Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jag födde oxå 1:a i säte. Kom in på förlossningen o var endast öppen 1,5cm så jag skulle få åka hem igen men plötsligt gick vattnet o 2,5h senare var han ute. Värkarna kom i ett utan paus i mellan. Jag var i chock.

Men Aurora-BM var väldigt bra att prata med o 2:an var ljusår från min första förlossning.

Du ska se att det blir bättre denna gång.

Önskar oxå se fler plus i tråden vilken BIM står näst i tur?

• Jamtlandstaus
    Nellan02 skrev 2015-01-06 21:00:06 följande:
    Ni som har blivit gravida , har ni känt nåt med er själv
    Typ 7 dagar ni blivit gravid. Man har liksom glömt bort
    Om man kände nåt som förändras i kroppen.
    Får väl se om det har tagit sig.
    Eller om mens tanten kommer. .

Jag kände inget en vecka innan, hade inte en tanke på att det skulle ha blivit något.
    Hoppas mensen håller sig borta för dig!
  • Jamtlandstaus

Lyckades få en avbokningstid snabbt idag hos MVC. Vår lilla lever o BM trodde att moderkakan kunde ligga i framkant Glad Känns jätteskönt att få liv bekräftat! Solig
    Har gått upp 5kg, vilket bara är hälften av vad jag trodde så det var ju oxå bra!
    Bra dag mao!

• Jamtlandstaus
    Emma70 skrev 2015-01-07 16:25:08 följande:

Hej alla gamla och nya! Äntligen varit på gyn, tydligen var mitt AMH helt ok för min ålder, inte som en tjugofemårings men bra ändå enl. gyn. Jag avstod från att veta exakt värde, blir bara nojjig då tror jag. Ska i alla fall börja med Pergotime nästa cykel för att öka på äggutvecklingen. Hoppas så innerligt att det ska ta sig nu! Glad Ps. Är det någon som vet om man kan kombinera Pergotime med Munkpeppar och Rosenrot, eller är det kanske dumt att mixtra för mycket?

Spännande med Pergotime, hoppas det funkar! Har du använt det förut?
  • Jamtlandstaus

Oj vad spännande Helenan! Förstår om du tycker tiden går långsamt! Jag håller alla tummar för att du nu testar positivt.

Kan det va så att din man bara ville få tvivlet sagt högt för att höra själv om han verkligen menade det?

Låter kanske konstigt men jag vet att jag själv ibland testar en åsikt med någon jag känner mig trygg med om jag inte är säker på vad jag tycker. Responsen brukar hjälpa mig i vad jag egentligen tycker... O med någon jag är trygg med så kan jag våga ändra åsikt.

Kanske är han mindre negativ till barn än vad han sagt högt? Det verkar ju lite så med tanke på att han faktiskt struntat i kondomen fler gånger...

Håller tummarna!!

• Jamtlandstaus

Vad kul att det fortsätter droppa in nya!! Välkomna att hålla tråden aktiv o fylld med erfarenheter!

Nr3 på G, mysigt med fladdret! Förstår så väl din vånda i väntan på FVP, genomled det själv med dottern för tre år sedan (känns som igår). Kommer ihåg nedräkningen i dagar.

Själv kanske jag känt något men det är väldigt diffust. Väljer dock att lita på att allt är bra då vi faktiskt fick höra henne i onsdags

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2015-01-11 21:19:48 följande:
    Usch blir bara mer och mer nervös, drömmer otäcka mardrömmar om att allt fostervatten rinner ut så jag kan se och hålla i bebisen genom skinnet på magen (som i Alien)  och det var en så verklig dröm så har haft svårt att släppa den. 
    Har ju ytterligare 2-3 nervösa veckor framför mig (oss) innan vi har fått svar och innan risken för MF efter provet är borta. 
    Orkar snart inte med den här nervpressen längre, känner att jag bara snäser och är otrevlig mot allt och alla, sover dåligt, trött, illamående och mår blää både mentalt och fysiskt. Skönt att jag har tagit ledigt från jobbet iaf så jag slipper gå där och försöka hålla masken och vara trevlig mot gästerna.
    Jag vill ju kunna slappna av och njuta av denna sista graviditet och bebisen som ska komma men kan bara inte göra det just nu 
    Kära vän!
    Förstår så väl den oro och vånda du känner!! Det är en oerhörd press! Men du ska se att det går bra, din kropp vet hur man gör friska barn efter 40år! För visst hade du oxå en dotter(?) född -12?

