• Anonym (o)

Avgiftning, sämsta mamman!

Efter en olycka för sex mån sedan fick jag opiater utskrivna, oxycodone 10 mg, jag skulle ta 2-4 två gånger dagligen. Jag lyckades trappa ner dem till en per dygn, och sen upp till två när effekten avtog. Det var då jag insåg att jag måste sluta, innan det spårar ur.

Nu har jag varit utan i 28 timmar! Natten har jag inte sovit alls under men jävlar vilket rent hus jag har. Rastlösheten är hemsk och ångesten över vilken usel förälder jag är känns total. Hjärnan skriker åt mig att ta en oxycodone så blir jag lugn och harmonisk. Och smärtan gör sig påmind. Det är nu man ska stå emot antar jag.

Är första natten värst?

• Svar på tråden Avgiftning, sämsta mamman!
  • Anonym (o)
    Eleonor01 skrev 2014-08-04 19:20:34 följande:

Kom igen nu! Så här långt in kan du inte ge upp. Då får du bara göra om det :/ du kan, du kan, du kan!!!!!!! Kom igen nu!!!' Heja heja heja!!

Åh vad hemskt det är.

Jag har levt på VLCD i tio veckor och det var inte i närheten av så svårt som det här.
  • Anonym (o)

Nu kom det en våg av ro/lugn över kroppen. Törs knappt röra mig, rör bara på fingrarna och njuter av känslan.

• Eleonor01
    Anonym (o) skrev 2014-08-04 19:40:04 följande:

Nu kom det en våg av ro/lugn över kroppen. Törs knappt röra mig, rör bara på fingrarna och njuter av känslan.

Go go go go :) tittar in till dig emellanåt. Bara skriv om du vill ha stöd eller nåt :))
  • Anonym (Härda ut...)

Nu har jag sluppit sluta med den typen av preparat, trots att jag tagit mycket så har jag aldrig blivit beroende. Tack och lov. Däremot höll jag på att bli tokig när jag skulle sluta med mina antidepressiva. Jag var så yr att det var som att vara stupfull eller sitta i en karusell till och från hela tiden. När jag till slut tänkte ge upp så började yrselattackerna avta och till slut klarade jag det. Jag var tvungen att jobba hela tiden, vilket gjorde det hela nästan outhärdligt.

Hoppas att du får en bättre natt i natt!

• Anonym (o)
    Eleonor01 skrev 2014-08-04 19:45:00 följande:

Go go go go :) tittar in till dig emellanåt. Bara skriv om du vill ha stöd eller nåt :))

Anonym (Härda ut...) skrev 2014-08-04 21:50:41 följande:

Nu har jag sluppit sluta med den typen av preparat, trots att jag tagit mycket så har jag aldrig blivit beroende. Tack och lov. Däremot höll jag på att bli tokig när jag skulle sluta med mina antidepressiva. Jag var så yr att det var som att vara stupfull eller sitta i en karusell till och från hela tiden. När jag till slut tänkte ge upp så började yrselattackerna avta och till slut klarade jag det. Jag var tvungen att jobba hela tiden, vilket gjorde det hela nästan outhärdligt.

Hoppas att du får en bättre natt i natt!

Tack, vad snälla ni är! Jag bävar för att lägga mig men måste göra ett försök.
  • Anonym (o)

Jag la mig strax efter tio men fick ge upp. Det kryper i kroppen och jag kan inte vara still.

• Anonym (4 dagar)

Dag tre brukar vara den värsta, efter fyra dagar ska det ha vänt.

Försök tänk så.

Du är inte dålig, men det krävs styrka för att sluta med opiater.
    Har själv slutat med heroin.

• Anonym (4 dagar)

Tänk att det inte är farligt. Bara obehagligt som fan. 

• Anonym (4 dagar)

Försök äta som andra sagt. Det är nyckeln till att kunna sova igen också faktiskt. Sömnen kan vara lite störd ett längre tag (några veckor för mig), men smärtorna, dålig mage och "sjukkänslan" ska som sagt vara bättre efter 4 dagar. 

Svar på tråden Avgiftning, sämsta mamman!