Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2016-04-11 20:43:24 följande:

Septemberbarn08: Ska du inte ta ett test så du vet då? Tänker att om det var jag skulle jag spekulera och antagligen till slut intala mig att jag ville vara gravid, även om jag från början inte alls ville det, och sedan bli besviken när mensen kom. Eller tvärtom! Ska du vänta på mensen kan du ju få vänta länge även om du inte är gravid :)

Förstår att du är sliten med era nätter, otroligt att du fixar det, jag hade varit ett vrak. Vi hade det sådär innan jag började jobba (2/11), men det bröts ju när vi bytte och pappan tog nätterna. Gick strålande, och det var så himla skönt!

Nu sover hon till och med i eget rum, och hon sover bättre där, antar att vi störde henne.

Kan sakna att ha henne i sängen såklart, men jag sover verkligen hundra gånger bättre nu.

Jo jag har beställt hem tester så jag borde få dem idag och ska väl ta ett imorgon. Dels för att slippa gå och fundera och dels för att jag inte vill låta det gå ännu längre OM det skulle vara något, OM vi bestämmer oss för att avsluta det.

Det här med sömnen har blivit lite av en ond cirkel tror jag. Borde ta itu med det och försöka oftare att få henne somna i spjälsängen men är för trött.. och blir ännu tröttare av att ha det som nu :/ men jag känner mig ändå positiv.. det kommer ju inte vara såhär för alltid ;)
  • septemberbarn08

Har tagit ett test nu på eftermiddagen och det var negativt! Så skönt!

Samtidigt är det jobbigt för det innebär att allt jag känt ett tag nu är tecken på att jag stressar för mycket (yrsel, trötthet, illamående bla). Det ÄR ju full rulle från morgon till kväll men jag upplever det sällan som NEGATIV stress, det är mer att jag försöker hinna med sånt som jag tycker är kul (renovera är ju en sån grej). Jag har ju en historia med magsår som kommit av stress så jag vet att jag borde ta dessa symtom på allvar och varva ner men hur gör man det när man VILL hålla igång?

• septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-04-12 18:23:28 följande:

Då var der dags igen... Magsjuka. Lilleman kräks upp allt. Kom hem från jobbet och möttes av ett hysteriskt skrik/grin och en sambo med lätt panik. Han hade spytt rätt ut på sambon medan han stod och lagade mat. Nu går andra maskinen, har klorinstädar och spritat allt, sängen är renbäddad och planen för natten är färdig... Nu hoppas vi bara att vi klarar oss. Men jag får alltid magsjuka så oddsen är inte på min sida... Jag är ledig imorgon iaf, vilket känns skönt.

Fy faaan! Hoppas ni klarar er och att lillen kryar på sig snabbt! Tycker den här vintern varit överjävlig! Det sägs att varannan vinter är värre när det gäller magsjuka så jag trodde den här vintern skulle bli lugnare eftersom det gick här hela förra våren. Nu har det gått här sen slutet av september och verkar aldrig ta slut. Så fort jag börjar slappna av börjar det om igen och jag med min fobi går som på nålar och bara väntar på skiten :(
  • septemberbarn08

Jag drömmer också om att ta mig bort, ut ur huset. Om inte själv så med de äldre barnen som just nu skriker efter uppmärksamhet.

Meeen för tillfället kan jag inte ens gå och pinka utan att Selina gråter så hysteriskt att hon får en affektkramp och svimmar.. en snabbvända upp på affären är bara att glömma och än mindre kan jag ju vara borta flera timmar. Måtte det gå över innan dagisstart i höst :/

• septemberbarn08

Nu är vi klara med första rummet av tre som ska renoveras! Satte dit sista listerna i fredags och flyttade ner igår så inatt har vi sovit första natten i vårat nya sovrum :) redan idag har jag påbörjat rum nummer två, vårat gamla sovrum som ska bli sonens nya rum. Känns smådrygt att börja om med ett rum när vi äntligen blivit klara med det första men jag vill så gärna få alla tre rummen klara innan jag börjar jobba i september. Samtidigt vet jag att det blir mindre tid till renovering framöver när vi har en del kvar på utsidan av huset som ska fixas och sen vill vi ju hinna vara lediga och njuta av somnar och sol också. Men men.. känns skönt att åtminstone ett rum är klart :)

• septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-05-12 16:10:14 följande:

Idag var vi och köpte en ny kostym åt sambon, vi ska på bröllop om ca 3 veckor (en av mina bästa vänner gifter sig) och jag tyckte sambon kunde ha en mer somrig kostym en den tråkiga svarta. Blev en jättefin mellangrå med en matchande grå fluga. Nu har jag bara ångest för min klädsel... Har beställt två olika långklänningar som borde komma imorgon/början av nästa vecka. Jag kommer vara i v 38 när det är dags för bröllopet så har beställt klänningarna i tre olika storlekar så hoppas någon passar. Ena är verkligen helt perfekt. Min förhoppning är att jag ska kunna ha den i september också då vi ska på svågern+svägerskans bröllop, men det får vi ju se då! (Har bara gått upp ca 8kg nu i v35). Håller tummarna att någon av klänningarna sitter någorlunda iaf!

Så roligt att gå på bröllop! Jag träffade en av mina bästa vänner i förrgår som berättade att de kanske skulle gifta sig nästa sommar.. de har varit tillsammans 2,5 år så jag blev lagom avundsjuk;) vi har ju hållit ihop snart 10år och träffades 3,5år innan vi blev tillsammans så jag tycker det är dags för oss också.. ger sambon hintar lite då och då men han verkar inte nappa och när jag säger att han ju uppenbarligen inte VILL gifta sig säger han bara att "jag har väl aldrig sagt att jag inte vill".. nu ids jag inte hålla på mer, vill ju inte att vi ska gifta oss för att jag tjatar:/
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-05-13 12:40:37 följande:

Ja, kommer bli jättekul! Dom gifter sig typ 20 mil härifrån så har bokat in en hotellnatt på köpet ;) Bosse ska ändå sova hos sin farmor (premiär o sova borta!) så varför köra hem 2,5-3 timmar mitt i natten höggravid ;) så kan vi sova ut, äta hotellfrukost i lugn och ro för att sen köra hem :)

Haha, jag o sambon har varit tsm i 9 år iår och någon gång ska vi gifta oss, men just nu är det inte ekonomiskt aktuellt. Vi är ju bara 24 år så vi hinner innan vi är för gamla ändå ;) har sagt att innan 30 ska vi iaf vara gifta!

Ekonomin är inget hinder här då jag ändå sagt att jag inte vill ha något bröllop.. jag är inte den typen som skulle klara av att planera ett bröllop och sen ha all uppmärksamhet riktad mot mig. Och att behöva ha klänning, nej usch haha.. men gift vill jag vara så för våran del skulle det innebära en snabbvigsel på kommunhuset, det är mer min stil.. diskret och enkelt liksom. Det är bara grejen att jag vill vara gift, vill att hela familjen ska ha hans efternamn osv. Sen det viktigaste, han måste fria romantiskt och visa att det ligger mycket tanke bakom det.. själva frieriet är viktigare än ett bröllop för mig ;)
  • septemberbarn08
    Mildamilda skrev 2016-05-14 09:37:01 följande:

En rolig sak som Isak gör nu: han säger Thunder fast på bebisspråk, då vill han lyssna på AC/DC Thunderstruck o så står han o typ headbangar! Vad gör era små för tokigheter?

Selina slår sig själv i huvudet när vi säger "koko". Hon tyckte det var kul i duschen när hon hade schampo i håret, lät väl kul med skummet. Sen gjorde hon det vid middagen samma dag och sambon, som inte förstod varför hon klappade sig på huvudet, gjorde likadant och sa koko och det var tydligen hysteeeriskt roligt. Så efter det slår hon sig i huvudet och skrattar så fort vi säger det ordet ;)
  • septemberbarn08
    Villhaenbebbe skrev 2016-05-18 21:18:35 följande:

Vi har fått problem på kvällarna med O, och jag tycker det är så svårt när man inte blir klok på vad som är tokigt. Han lägger sig vid 19 för att sen vakna och skrika som en tok vid ca 21, och inget annat hjälper än att ta upp honom. Då blir han pigg och är vaken till 23-00 för att sen somna med mig i sängen och sova ostört till morgonen. Han har säkert i 9 mån sovit utan problem på kvällarna så det här något nytt.

