• Lizzie09

BIM September 2014

FruA78 skrev 2015-12-09 20:18:23 följande:
    Du behöver inte be om ursäkt. Vi finns här för dig! Jag känner igen mig hur du mår. Det är extra jobbigt vid jul och att inte vara gravid vid BF. Jag har haft två BF- datum som passerat och om vi inte lyckas denna månad så har det gått 1 år sedan jag plussade. Jag tycker att jag har mått lite bättre några dagar efter att BF datumet passerat för det var väldigt laddat kom jag ihåg. Det är svårt att hålla humöret uppe men de stunder då jag känner mig positiv och tror att det ska fungera, försöker jag hålla kvar så länge det går. För det tär verkligen på en att inte lyckas. Men det är helt normalt att må så här, det är en stor kris som många av oss genomgår när man är ofrivilligt barnlös. Men jag känner mig trött på mig själv många gånger pga hur jag mår. Men just idag känner jag mig hoppfull och glad.
    Tack <3 åh, fy vad jobbigt för er :( Vilka datum hade du som bf? Ja just nu vill jag bara ha det datumet överstökat, tror jag kan slappna av lite mer då på något sätt.
    Var hos min syster igår och fick healing och hon märkte direkt att jag mådde dåligt och så kom vi in på varför och jag berättade alltihop. Har inte velat prata med någon om detta men nu släppte allt och vi satt och pratade om det i flera timmar. Hon har Extremt lätt att bli gravid (blivit gravid flera gånger med preventivmedel t.o.m.) och jag har alltid trott att min mamma också har haft det väldigt lätt. Men då sa syrran att "Mamma har inte alls haft det lätt, varför tror du att det är 9 år mellan oss?". Jag har Aldrig tänkt på det och det svaret kändes både skönt att jag inte är ensam i familjen om det men samtidigt tungt att det verkar gå i familjen..
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-12-09 20:27:22 följande:

Idag gick allt bra hos läkaren så himla skönt. Jag och mannen sov jättedåligt efter mötet i måndags vi var så oroliga att äggblåsorna skulle sluta växa eftersom det växt så långsamt denna månad. Men fick veta att båda växt till 18 mm och att det blir insemination på lördag. Så nu känns det som det finns lite större chans till ett plus. Vad konstig kroppen är, denna månad har jag inte känt av några biverkningar och bara lite stick i äggstocken och så blev det två äggblåsor istället för en. De andra månaderna har jag mått sämre och haft mer ont i äggstocken. Det jobbiga blir att testdagens blir juldagen istället för dagen innan julafton. Får se hur det blir med testandet, vågar inte tänka på det nu när jag känner mig positiv :)

Så skönt att allt gick bra för er och att det har växt fint, nu håller vi tummarna! :)
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2015-12-10 10:21:06 följande:
    Vet du började faktiskt gråta igår när ja läste ditt inlägg... För ja kände igen mig så mkt.. Har typ försökt i 2 år nu.. O ja vet inte vart man kan hitta styrkan.. Kommer de nånsin gå? O när man väll är där kommer man vara helt trasig i själen? O kommer de lika svårt i framtiden me barn 2.3,4? Sån tur att vi iaf har varandra..
    Åh, stor kram till dig! Ja hoppet börjar verkligen sina och det blir mindre och mindre för varje månad som går, och det är så fruktansvärt svårt att försöka hålla sig positiv varje månad. Det är så fruktansvärt tömmande på energi att heeela tiden tänka på det här med graviditet, vilken dag man befinner sig på och om man ska våga hoppas eller om man ska sjuka till botten som en sten igen. Jag tror att det är viktigt att försöka tänka positivt mitt i allt elände, att negativiteten annars tar över och gör det ännu svårare. Men det är jävligt svårt. Kram igen! <3
  • Lizzie09

Fick precis ett samtal från gynkliniken, vi har fått en tid för att få reda på provsvaren den 17/12! Deras sista tid för i år, så vi hade en himla tur! Känns så skönt att det gått så fort, det är ungefär två veckor sedan vi hade första mötet och redan nästa vecka får vi provsvaren. Känns både jätteskönt men samtidigt mycket nervöst.

• Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-12-14 15:04:55 följande:

Nytt bim eftersom inseminationen blev senare, bim 27/12. Vill någon vara snäll och ändra? Får se om jag testar tidigare eller inte. Åh tiden går så långsamt, detta försök var mer jobbigt mentalt känner jag. Vill bara veta nu.

Håller tummarna jättehårt för dig! <3
  • Lizzie09

Precis varit hos gyn och både mina och min sambos värden var helt Perfekta! Såå otroligt skönt och vilken lättnad! Det som såg ut att vara en cysta på ena äggstocken förra gången var helt borta så det var ingen fara heller. Och jag har en stor äggblåsa som var på G att släppa! Det kunde verkligen inte bli ett bättre möte!

• Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-12-17 16:43:39 följande:
    Vad skönt att mötet gick så bra :) Vad händer nu?
    Ja nu händer dessvärre inte så mycket mer än att vi får fortsätta försöka på egen hand. Händer det inget på ett tag så ska vi kontakta henne igen :)
  • Lizzie09
    miamarina84 skrev 2015-12-17 19:42:21 följande:
    Åh vad härligt. Vad gjorde ni förutom att få svaren? Kollade han din livmoder, äggstockar, äggreserven osv. Har ni sprutat in kontrast i dina äggledare :)
    Hon gjorde ultraljud också eftersom hon ville kolla om det var en cysta jag hade på äggstocken eller om det var en blödning från ägglossningen som syntes sist :) Hon tittade även på allt runtomkring och det såg jättefint ut. Har inte sprutat in någon kontrast, hon nämnde inte ens något om det faktiskt. Så nu ska vi fortsätta försöka på egen hand ett tag eftersom jag faktiskt blev gravid i april, så får vi hoppas på att vi lyckas. Annars blir nästa steg insemination!
  • Lizzie09

Vääldigt nära till att vara ett positivt äl-test nu ikväll, så nu blir det till att ligga! Känner mig mer positiv igen nu när vi fick så bra provsvar, så det känns skönt. Provar munkpeppar för första gången den här månaden, och ÄL verkar komma 3-4 dagar tidigare än annars, också skönt! Nu håller vi tummarna för att munkpeppar och en mer positiv inställning gör susen..!

Svar på tråden BIM September 2014