Nr 3 på G skrev 2015-01-11 21:19:48 följande:
Usch blir bara mer och mer nervös, drömmer otäcka mardrömmar om att allt fostervatten rinner ut så jag kan se och hålla i bebisen genom skinnet på magen (som i Alien) och det var en så verklig dröm så har haft svårt att släppa den.
Har ju ytterligare 2-3 nervösa veckor framför mig (oss) innan vi har fått svar och innan risken för MF efter provet är borta.
Orkar snart inte med den här nervpressen längre, känner att jag bara snäser och är otrevlig mot allt och alla, sover dåligt, trött, illamående och mår blää både mentalt och fysiskt. Skönt att jag har tagit ledigt från jobbet iaf så jag slipper gå där och försöka hålla masken och vara trevlig mot gästerna.
Jag vill ju kunna slappna av och njuta av denna sista graviditet och bebisen som ska komma men kan bara inte göra det just nu
Kära vän!
Förstår så väl den oro och vånda du känner!! Det är en oerhörd press! Men du ska se att det går bra, din kropp vet hur man gör friska barn efter 40år! För visst hade du oxå en dotter(?) född -12?
Har ni begärt fullständigt prov eftersom du måste vänta så länge på svar?? Annars tar det max en arbetsvecka från provtagningen innan ni får positivt svarresultat, är det det värsta får ni svar tidigare.
Vad gäller missfallsrisken så om inget hänt efter en vecka så är risken pga FVP borta och om det blir något då så räknar man att det är pga annat. Detta var vad de sa till mig.
KRAM