• Svar på tråden Äggen gick till fel par, vad tycker ni?
  • Chrysabelle
    Haskel skrev 2014-08-11 12:01:20 följande:
    Likheten är uppenbar.

Den biologiska mamman har enbart EN ENDA koppling till barnen. Nämligen halva genuppsättningen. EXAKT som i fallen med en man och en kvinna.

Det kvittar som sagt hur spermier hamnar i en kvinna. En man är ansvarig för sina spermier.
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad du är och fiskar efter.

Kvinnan visste att det inte var hennes barn hon bar på. Ingen tvingade henne att varken föda barnen eller göra abort. Hon fick bestämma helt själv.

Nu är det dock så att barnen hon bar inte var varken hennes eller hennes makes, utan ett annat pars barn. Naturligtvis så borde hon lämna tillbaka dem till detta par.
  • Anonym (B)
    Haskel skrev 2014-08-11 10:13:43 följande:

Vad händer om mina spermier hamnar i en annan kvinna. Det väntade barnet är ju tveklöst mitt då. Men kvinnan har full bestämmanderätt, eftersom det är hennes kropp och hennes graviditet. 

Det kvittar hur oönskat mina spermier hamnat i hennes kropp, det spelar ingen roll om hon så stuckit hål på en kondom, eller stulit ett spermaprov. Det är lik förbannat hennes kropp.

Detsamma måste gälla om en annan kvinnas ägg hamnat i en kvinna.

Ja hon hade full rätt att få göra abort, men hon valde att inte göra det. All heder till den kvinnan!
  • Anonym (B)

Kan man följa detta fallet? Är barnen nu alltså födda och båda parter bestrider barnen? Vill gärna följa utvecklingen, var kan man göra det?

• Anonym (Hellas)

Barnen föddes i söndags. Vet inte var man kan följa det men jag antar att det kommer att stå i tidningen när domstolen har fällt sitt avgörande.

(Båda föräldraparen vill ha barnen. Enligt italiensk lag är det kvinnan som föder barnet som är dess mamma och det är inte heller tillåtet med surrogatmödrar men nu funderar dom på om dom kan göra ett undantag eftersom fallet är så unikt. Beslutet lär väl inte dröja så värst länge får man hoppas för alla inblandade parter.)

• Anonym (B)
    Anonym (Hellas) skrev 2014-08-11 14:33:05 följande:

Barnen föddes i söndags. Vet inte var man kan följa det men jag antar att det kommer att stå i tidningen när domstolen har fällt sitt avgörande.

(Båda föräldraparen vill ha barnen. Enligt italiensk lag är det kvinnan som föder barnet som är dess mamma och det är inte heller tillåtet med surrogatmödrar men nu funderar dom på om dom kan göra ett undantag eftersom fallet är så unikt. Beslutet lär väl inte dröja så värst länge får man hoppas för alla inblandade parter.)

Oh tusen tack för svaret! Det ända rätta för barnens skull är att komma till sina biologiska föräldrar. Men det är hemskt för det andra paret
  • Anonym (Hellas)

Alltså, de föddes förra söndagen. Är lite dagvill.

• Anonym (B)
    Anonym (Hellas) skrev 2014-08-11 14:39:13 följande:

Alltså, de föddes förra söndagen. Är lite dagvill.

Okej tack! Ska googla lite själv.
  • Anonym (Födelsemamma)

Jag kan förstå den andra kvinnan, vars ägg som skapat dessa barn. Klart att hon ser dem som sina trots att hon inte fött dem, men jag kan även förstå den kvinna som fött barnen. Skulle det komma fram att nått av mina barn biologiskt inte var mitt så skulle jag ändå kämpa för det, t.o.m ta till våld om någon försökte ta det. Jag har burit dem, jag har älskat dem, jag har tagit hand om dem. Det är mina barn!

Tack och lov är jag 99,9% säker på att alla mina barn verkligen är mina.

• Anonym (Biologiska)

Jag tycker de biologiska föräldrarna ska ha barnen . Den kvinnan visste redan i 3 månaden att barnen inte va hennes då kunde hon ju gjort abort isåfall för hon kan ju inte va så dum att hon trodde biologiska föräldrarna skulle acceptera detta ?!

• Anonym (ED)
    Anonym (Biologiska) skrev 2014-08-11 15:36:56 följande:
    Jag tycker de biologiska föräldrarna ska ha barnen . Den kvinnan visste redan i 3 månaden att barnen inte va hennes då kunde hon ju gjort abort isåfall för hon kan ju inte va så dum att hon trodde biologiska föräldrarna skulle acceptera detta ?!

Suck... Hon som födde barnen är barnens biologiska mamma-den andra kvinnan är barnens genetiska mamma. Folk måste lära sig skilja på det. Vi kommer få barn via ED och jag kommer självklart vara barnets/barnens biologiska mamma även om de genetiska anlagen inte alls kommer från oss.

Att kvinnan inte gjorde abort är ju irrelevant nu-barnen är ju här. För egen del hade jag brutit ihop om jag fött barn och de genetiska föräldrarna velat ha barnen tillbaka-tror jag tatt livet av mig då. Som tur är är det extremt,extremt ovanligt och kan inte hända vid ED.
Svar på tråden Äggen gick till fel par, vad tycker ni?