• Anonym (o)

Avgiftning, sämsta mamman!

Efter en olycka för sex mån sedan fick jag opiater utskrivna, oxycodone 10 mg, jag skulle ta 2-4 två gånger dagligen. Jag lyckades trappa ner dem till en per dygn, och sen upp till två när effekten avtog. Det var då jag insåg att jag måste sluta, innan det spårar ur.

Nu har jag varit utan i 28 timmar! Natten har jag inte sovit alls under men jävlar vilket rent hus jag har. Rastlösheten är hemsk och ångesten över vilken usel förälder jag är känns total. Hjärnan skriker åt mig att ta en oxycodone så blir jag lugn och harmonisk. Och smärtan gör sig påmind. Det är nu man ska stå emot antar jag.

Är första natten värst?

• Svar på tråden Avgiftning, sämsta mamman!
  • Eleonor01

Heja heja heja. Du kommer att klara detta för du inser det själv. Hälften gjort så att säga. Duktig du är. U go girl :))

• Anonym (ofdrykkja)
    Anonym (o) skrev 2014-08-04 07:43:33 följande:
    Inte känner jag mig stark just nu måste ju erkännas, men jag försöker tänka att vid midnatt har det gått nästan två dygn, halva tiden av den jobbigaste tiden. Det gäller bara att inte låta hjärnan lura mig till att ta en oxy.
    Nja ta det säkra du, säg att det kommer sitta i rätt hårt i en vecka åtminstone. Sen en vecka till lite mildare, så du inte får panik i slutet på veckan om det inte har blivit bättre.
    Sen måste du börja se dig som sjukskriven nu, se till att du får stöd av din make.Ta inte på dig något ansvar alls. Kör absolut inte inte bil. Håll dig hemma.
    Försök sova lite senare också så du inte är vaken för länge. Det kan bli jobbigt då.
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-04 07:49:59 följande:

Nja ta det säkra du, säg att det kommer sitta i rätt hårt i en vecka åtminstone. Sen en vecka till lite mildare, så du inte får panik i slutet på veckan om det inte har blivit bättre.

Sen måste du börja se dig som sjukskriven nu, se till att du får stöd av din make.Ta inte på dig något ansvar alls. Kör absolut inte inte bil. Håll dig hemma.

Försök sova lite senare också så du inte är vaken för länge. Det kan bli jobbigt då.

Jag kan inte sova har försökt av och till hela natten. Det kryper i kroppen och det går inte att ligga still. Nu börjar jag känna ångest och skuld också.
  • Anonym (o)
    Eleonor01 skrev 2014-08-04 07:47:17 följande:

Heja heja heja. Du kommer att klara detta för du inser det själv. Hälften gjort så att säga. Duktig du är. U go girl :))

Tack! Det behövdes just nu.

Hoppas jag inte förstör barnens sista veckor av sommarlov! Känner mig verkligen hemsk som mamma.
  • Anonym (ofdrykkja)
    Anonym (o) skrev 2014-08-04 07:54:27 följande:
    Jag kan inte sova har försökt av och till hela natten. Det kryper i kroppen och det går inte att ligga still. Nu börjar jag känna ångest och skuld också.
    Jo men lite senare, känner du dig det minsta trött så lägg dig direkt. Även om det bara blir några timmar. Sömn är särskilt viktigt när man tänder av, jag har vänner som utvecklat psykos under avtändning när de varit vakna för länge. Nu ligger du nog inte i riskzonen för det men ändå, ta det försiktigt.

Jag är lite orolig att du kommer försöka leva som vanligt och vara mamma och försöka stå ut.
  • Anonym (o)
    Anonym (ofdrykkja) skrev 2014-08-04 08:00:05 följande:

Jo men lite senare, känner du dig det minsta trött så lägg dig direkt. Även om det bara blir några timmar. Sömn är särskilt viktigt när man tänder av, jag har vänner som utvecklat psykos under avtändning när de varit vakna för länge. Nu ligger du nog inte i riskzonen för det men ändå, ta det försiktigt.

Jag är lite orolig att du kommer försöka leva som vanligt och vara mamma och försöka stå ut.

Det kommer jag förmodligen, bita ihop och stå ut. Men jag har fortfarande skadan kvar så fysiskt sliter jag inte ut mig för då måste jag ta en oxycodone för att klara av smärtan.
  • Anonym (ofdrykkja)
    Anonym (o) skrev 2014-08-04 08:03:31 följande:
    Det kommer jag förmodligen, bita ihop och stå ut. Men jag har fortfarande skadan kvar så fysiskt sliter jag inte ut mig för då måste jag ta en oxycodone för att klara av smärtan.
    Men gör inte det snälla, du är inte i skick för det. Pressa dig inte för hårt. Var rädd om dig. Det kommer bara bli värre om du pressar dig.
  • Anonym (o)

Nu är magen lös så det måste ju vara ett steg i rätt riktning eftersom jag varit mer eller mindre förstoppad sen jag börjat med oxycodonen

• Anonym (Härda ut...)

Sämsta mamman är du inte! Du tar ansvar för att bli av med tabletterna, så gör en BRA mamma. Låt barnens pappa ta barnen och gör det du behöver för att bli av med medicinen.

• Anonym (ofdrykkja)

Ja du är en bättre mamma om du "sjukskriver" dig idag. Försök inte vara normal och frisk för det är du inte. Det kommer bara bli konstigt.
    Mamma är sjuk den här veckan helt enkelt.
    Du måste ta det här på allvar. Vi pratar inte om att sluta röka här, vi pratar om avtändning från en tung opiat.

Svar på tråden Avgiftning, sämsta mamman!