• Lizzie09

BIM September 2014

eagle87 skrev 2015-11-06 10:07:09 följande:

Någon som vet om det är en myt att man är med fertil efter missfall lr om
    De stämmer? Känner att jag kommer dö om mensen kommer :(

Srm mamma har du haft ngr biverkningar av Pergo? Hur känner du inför denna cykel?

Secretly me skönt att du iaf fick göra spolning men de helt sjukt att ni ska behövs vänta ett år till pga ålder.

Lizzie skönt att mensen iaf kom O ni ska börja utredning

Frua 78. Hoppas de går bättre denna cykel :) O ni får En fin tidig julklapp

Jag verkar inte ha blivit mer fertil efter missfallet iallafall :/ Hoppas dock att det stämmer in på dig!
  • Lizzie09
    SRMmamma87 skrev 2015-11-08 19:01:34 följande:

Massiv panikattack som varade 2 timmar idag. Kul biverkning av pergon.

Oh fy vad jobbigt, att den kan ge så hemska biverkningar :O Kram!
  • Lizzie09

Två nätter i rad har jag drömt stora drömmar om att jag får positiva graviditetstest, känns lika jävligt varje gång att vakna och inse att det bara var drömmar.. Fy fan för det här :(

• Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-11-13 17:55:17 följande:

Allt gick bra igår så det blev insemination. Mannen lämnade jättebra spermaprov igår igen så hoppas att det ska fungera nu. Men fy för att vänta i två veckor. Känner att mitt tålamod blir allt sämre. Vill bara vara gravid nu!

Skönt att allt såg bra ut, håller tummarna så hårt för er! Hoppas att insemination gör susen <3
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-11-13 20:19:09 följande:
    Tack Lizzie! Hoppas att din dröm är sann att du snart är gravid <3
    Tack snälla du <3
  • Lizzie09

Är precis hemkommen från vårt första möte i vår utredning. Fick lämna blodprover, göra ett vul av äggstockarna och mannen fick med sig en burk för spermaprov hem. Blev dock lite smått orolig vid undersökningen.. Vid ena äggstocken var det en stor "bubbla", eller vad man ska säga, och hon kunde inte säga om det var en cysta eller om det var en blödning som uppstått pga av att jag hade ÄL i helgen. Är den en blödning så är det ingen fara, kroppen suger tydligen upp det själv. Men är det en cysta så kan det ju vara lite värre.. Ska ta nästa blodprov när jag har mens och sen kommer vi nog inte kunna ha nästa möte förrän efter jul..

• Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-11-23 14:09:19 följande:
    Hoppas det inte är några problem :) En cysta är inte farligt, den går tillbaka av sig själv alt spricker - det gör ont men är inte farligt. Så länge den inte vrider sig runt äggstocken, men det är OVANLIGT.

Vi har skjutit upp spermieprovet och vi kommer inte få några svar förrän efter jul/nyår heller. Och vi började vår utredning i september. Jag får inte ens svar på mina blodprover förrän allt är klart, vilket är mycket märkligt. Tycker vi väntat länge nog.

Med vad skönt att ni är på gång och faktiskt har det gått riktigt fort för er vad gäller prover och sedan få svar :)
    Det var skönt att höra, tack! :) Hon gissade på att det var en blödning efter ägglossningen, men vi tog ett blodprov som visar om man har tecken på tumör ändå. Hon tog även bild och utskrift på äggstocken så att vi kan jämföra nästa gång vi ska dit, känns jätteskönt att hon är så noga!
    Hur kommer det sig att ni har väntat med spermaprovet? Du kan inte ringa till mottagningen och fråga om dom inte kan ge dig provsvaren redan nu? :)
    Ja det känns väldigt skönt att det gått så fort! Tror det gör stor skillnad att vi går till en privat gynmottagning (med en expert inom fertilitet) istället för att gå till landstinget. Tror det tar längre tid genom dem..
  • Lizzie09

Usch, börjar redan bli nervös över vad våra provsvar kommer visa.. Mannen lämnade in sitt spermaprov idag så nu är det bara mitt amh kvar. Är så fruktansvärt rädd att vi kommer ha dåliga provsvar och blir då rädd för hur jag kommer hantera det hela.. Känns lite som att "det man inte vet, lider man inte av", men samtidigt så vill man ju veta. Blööh!

• Lizzie09
    miamarina84 skrev 2015-11-25 21:20:43 följande:
    Du har rätt känslor, man är rädd för det man ibte vet. Du vet ibte vad de kommer att berätta på mötet samt hur man ska tackla det. Jag själv funderade på om "tänk" om jag bryter ihop om de säger något dåligt osv. Men när vi var på väg upp så släppte allt och jag kände mig lugn. Som tur va fick vi bara bra besked ska dock spruta in kontrast utifall att... Rädd :/ men jag håller tummarna för er. Meddela gärna hur det gick. Lycka till
    Precis! Ja jag är jätterädd för att få panik, ångest eller rentav bli riktigt deprimerad om det visar sig vara dåliga nyheter på mötet. Usch! Så himla skönt att ni bara fick bra nyheter! Hoppas spolningen gör susen för er!
    Absolut, kommer uppdatera så fort vi varit på mötet. Men det bli förmodligen i januari, så det känns som en hel evighet tills dess.. Tack detsamma!
  • Lizzie09

Är på äl+11 idag, på äl+9 fick jag ett långdraget hugg i livmodern följt av en liten ljusbrun flytning. Idag har mycket tryck, tyngd och drag i livmodern som påminner väldigt mycket om när jag var gravid sist. Börjar faktiskt hoppas lite grann, även fast jag inte vill hoppas eftersom jag kommer bli så besviken om mensen kommer på lördag..

Svar på tråden BIM September 2014