• Lizzie09

BIM September 2014

Emmissara skrev 2016-06-01 15:06:10 följande:
    åå så härligt. Grattis :D 
    Tack! :D
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2016-07-01 17:59:10 följande:

Har mest blivit en gravidtråd detta så håller mig härifrån. Vi har fortfarande inte blivit gravida och är nekade IVF. Maj 2014 började vi försöka och inte lyckats en enda gång. Enligt utredning finns inga fel.

Men så tråkigt att ni fortfarande blir nekade :( Har dom gjort någon större utredning på er eller är det den vanliga som de har gjort?
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2016-07-01 19:18:41 följande:

Vill inte skriva så mkt här då jag inte vill sticka ngn i ögonen. Men allt går bra är över halvvägs O väntar en pojke..

Hur går de för dej O alla andra?

Åh vad härligt! :) När är du beräknad?

För mig går det fint, är i vecka 13 nu och ska på kub på måndag :)
  • Lizzie09
    Milie skrev 2016-07-01 21:32:32 följande:

Min dotter som kom till september 2014 har nu nyss fyllt 1 år och vi har lite halvt börjat försöka med syskon. Mensen är tillbaka och regelbunden men tyvärr förskjuter amningen ägglossningen så den hamnar alldeles för nära nästa mens. Får väl se om det rätar upp sig eller om det fortsätter så länge jag ammar.

Hur ser det ut för dig?

Vad kul, hoppas det snart blir lite ordning på äl och mens :) Ett tips är att prova bidrottninggele, den ordnade upp min cykel och gjorde mig gravid på bara ett försök :)

Jag är i vecka 13 och ska på kub på måndag, är lite nervös men har en bra magkänsla!
  • Lizzie09
    Emmissara skrev 2016-07-02 18:34:25 följande:
    Har haft mitt första mens efter MA, jag vill bli gravid NU!!! Men jag har åkt in och ut från sjukhuset de senaste 2 veckorna p.g.a. allergi och dåligt immunförsvar så känner att jag borde låta kroppen vila och vänta lite. 
    Jag och mannen försöker att hitta tillbaka till oss och göra massa roliga saker tillsammans som vi gjorde förr, börjar kännas bättre och börjar t.o.m. känna mig lite nykär igen även fast vi varit tillsammans i 5-6 år (underbar känsla att känna så igen :D haha) 

Jag håller tummarna för dig nu på måndag, så spännande med KUB
    Jobbigt med allergier och sjukhusbesök, hoppas det blir bättre snart :/ 
    Vad härligt att ni känner så för varandra, det är ju en alldeles underbar känsla :) Håller tummarna för er nu att det ska gå snabbt för er att lyckas igen <3

Tack! Det gick jättebra, bebis sprattlade som tusan så barnmorskan hade svårt att mäta, haha!
  • Lizzie09
    Milie skrev 2016-07-02 21:07:52 följande:

Det lät ju lovande med bidrottninggelé, men eftersom den förskjutna ägglossningen beror på att amningens prolaktin hämmar LH så låter jag det vara tills jag slutat amma. Skulle ägglossningen fortsatt vara sen så ska jag absolut testa gelén!

Låter som en bra idé, lycka till! :)
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2016-07-04 18:16:37 följande:

Åh va härligt att kub gick bra :))))) när e bf?

Blev flyttad två dagar bakåt så nu är bf 12 januari :) När har du?
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2016-07-06 07:42:27 följande:

25 okt :) vad tror du att du väntar kille lr tjej?? Förresten körde du med progestron denna gång?

Härligt, det är inte så himla långt kvar då ju :D Hm, jag tror nog nästan att det är en liten tjej :) Får se om det stämmer den 22 augusti :D Yes det gjorde jag, första gången jag provade! Så smörjde två ggr/dag fram till vecka 12 och sen 1 gg/dag till vecka 13 innan jag slutade helt :) Körde du med det också?
  • Lizzie09
    Emmissara skrev 2016-07-17 22:44:47 följande:
    Måste fråga då jag är nyfiken, Hur funkar progestron? Då jag har haft 2 missfall så vill jag göra allt för att inte få missfall igen nästa gång jag blir gravid. Eller kan man använda det innan för att bli gravid? Jag har verkligen ingen koll kring detta
    Jag började smörja dagen efter ägglossning, morgon och kväll :) Och det funkade ju på första försöket med krämen :D Sen smörjde jag fram till vecka 12 eftersom kroppen då producerar tillräckligt med eget progesteron. Har man brist på progesteron i kroppen så Kan det bidra till svårigheter att bli gravid samt att behålla graviditeter. Många som haft flera missfall blir rekommenderade av bm/läkare att använda sig av det :) 
    Sen använde jag ju mig även av rosenrot och bidrottninggele fram till äl(första gången jag provade det också) eftersom min cykel blev längre och längre. Med dessa blev cykeln 27 dagar igen! 
    Så en kombination av rosenrot, bidrottninggele och progesteronkräm gjorde verkligen underverk för min del! Så jag kan varmt rekommendera dessa :)
Svar på tråden BIM September 2014