Äggen gick till fel par, vad tycker ni?
Som rubriken säger, vad tycker ni?
Vilket par ska få barnen?
omni.se/utrikes/bf3de8ac-da7a-4ee1-b5c2-9b89ef40f2dc[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
Som rubriken säger, vad tycker ni?
Vilket par ska få barnen?
omni.se/utrikes/bf3de8ac-da7a-4ee1-b5c2-9b89ef40f2dc[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]
Vad händer om mina spermier hamnar i en annan kvinna. Det väntade barnet är ju tveklöst mitt då. Men kvinnan har full bestämmanderätt, eftersom det är hennes kropp och hennes graviditet.
Det kvittar hur oönskat mina spermier hamnat i hennes kropp, det spelar ingen roll om hon så stuckit hål på en kondom, eller stulit ett spermaprov. Det är lik förbannat hennes kropp.
Detsamma måste gälla om en annan kvinnas ägg hamnat i en kvinna.
Kan man följa detta fallet? Är barnen nu alltså födda och båda parter bestrider barnen? Vill gärna följa utvecklingen, var kan man göra det?
Barnen föddes i söndags. Vet inte var man kan följa det men jag antar att det kommer att stå i tidningen när domstolen har fällt sitt avgörande.
(Båda föräldraparen vill ha barnen. Enligt italiensk lag är det kvinnan som föder barnet som är dess mamma och det är inte heller tillåtet med surrogatmödrar men nu funderar dom på om dom kan göra ett undantag eftersom fallet är så unikt. Beslutet lär väl inte dröja så värst länge får man hoppas för alla inblandade parter.)
Barnen föddes i söndags. Vet inte var man kan följa det men jag antar att det kommer att stå i tidningen när domstolen har fällt sitt avgörande.
(Båda föräldraparen vill ha barnen. Enligt italiensk lag är det kvinnan som föder barnet som är dess mamma och det är inte heller tillåtet med surrogatmödrar men nu funderar dom på om dom kan göra ett undantag eftersom fallet är så unikt. Beslutet lär väl inte dröja så värst länge får man hoppas för alla inblandade parter.)
Alltså, de föddes förra söndagen. Är lite dagvill.
Alltså, de föddes förra söndagen. Är lite dagvill.
Jag kan förstå den andra kvinnan, vars ägg som skapat dessa barn. Klart att hon ser dem som sina trots att hon inte fött dem, men jag kan även förstå den kvinna som fött barnen. Skulle det komma fram att nått av mina barn biologiskt inte var mitt så skulle jag ändå kämpa för det, t.o.m ta till våld om någon försökte ta det. Jag har burit dem, jag har älskat dem, jag har tagit hand om dem. Det är mina barn!
Tack och lov är jag 99,9% säker på att alla mina barn verkligen är mina.
Jag tycker de biologiska föräldrarna ska ha barnen . Den kvinnan visste redan i 3 månaden att barnen inte va hennes då kunde hon ju gjort abort isåfall för hon kan ju inte va så dum att hon trodde biologiska föräldrarna skulle acceptera detta ?!