Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

En till som har temp som svajar.. 37.0 igår och 37.3 idag. Tempade "för skojs skull" när jag upp inatt vid 3 för att gå på toa; 36.9. Nu vet jag inte alls vad som händer. Ja, ska kanske skita i den vid 3 men hur kunde den öka till 37.3 plötsligt??

Vågar knappt hoppas längre, frustrerad.

• SecretlyMe

Du är för go, hoppas för dig denna omgång! <3

Pyret 85 skrev 2014-09-26 07:27:59 följande:

Secretlyme & NILE90: NU är det er tur! Jag hejar på er!!!

Såklart önskar jag alla i tråden ett plus!!

• SecretlyMe

Sov 4h innan tempning vid 3. Gjorde den som sagt för skojs skull, innan jag klev upp för att gå på toa.

Tog nästa vid sju som jag brukar och då var den på 37.3. Tror snart jag skiter i tempen, för jag har aldrig sammanhängande sömn pga att jag ALLTID går på toa minst en gång på natten..

NILE90 skrev 2014-09-26 07:47:13 följande:

Hörde tidigare att det kan skilja 0.1-0.2 grader om man skulle få för sig att kliva upp från sängen. Så det kan ju vara därför? Märker själv att jag har högre temp om jag tar tempen senare än 05:00 eller om jag varit vaken en längre stund. 

Innan man tar tempen ska man ha sovit i minst 3 timmar. Jag hade struntat i den vid 3, om det inte är din normala temptid? 

• SecretlyMe

Ja, äl+4 hade jag en dipp på 0,2 grader. Äl+5 hade jag 37.2, äl+6 37.0, äl+7 (idag) antingen 36.9 eller 37.3 beroende på vilken jag ska räkna med.

NILE90 skrev 2014-09-26 08:23:22 följande:

Ååh, ja men då kan det ju kanske vara lite svårt att få en korrekt temp. :( 

Men din temp har stigit från din senaste dipp som var på ÄL+4 om jag inte minns helt fel? 

• SecretlyMe

Jag provade appen FF förut men gillar den inte. Jag har ett typiskt mönster med min temp ändå och tycker jag kunnat utgå från den :) Men nu när den svajat blir jag fundersam. Oftast betyder UNDER 37.0 för mig mens inom ca 3 dagar. Och det är 3dagar till min bim om jag har en cykel på 28d, vilket jag har svårt att tro när min ägglossning inföll senare..

Zora skrev 2014-09-26 08:35:07 följande:

Fortsätt att tempa tycker jag och använd någon app, t.ex fertilityfriend, för att få en kurva (om du inte redan gör det) för jag tycker att man kan se mönster även fast man tempar lite oregelbundet eller måste gå upp på natten

Jag tar min temp när dottern vaknar, vilket varierar mellan 05.30 och 7 och vissa nätter är jag vaken pga att hon är vaken. Kurvorna blir hyggliga ändå (även om enstaka temperaturer kan hoppa rejält), men det kanske fungerar olika bra för olika personer också. Vissa kanske måste ta exakt samma tid för att få ett vettigt resultat, men det ser du ju om du tempar en hel månad. Går det att urskilja temphöjningen så fungerar det

• SecretlyMe

Men va? Är ju inget tjafs i tråden nu. Det är över och förbisett för länge sen :) I övrigt håller jag med dig i det du skriver :)

Malinbarre skrev 2014-09-26 09:55:19 följande:

Jag kommer sluta tipsa och skriva här på några dagar och hoppas att det blir bättre stämning här. det här var ju inte vad vi strävade efter! Att vissa ska tagga till på fasiken allt! Det är så jävla synd att det är så här, det här var ju världens bästa tråd tidigare ju! Varför är det så svårt att behålla en trevlig ton här inne? Vi alla måste tänka på att det är jätte svårt att visa riktiga känslor över internet. Vi SER inte varandra och vi HÖR inte varandra! Hur många gånger har man tillexempel inte blivit missförstådd på sms? Vi är ju alla här för samma sak! Alla som får tips vet ju att man har en egen vilja och väljer själv om man vill ta till sig tipsen eller inte. Vi ska Sprida kärlek och inte hat :)

• SecretlyMe

Tror du? Under 37.0 brukar tyda på mens för mig de närmsta dagarna.. Ska fortsätta tempa så får vi se :p

NILE90 skrev 2014-09-26 10:05:24 följande:

Men då har du ju ändå en "ganska" jämn temp :) Man ska inte spekulera så mycket, bara flyta med, typ. haha. :D

• SecretlyMe

Tänkte göra imorgon men struntar nog i det. Kanske måndag :)

NILE90 skrev 2014-09-26 10:23:01 följande:

Jämfört med min som hade världens dipp igår och jordens topp idag så är din jämn ;) 

Har du tänkt göra ett grav-test i förväg något? :) 

• SecretlyMe

Har haft mycket mensvärk hela förmiddagen och tappen är mjuk och låg som innan mens. Hoppet försvinner mer och mer nu. Känns lättare om man är inställd på mens, man blir lixom inte lika ledsen. Jag vill fortsätta hoppas, men en del av mig trilskas och tänker att OM jag nu ändå hade äl den 17e så är jag på äl+9 med bim nu på måndag. Symtomen för mens stämmer isåfall..

Men jag har ju haft mensvärk sen ägglossningen. Det är ju det.. Och inga ömma tuttar alls, som annars är konstant mellan äl och mens för mig. Känner mig trött och deprimerad, vilket jag var första gången jag var gravid (som slutade i mf) när jag var 19..

Vad skönt det är att få skriva av sig här. Min fina man måste få vila öronen ibland, hehe.. <3

• SecretlyMe

Tack Zora, du är till stor hjälp och tröst! Min basala temp är 36.4 så gott som på pricken.

Zora skrev 2014-09-26 11:55:34 följande:

Ok, men det finns ju andra appar, eller så gör du en egen kurva i excel

Lite svaj behöver inte betyda något så länge tempen håller sig högre än innan Äl. Håller tummarna!

Svar på tråden BIM September 2014