• Anonym (o)

Avgiftning, sämsta mamman!

Efter en olycka för sex mån sedan fick jag opiater utskrivna, oxycodone 10 mg, jag skulle ta 2-4 två gånger dagligen. Jag lyckades trappa ner dem till en per dygn, och sen upp till två när effekten avtog. Det var då jag insåg att jag måste sluta, innan det spårar ur.

Nu har jag varit utan i 28 timmar! Natten har jag inte sovit alls under men jävlar vilket rent hus jag har. Rastlösheten är hemsk och ångesten över vilken usel förälder jag är känns total. Hjärnan skriker åt mig att ta en oxycodone så blir jag lugn och harmonisk. Och smärtan gör sig påmind. Det är nu man ska stå emot antar jag.

Är första natten värst?

• Svar på tråden Avgiftning, sämsta mamman!
  • Diamant
    Anonym (o) skrev 2014-08-07 13:19:04 följande:

Jag kom ut på andra sidan!!!

Jag är inte helt bra men känner mig starkare än på länge! Det hade inte gått utan allas pepp och tips, det ni har gjort för mig kan jag aldrig återgälda.

Tusen Tack från djupet av mitt numera drogfria hjärta

Wohoo!! 
    Helt underbart! Bra jobbat! 
  • Anonym (Härda ut...)

Grattis till friheten! Fira med nåt kallt (och inte beroendeframkallande )

Jag är inte helt bra men känner mig starkare än på länge! Det hade inte gått utan allas pepp och tips, det ni har gjort för mig kan jag aldrig återgälda.

Tusen Tack från djupet av mitt numera drogfria hjärta

• Aaliyah

Bra gjort!! Grattis.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Eleonor01

Tusen Tack från djupet av mitt numera drogfria hjärta smile5.gif

Vad glad jag blir för dig å din familj! Hoppas att du snart även blir smärtfri å kan gå vidare med din vardag! Kramar till dig, starka mamma <3
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-09 00:09:03 följande:

Hur mår du nu?

Ute och går just nu. Rastlös, pirrig och kallsvettig. Igår var en riktigt bra dag, idag fredag något sämre. Men om jag har förstått det rätt kan det vara så, ett steg fram och två tillbaka.

Riktigt påfrestande både fysiskt och psykiskt och jag har fått en helt ny förståelse för missbrukare av alla de slag. Den här upplevelsen har helt klart gjort mig mer ödmjuk.
  • Anonym (o)
    Diamant skrev 2014-08-07 13:49:10 följande:

Wohoo!! 

Helt underbart! Bra jobbat! 

Anonym (Härda ut...) skrev 2014-08-07 13:59:46 följande:

Grattis till friheten! Fira med nåt kallt (och inte beroendeframkallande )

Aaliyah skrev 2014-08-07 14:54:10 följande:

Bra gjort!! Grattis.

Eleonor01 skrev 2014-08-07 15:16:31 följande:

Vad glad jag blir för dig å din familj! Hoppas att du snart även blir smärtfri å kan gå vidare med din vardag! Kramar till dig, starka mamma <3

Tack alla
  • Anonym (ofdrykkja)
    Anonym (o) skrev 2014-08-09 01:13:29 följande:
    Ute och går just nu. Rastlös, pirrig och kallsvettig. Igår var en riktigt bra dag, idag fredag något sämre. Men om jag har förstått det rätt kan det vara så, ett steg fram och två tillbaka.

Riktigt påfrestande både fysiskt och psykiskt och jag har fått en helt ny förståelse för missbrukare av alla de slag. Den här upplevelsen har helt klart gjort mig mer ödmjuk.
    Ja men det blir mjukare sen. Räkna med att två veckor är lite jobbiga. Man sköter man sömnen, vätskan och maten så tar man udden av mycket.
    Jag tänder också av nu :( Sen i fredags. Är väldigt jobbigt just nu :(
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-10 20:09:03 följande:

Ja men det blir mjukare sen. Räkna med att två veckor är lite jobbiga. Man sköter man sömnen, vätskan och maten så tar man udden av mycket.

Jag tänder också av nu :( Sen i fredags. Är väldigt jobbigt just nu :(

Åh vad jag önskar jag kunde ge dig samma stöd som du gett mig! Du har varit/är min klippa, du är stark och klarar det @):-
  • Anonym (ofdrykkja)
    Anonym (o) skrev 2014-08-10 21:06:22 följande:
    Åh vad jag önskar jag kunde ge dig samma stöd som du gett mig! Du har varit/är min klippa, du är stark och klarar det @):-
    Jo jag vet att jag klarar det, är liksom inte första gången :p
    Ska inte heller gå av helt utan bara dra ner toleransen lite då den är alldeles för hög idag :(
    Men det är lite hårt. Fast jag tror du hade det värre ändå. Men du är så snäll.
    Har det värsta runnit av dig nu?
Svar på tråden Avgiftning, sämsta mamman!