• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • FruA78
    eagle87 skrev 2016-02-20 02:08:43 följande:

Srm mAmma O frua78 är ni fortf kvar här?

Stort grattis!

Här händer inte mycket, mens idag och ännu inger svar på ivf-remissen. Har gått mer än månad nu. Har verkligen tröttnat på det här :(
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-02-18 15:06:50 följande:

Sitter hos gyn nu i väntan på att bli inseminerad, måttligt nervös!! Hur går det för er andra? <3

Spännande hoppas att det går bra. Gjorde du insemination med hormonbehandling eller i naturlig cykel?

Fick min mens idag och inget svar än på remissen :(
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2016-02-23 18:57:28 följande:
    Spännande hoppas att det går bra. Gjorde du insemination med hormonbehandling eller i naturlig cykel?

Gjorde i naturlig cykel :) är på äl+5 idag, dagarna går verkligen extremt sakta denna gång! Åh vad tråkigt :( Så segt att ni inte fått remissen än, hoppas ni får svar väldigt snart! <3
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-02-23 19:08:58 följande:
    Gjorde i naturlig cykel :) är på äl+5 idag, dagarna går verkligen extremt sakta denna gång! Åh vad tråkigt :( Så segt att ni inte fått remissen än, hoppas ni får svar väldigt snart! <3
    Förstår att det går sakta, håller tummarna för dig.

Jag otroligt segt, har börjat tröttnat på det här :(
  • miamarina84
    FruA78 skrev 2016-02-23 18:57:28 följande:

Är det remiss från fertilitetsklinik till ivf? Ring o fråga så ibte din remiss har försvunnit på vägen, har läst att det hänt flera dock :(
  • FruA78
    miamarina84 skrev 2016-02-24 20:37:25 följande:
    Är det remiss från fertilitetsklinik till ivf? Ring o fråga så ibte din remiss har försvunnit på vägen, har läst att det hänt flera dock :(
    Tack för tipset. Ja det är remissen från fertilitetsutredningen men jag har fått bekräftelse att de har mottagit remissen den 21/1 men att den inte är godkänd än och att en läkare ska se över den inom 4-6 veckor. Har snart gått 5 veckor sedan och inget svar än. Jag ringde till Karolinska idag och de sa att min remiss inkommit men ingen läkare har gjort någon bedömning. Sa då att det gått 5 veckor och att jag vill åberopa vårdgarantin och hon sa att jag skulle ringa till Vårdgarantinkansliet. Ringde dit och hon sa att de ska ringa till Karolinska och be att de ska prioritera min remiss och att jag kan ringa om två veckor till henne igen om jag inte hört något. Fick svar vilken klinik jag ska till vilket känns jätteskönt :) Det blir en privatklinik i Sthlm.
  • eagle87
    SRMmamma87 skrev 2016-02-23 16:30:00 följande:
    Hej Hej! Här har det hänt grejer!! Stort grattis!
    Tack:)) känns så overkligt hoppas du oxå får ditt pluss snart... Brukar kolla din instagram då O då
  • eagle87
    FruA78 skrev 2016-02-23 17:47:09 följande:
    Stort grattis!

Här händer inte mycket, mens idag och ännu inger svar på ivf-remissen. Har gått mer än månad nu. Har verkligen tröttnat på det här :(
    Tack

Kan verkligen tänka mig... Väntan gör en galen... Men snart är de eran tur <3
  • eagle87
    SRMmamma87 skrev 2016-02-23 16:30:00 följande:
    Hej Hej! Här har det hänt grejer!! Stort grattis!
    Kollade din instagram O såg att ni måste Vånta tills augusti.. Ville bara säga att ge inte upp tanken att de kan gå på egen hand.. Bara för de inte gått hittills betyder de inte att de aldrig kommer gå... Ja plussade på 18 sen 20 försöket... 18 försöket gjorde vi inget spec 20 tog ja Pergo O progesteron. Har du testat ngn alternativ behandling som akupunktur lr zonterapi?
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2016-02-28 11:36:55 följande:

Kollade din instagram O såg att ni måste Vånta tills augusti.. Ville bara säga att ge inte upp tanken att de kan gå på egen hand.. Bara för de inte gått hittills betyder de inte att de aldrig kommer gå... Ja plussade på 18 sen 20 försöket... 18 försöket gjorde vi inget spec 20 tog ja Pergo O progesteron. Har du testat ngn alternativ behandling som akupunktur lr zonterapi?

Vi är på försök 23 nu, så det är klart att hoppet sinat om att det ska gå av sig själv, men chansen finns ju alltid. Inte provat något av dem, men mediterar, tar vitaminer etc.