• Anonym (o)

Avgiftning, sämsta mamman!

Efter en olycka för sex mån sedan fick jag opiater utskrivna, oxycodone 10 mg, jag skulle ta 2-4 två gånger dagligen. Jag lyckades trappa ner dem till en per dygn, och sen upp till två när effekten avtog. Det var då jag insåg att jag måste sluta, innan det spårar ur.

Nu har jag varit utan i 28 timmar! Natten har jag inte sovit alls under men jävlar vilket rent hus jag har. Rastlösheten är hemsk och ångesten över vilken usel förälder jag är känns total. Hjärnan skriker åt mig att ta en oxycodone så blir jag lugn och harmonisk. Och smärtan gör sig påmind. Det är nu man ska stå emot antar jag.

Är första natten värst?

• Svar på tråden Avgiftning, sämsta mamman!
  • puss

Kom ihåg att du är bäst i hela världen. Resten av ditt liv kommer du vara stolt över dig själv för detta!! Jag beundrar dig oerhört mycket!!

• Anonym (o)
    Eleonor01 skrev 2014-08-06 07:40:15 följande:

Hur har din natt varit? Nu är det inte långt kvar! :)

Anonym (Härda ut...) skrev 2014-08-06 08:42:21 följande:

Hur har det gått för dig i natt?

puss skrev 2014-08-06 09:46:32 följande:

Kom ihåg att du är bäst i hela världen. Resten av ditt liv kommer du vara stolt över dig själv för detta!! Jag beundrar dig oerhört mycket!!

Åh vad vänliga ni är!

Natten har varit ok. Jag klev upp vid två, efter att ha vänt och vridit mig i flera timmar. Då tog jag en promenad i regnet och när jag lyckades somna om efter det sov jag riktigt bra
  • Diamant
    Anonym (o) skrev 2014-08-06 10:15:09 följande:
    Anonym (Härda ut...) skrev 2014-08-06 08:42:21 följande:

Hur har det gått för dig i natt?

Natten har varit ok. Jag klev upp vid två, efter att ha vänt och vridit mig i flera timmar. Då tog jag en promenad i regnet och när jag lyckades somna om efter det sov jag riktigt bra
    Vad skönt att du fått sova lite, ny dag och nya tag! Nu är det snart över och du kan känna dig stolt över dig själv som klarat det såhär långt! 

Fatta vad stark du är!
  • Anonym (o)
    Diamant skrev 2014-08-06 11:07:11 följande:

Vad skönt att du fått sova lite, ny dag och nya tag! Nu är det snart över och du kan känna dig stolt över dig själv som klarat det såhär långt! 

Fatta vad stark du är!

Jag känner mig inte så stark, mer som en blöt pirrig trasa. Den här rastlösheten och pirret i benen och armarna får gärna försvinna
  • Diamant
    Anonym (o) skrev 2014-08-06 11:13:33 följande:
    Jag känner mig inte så stark, mer som en blöt pirrig trasa. Den här rastlösheten och pirret i benen och armarna får gärna försvinna
    Jag förstår det, du kommer förstå din styrka när du är på andra sidan av detta <3 

Har du sett filmen Divergent? I några scener så är hjältinnan injicerad med ett hallucinogen som får henne att uppleva sina värsta mardrömmar och ska agera på olika sätt för att ta sig ifrån dem. Hennes taktik är att säga "This isn't real" och då hittar hon kraften att ta sig igenom det. 

Jag hoppas att jag inte blev för flummig där men det jag menar är att pirrandet, de konstiga känslorna, abstinensen din kropp känner, den är egentligen inte på riktigt! Du behöver inte Oxy EGENTLIGEN, din hjärna tror det och VILL ha det, och därför skickar den ut signaler som gör att du mår fysiskt dåligt utan. 

Du har kommit så långt nu, det värsta är över! Snart förstår din hjärna också att den hellre är utan så fokusera på att det är slutspurten och att från och med nu så kommer det bara bli bättre! <3 

Heja heja!
  • Anonym (o)
    Diamant skrev 2014-08-06 11:26:34 följande:

Jag förstår det, du kommer förstå din styrka när du är på andra sidan av detta <3 

Har du sett filmen Divergent? I några scener så är hjältinnan injicerad med ett hallucinogen som får henne att uppleva sina värsta mardrömmar och ska agera på olika sätt för att ta sig ifrån dem. Hennes taktik är att säga "This isn't real" och då hittar hon kraften att ta sig igenom det. 

Jag hoppas att jag inte blev för flummig där men det jag menar är att pirrandet, de konstiga känslorna, abstinensen din kropp känner, den är egentligen inte på riktigt! Du behöver inte Oxy EGENTLIGEN, din hjärna tror det och VILL ha det, och därför skickar den ut signaler som gör att du mår fysiskt dåligt utan. 

Du har kommit så långt nu, det värsta är över! Snart förstår din hjärna också att den hellre är utan så fokusera på att det är slutspurten och att från och med nu så kommer det bara bli bättre! <3 

Heja heja!

Tack, och nej, det var inte flummigt alls. Jag förstår precis hur du menar och har inte tänkt på det så, men ska börja nu!

Tusen tack
  • Anonym (o)

Jag kom ut på andra sidan!!!

Jag är inte helt bra men känner mig starkare än på länge! Det hade inte gått utan allas pepp och tips, det ni har gjort för mig kan jag aldrig återgälda.

Tusen Tack från djupet av mitt numera drogfria hjärta

• puss
    Anonym (o) skrev 2014-08-07 13:19:04 följande:

Jag kom ut på andra sidan!!!

Jag är inte helt bra men känner mig starkare än på länge! Det hade inte gått utan allas pepp och tips, det ni har gjort för mig kan jag aldrig återgälda.

Tusen Tack från djupet av mitt numera drogfria hjärta smile5.gif

Hurra hurra, fantastiskt!! Tårta till alla!!!
  • Anonym (o)
    puss skrev 2014-08-07 13:24:19 följande:

Hurra hurra, fantastiskt!! Tårta till alla!!!

Glasstårta
  • puss
    Anonym (o) skrev 2014-08-07 13:28:10 följande:
    Glasstårta smile1.gif
    Den största och finaste som finns.
Svar på tråden Avgiftning, sämsta mamman!