• Anonym (ED)

Äggen gick till fel par, vad tycker ni?

Anonym (Biologiska) skrev 2014-08-11 15:36:56 följande:
    Jag tycker de biologiska föräldrarna ska ha barnen . Den kvinnan visste redan i 3 månaden att barnen inte va hennes då kunde hon ju gjort abort isåfall för hon kan ju inte va så dum att hon trodde biologiska föräldrarna skulle acceptera detta ?!

Suck... Hon som födde barnen är barnens biologiska mamma-den andra kvinnan är barnens genetiska mamma. Folk måste lära sig skilja på det. Vi kommer få barn via ED och jag kommer självklart vara barnets/barnens biologiska mamma även om de genetiska anlagen inte alls kommer från oss.

Att kvinnan inte gjorde abort är ju irrelevant nu-barnen är ju här. För egen del hade jag brutit ihop om jag fött barn och de genetiska föräldrarna velat ha barnen tillbaka-tror jag tatt livet av mig då. Som tur är är det extremt,extremt ovanligt och kan inte hända vid ED.
  • Anonym (ED)
    Anonym (B) skrev 2014-08-11 17:32:47 följande:
    Har det ändrats? Biologiska barn brukar definiera de föräldrar som könscellerna tillhör och menas då barnen inte är tex adopterade. Så definieras det i alla medier tex.

Alla som gör ÄD/ED pratar om genetiska mammor och de biologiska är de som föder barnen. Om den som donerar äggen både är biologisk och genetisk mamma vad sjutton blir då den som föder barnet enligt dig!?
Svar på tråden Äggen gick till fel par, vad tycker ni?