Betalar verkligen länstyrelsen för att folk ska få barn?
Är det sant att länsstyrelsen finansierar IFV? Har det blivit en rättighet att få barn?
Är det sant att länsstyrelsen finansierar IFV? Har det blivit en rättighet att få barn?
Det är vanligare än du tror. Men jag skrev ju det också, att det är gonnoré som ofta smittas ifrån en utlänning till en svensk... svenska ungdomar infekterar oftast varande med klamydia nuförtiden. (Nu när det finns penicillin - förr var det en annan sak.) Klamydia är ju ofta en "tyst" infektion, så den kan gå runt länge innan någon råkar ut för en smittskyddskallelse...
Jeannine, är du kristen? Och då menar jag praktiserande kristen.
De behöver inte tala om det, man SER ju hur fort de förökar sig efter vigseln! Om man känner folk i lite olika kretsar. Min somaliska grannfru har precis fått sitt nionde... Och de jag känner i olika frikyrkor har åtminstone tre barn var.
Precis samma för mig och min sambo, men jag är något äldre och många av mina kompisar är inne på barn tre. De flesta av dem har utbildat sig emellan barnen, men de har också suttit i en svårare situation ekonomiskt och fått vända på slantarna och utbildningarna har dragit ut på tiden.
Börjar misstänka att jeannine inte har så friska värderingar. Tyvärr finns det ju sådana obildade och oförstående människor i vårt samhälle också. Och en del hamnar här på FL, har jag märkt.
Problemet är väl att vi par som går igenom IVF har ofta ett eller två lager skinn på näsan extra ;) Men säger som du, det är synd att dessa människor sprider vidare sån smörja ..finns alltid någon som lyssnar utan att söka fakta själv.
Calabalic och bb2014: som sagt, det finns MASSOR av orsaker till barnlöshet. Jag nämnde dock ett par vanliga som kan sägas vara självförvållade, eftersom det var någon här som påstod att barnlöshet inte kan vara ett självförvållat problem.
Om barnlösheten är "oförklarlig" är det mycket möjligt att det skulle gå med en annan partner. I det läget skulle jag ta en allvarlig funderare över vad som var viktigast för mig - biologiska barn eller just denne man. Och sedan agera efter svaret på den frågan.
Min gissning är att Emma13 är antingen sverigedemokrat eller kristdemokrat. Ärkekonservativ i vilket fall som helst. Säg mig Emma, vad tycker du om Pride?
Som tur är ni redan det ni är rädda för -Minoritet. De flesta svenskar står för ett öppet och fritt samhälle.
Jag är varken rasist eller nazist. Däremot är jag Sd. Och vi värnar om barnen och den traditionella familjen, som vi är övertygade är den bästa grogrunden för trygga barn och i förlängningen ett tryggt samhälle. (Sedan fattar jag att inte alla kärnfamiljer är roliga att växa upp i, heller, men det var inte det som var poängen i den här tråden.)