Jag provade appen FF förut men gillar den inte. Jag har ett typiskt mönster med min temp ändå och tycker jag kunnat utgå från den :) Men nu när den svajat blir jag fundersam. Oftast betyder UNDER 37.0 för mig mens inom ca 3 dagar. Och det är 3dagar till min bim om jag har en cykel på 28d, vilket jag har svårt att tro när min ägglossning inföll senare..
Zora skrev 2014-09-26 08:35:07 följande:
Fortsätt att tempa tycker jag och använd någon app, t.ex fertilityfriend, för att få en kurva (om du inte redan gör det) för jag tycker att man kan se mönster även fast man tempar lite oregelbundet eller måste gå upp på natten
Jag tar min temp när dottern vaknar, vilket varierar mellan 05.30 och 7 och vissa nätter är jag vaken pga att hon är vaken. Kurvorna blir hyggliga ändå (även om enstaka temperaturer kan hoppa rejält), men det kanske fungerar olika bra för olika personer också. Vissa kanske måste ta exakt samma tid för att få ett vettigt resultat, men det ser du ju om du tempar en hel månad. Går det att urskilja temphöjningen så fungerar det