Jag börjar tänka att han kanske sover för mycket på dagen nu? Dagarna ser ut som följande

Nångång mellan 5:30-6:30 - morgon

9-10:30 sova förmiddag

13:30-15:00 sova eftermiddag

19 - lägga sig för kvällen

Alltså ca 13,5h per dyng? Eller räknar jag fel? *gravidhjärna*

Hur sover era nu? Jag är ju gravid i v 38 och sover med Olle på dagarna nu för att orka, känns också jättejobbigt att hålla på å peta i detta då vi när som helst ska få lillebror. Så typiskt att det ska börja strula med sömnen nu. Han har fått två nya tänder nu i dagarna så kanske kan vara det också? Någon som har liknande problem?

Selina sover till nån gång mellan 6-8 (beroende på om vi är lediga eller om storebror ska till skolan). Sen sover hon middag mellan 11.30-13 (på ett ungefär, är det helg och storebror är ledig behöver jag inte väcka henne så då kan hon sova längre). Sen har vi alltid gjort kväll vid 19 men numera försöker jag lägga henne i spjälsängen när hon somnat så jag ska få lite tid för mig själv på kvällen, problemet blir bara att hon vaknar och sedan är vaken till 21 :/ sen sover vi, om möjligt, ännu sämre än förut just nu. Miljarder uppvak varje natt. Gissar att det beror på att jag börjat lägga ner henne, så nu är hon orolig när hon sover att jag ska vara borta. Men men det vänder väl nån gång :)

På fredag ska jag lämna henne för första gången, hos mina föräldrar. Ska färga håret då. Gruvar ihjäl mig! :(
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2016-05-19 12:13:55 följande:

Jag har också ångest. Jag vet inte alls hur vi ska klara det här, och hur jag ska orka vara en bra mamma åt två barn. Vad gör jag om nya har kolik? När ska jag sova?

Jag vet ju också att det löser sig, att man växer in i rollen, men just nu känns det så tråkigt och orättvist mot bebisen att jag är orolig istället för glad och taggad. :(

Vi har i alla fall köpt syskonvagn, en bugaboo donkey, den känns bra :)

Nu hade jag lite mer mellan mina två äldsta barn (19 månader) men känner igen mig så väl.

Sonen var mitt allt, min ögonsten, och så blev jag gravid med dottern och mådde pyton under hela graviditeten. Även om jag visste att det inte var BEBISENS fel att jag mådde dåligt så var det ändå som att jag skyllde på det för att det tog för mycket tid och ork ifrån sonen. Sen när hon föddes hade hon kolik och all energi gick åt till det. Så återigen hade jag dåligt samvete mot sonen och kände nästan hat mot dottern som "kom och förstörde allt". Hon har alltid varit väldigt krävande, är det än idag, sex år senare. Jag har alltid tänkt att det säkert är naturligt att jag inte har samma starka band till henne som till sonen eftersom han var först men när Selina föddes insåg jag ju att det faktiskt gick få lika starkt band till fler barn..

Idag inser jag att jag med all säkerhet hade en förlossningsdepression när hon föddes och det gör så ont i mig när jag tänker på allt jag missat med henne och hur dålig våran relation egentligen är. Jag älskar henne precis lika mycket som de andra två men hon har varit "svårare" att älska (kan inte förklara det på annat sätt). Nu verkar det kanske som att jag försöker skrämma upp er men det jag ville ha sagt var att jag önskar att jag sökt mer hjälp. Jag tror jag intalade mig själv att det var naturligt att inte ha så lika starka känslor för barn nummer två och att det var naturligt att inte njuta en sekund eftersom det var så tätt mellan dem. Hade jag sökt hjälp hade det kanske inte behövt vara lika jobbigt att ha så tätt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?