• Lizzie09

BIM September 2014

happylife skrev 2015-10-30 12:46:52 följande:
    Jag har googlat sönder internet på detta med tsh och läst trådar.

Verkar som att högst 2 är optimalt om man ska bli gravid... Men allmänläkare sätter gränsen vid 4. Sjukt!
    Har googlat jag också nu och hittat att man har något sänkt fertilitet om man har tsh över 2,5.. Usch, fick nästan en panikattack när jag läste om allt detta.. Tog steget förut idag och kontaktade gyn för hjälp, så ska ha telefonkontakt med dom på måndag, så då får jag ta upp detta om tsh:t.. Hoppas verkligen att dom kommer kunna hjälpa oss..
  • Lizzie09
    happylife skrev 2015-10-30 14:06:01 följande:
    Ok <3 har ni försökt länge?
    Sedan augusti förra året. Blev ju gravid i april men det var en ofostrig graviditet som upptäcktes i slutet på maj..
  • Lizzie09

Är på BIM +5 idag, fortfarande ingen mens och negativa graviditetstest. Blir galen, mensen har aldrig varit såhär sen! Idag kommer gynkliniken ringa mig också, börjar redan bli nervös inför det..

• Lizzie09

Nu har vi fått en tid för vårt första möte i vår utredning, 23:e november. Både nervöst, spännande och skrämmande..

• Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-11-03 16:12:55 följande:
    Antar att ni redan tagit blodprov och spermaprov? Det fick vi i alfafall göra innan vårt första möte. På mötet fick vi svar på proven, göra vaginalt ultraljud, samt göra prostata undersökning. Sedan beroende på svaren man får på proven går man vidare med det som är lämpligt. I vårt fall spolades äggledarna vid andra mötet, jag fick ny remiss för att lämna blod och pergotime skrevs ut. 
    Nej det har vi inte gjort, det allra första händer den 23:e. Hade första kontakten öht med gyn idag :) Hoppas allt kommer flyta på nu bara!
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-11-03 16:13:18 följande:
    Mest frågor, tex om vi röker, hur ofta vi dricker alkohol, hur länge vi försökt, sjukdomar/mediciner och vikt. Jag fick även göra vul, inte så jättekul när det var oförberett och sambon satt alldeles framför där jag skulle fläka upp benen xD Han tittade bort och blev alldeles röd i ansiktet, haha!
    Ah okej :) Nä usch inte kul och göra sånt när man inte är förberedd, haha!
  • Lizzie09
    miamarina84 skrev 2015-11-03 18:04:41 följande:
    Har ni försökt ett år? I september hade vi vårt första möte där vi fick papper på vilka blodprover vi skulle ta samt en sperma burk. Våra prover är nu tagna o superman inlämnad så den 12 november får vi reda på våra provsvar, mötet skulle ta en timma, sååååå nervöst.... Vi går privat då det var kortast väntetid.
    Ja vi började försöka i augusti 2014 :/ Trodde inte att vi skulle få hjälp nu eftersom jag blev gravid i april, men som tyvärr slutade i ma i juni.. Men det får vi, och det är jag så otroligt lättad över :) Vi går också hos privat, så kanske är därför vi får hjälp redan nu!
    Åh, förstår din nervositet. Håller tummarna stenhårt för er att allt ser bra ut!
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-11-05 16:30:49 följande:
    Vad skönt Lizzie att ni fick en tid så fort :) Lycka till den 23.

Har du fått mens än?
    Ja det var verkligen jätteskönt. Jag trodde inte vi skulle få någon tid överhuvudtaget eftersom det bara gått 5 mån sen missfallet, så jag är väldigt lättad. Tror att lite kan bero på att det är en privat klinik :) tack!
    Ja den kom i måndags efter att jag varit ute på en rejäl powerwalk, så det var skönt att den äntligen kom.
Svar på tråden BIM September 2014