Har ni begärt fullständigt prov eftersom du måste vänta så länge på svar?? Annars tar det max en arbetsvecka från provtagningen innan ni får positivt svarresultat, är det det värsta får ni svar tidigare.
    Vad gäller missfallsrisken så om inget hänt efter en vecka så är risken pga FVP borta och om det blir något då så räknar man att det är pga annat. Detta var vad de sa till mig.
    KRAM

• Jamtlandstaus
    Helenan skrev 2015-01-11 22:29:26 följande:
    Jag drömde att jag var på förlossningen och födde ett barn. Jag fick själv ta emot barnet och det öppnade sina ögon och såg rakt in i mina innan det grydde till. Jag var så lycklig och höll det mot mitt bröst. Efter en stund tittade jag efter vad det var för sort och det var en liten flicka. Jag blev så glad så tårarna flödade och barnmorskan skrattade med mig i min glädje. Så vaknade jag och jag låg med händerna på bröstet som om jag fortfarande höll min lilla dotter.
    Jag bestämde mig för att det var ett gott tecken och gjorde ett grav-test. Negativt.
    Sedan grinade jag mig igenom resten av den dagen och idag kom min mens.

Ni som inte orkar med ältande kan hoppa över följande stycke och börja läsa längre ner..
    Jag blev så otroligt ledsen! Ledsen och arg för att jag inte kunde få vara gravid på den chans jag fick!
    Ledsen och besviken för att min kropp lurar mig att hoppas med sina falska symptom.
    Ledsen och frustrerad över att min man inte vill när jag så gärna vill.... Jag MÅSTE ta upp den här till diskussion igen. Det känns som att min längtan är starkare än hans tveksamhet, men jag kan ha fel.

Grattis till Nr3påG! Det är så fantastiskt när man känner den första sparken!

Tack Jämtlandstaus för dina kloka ord. Jag hoppas det är så.

Jätteroligt med fler nya som skriver! 
    Oj vilken dröm! Förstår din besvikelse när den känsla fanns i kroppen och testet var negativt och den jäkla mensen kom!
    Tror oxå att du och din man behöver ett rejält snack om detta, alltid bra med vetskap oavsett hur den ser ut!
    KRAM
  • Jamtlandstaus
    Lilly2013 skrev 2015-01-12 11:35:11 följande:

Helenan- Du måste ha ett ordentligt samtal med din man. Detta rör ju er båda två och inte något bara han kan bestämma och naturligtvis inget som du kan tvinga han till. Men man har ju bara ett liv antar jag och på något sätt måste man ju leva det så bra man kan efter sina förutsättningar. Jag hade varit rädd för att kärleken ska ta slut, ni ska ju leva ihop många år till och då vill man ju inte känna att man blev hindrad eller  hans fall påtvingad. Jobbigt läge. Hoppas det löser sig smile1.gif

BMI i morgon enligt hur det var förr men det kan jag ju inte lita på. Hade utslag på stickorna både på dag 11 och dag 13 denna månad och i dag är det 28. Jag skulle ju kunna testa för att ta reda på det och antagligen på ett rätt svar men är lite emot det här testandet. Ska börja med trombyl och progesteron när jag plussar så tänker i alla fall inte vänta så länge denna gång.

Håller tummarna för positivt test!! Vore så kul med ännu ett plus!!
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2015-01-14 22:39:29 följande:
    Välkomna ni nya :) 

Imorgon är det dax för att ta FVP så håll gärna en extra tumme för att allt går bra och att barnen är friska så vi kan lämna dom på FS (annars vet jag inte hur vi gör).
    Äntligen dags, snart kan ni sluta våndas! Hoppas det blir bra!
    Jag tyckte att själva provet var väldigt odramatisk, det kändes ingenting och vi tittade på UL-skärmen hela ingreppet.
    Efteråt tog jag ledig och låg på soffan o "käkade praliner", hade som pyttelite mensvärk men inget mer. Var försiktig i en vecka bara för att det kändes bra för mig själv (tog hissen istf trappor, inga tunga lyft och ingen träning), läkaren sa att jag kunde leva som vanligt.
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)