Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-03-07 07:40:06 följande:
    Hur kommer det sig att du fått hinnsvepningar före bf? Du har säkert sagt det, men min hjärna blandar ihop!

Jag har mensvärk nu, det började i natt och är värre nu trots en alvedon. Men that's it, ingen slempropp, vatten, eller värkar. Så det betyder ju inte att bebisen kommer snart. Får i alla fall hinnsvepning på måndag om kroppen vill :)

Det är snålt med bebisar här ja, men snart blir det förhoppningsvis bättre!
    Men om det inte hjälper med alvedon så kanske det är starten på förlossningen. Du får ju oftast inte du dundervärkar direkt :)
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-03-07 08:01:00 följande:
    Nej det låter väldigt osannolikt men när det inte känns som vanligt börjar man fundera och drar ibland helt orimliga slutsatser.

Har kommit fram till att magen sjunkit lite trots att ingen ser det. För nu har jag inte ont i revbenen varje dag längre vilket tyder på att magen sjunkit lite. Skönt att slippa den smärtan. smile1.gif
    Min mage har sjunkit ner jättemycket trots att bebisen hoppat uppåt. Hur den ekvationen går ihop har jag ingen aning om :)
  • snö 81

Fick mail från familjeliv imorse eftersom jag går in i v.39 imorgon. Det står att jag är klar med alla förberedelser nu och är redo. Vilken tur att dom vet att jag är det, dom vet mer än mig med andra ord :)

Eftersom badrummet fortfarande inte är klart är vi inte ens i närheten av att ha ett skötbord. Väskorna är inte färdigpackade eftersom vi saknar tvättmaskin och därför inte har allt rent än...

• snö 81
    Skumbollen skrev 2015-03-07 10:55:19 följande:

Är det någons barnmorska som erbjudit att smörja tappen med prostaglandin?

En god vän till mig blev erbjuden det istället för hinnsvepning i vintras när hon väntade andra barnet. Hon frågade om jag inte kunde be om det nästa gång hos bm. Om jag fattat det rätt så är väl det samma hormon som i färdknäppen?

Det här saxade jag från niomånader.se

"Sedan 20 år har vi möjlighet att efterlikna den naturliga förlossningen genom att vi kan ge prostaglandin gel lokalt i livmoderhalsen eller i slidan, vilket ger en utmognad/uppmjukning av livmoderhalsen. Hos 30 % av de kvinnor som får prostaglandin räcker endast en behandling för att förlossningen skall starta medan hos de resterande 70 % behövs ytterligare prostaglandinbehandling eller ett värkstimulerande dropp."

Låter ju förträfflighet mina öron :)

Prostaglandin kan används vid igångsättning om man har en mogen tapp. Tror inte att det är så speciellt många barnmorskor som har möjlighet att erbjuda sånt.
  • snö 81
    Smulan 89 skrev 2015-03-07 13:35:54 följande:
    Jag fick denna gel med båda barnen. Första gången behövdes även dropp efter ett tag, men andra gången så räckte det med gelen. Fick regelbundna värkar ifr¨n fösta värk och på kvällen kom grabben.
    Men då fick du det på förlossningen va?
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-03-07 15:21:35 följande:

Är det någon som har erfarenhet av bröstpumpar? Berätta!

Jag hade en handpump, men med den fick jag inte ut en droppe. Om jag tog med handen däremot gick det jättebra, men då var det svårt att pricka en flaska :)

Har hört att man ska ha en elektrisk pump om det ska funka bra.
  • snö 81

Jag är seriöst på sämst humör idag, gud så less jag är på dessa humörsvängningar!!

• snö 81

Mitt dåliga humör mådde höjden av jäkelskap när vi parkerade i ett parkeringshus i eftermiddag. Maken parkerade och jag klev ur bilen utan problem. Bara det att det är i en källare där det är stolpar mellan platserna och det fanns inte en chans för mig att ta mig mellan bilen och stolpen så jag var liksom inparkerad. Maken skrattade så han nästan grät och det gjorde väl inte humöret bättre direkt :-/

• snö 81
    pink76 skrev 2015-03-07 19:34:33 följande:

Jag har under de senaste dagarna upplevt total frånvaro av medmänsklighet och empati. Jag har upplevt total hjälplöshet för att slutligen hamna i en sorts tomhet där jag på något plan gett upp samtidigt som jag försöker intala mig själv att jag är stark. Jag klarar det här. Det som inte dödar, härdar, eller vad är det man brukar säga.

Min man, min underbara man gick för att söka asyl i tisdags. Han vill att allt ska gå rätt till, så han gick till migrationsverket för att söka asyl. Där får han rådet att gå till polisen, så ska de hjälpa honom med det.
    Sagt o gjort, så går han dit. Väl där så tar de honom i förvar, tar från honom hans pass o hans telefon.
    Jag får ett samtal från den ansvariga utredaren där hon säger att han ska skickas tillbaka minsann, till hans hemland. Jag kan lämna kläder o tillbehörigheter till honom men jag får inte träffa honom och jag får inte prata med honom.

Så, efter många dagars mailande och ringande, i försök att få tag i rätt personer för att reda ut detta. Få reda på våra rättigheter, vad vi kan och får göra. Hur det ska gå till på rätt sätt. Efter samtal efter samtal med poliser, migrationsverket och åtskilliga advokater så sitter jag nu här mer eller mindre utslagen.

Jag är höggravid, vecka 40 är jag visst i. Och det märks på alla sätt. Ni vet säkert hur ont och hur tung och känslosam man är i det här laget.
    Och då, utöver det, så hemskt otroligt orolig för min man. Att vi dessutom har kejsarsnitt planerat till på tisdag, vilket närmar sig med stormsteg, hjälper inte särskilt mycket. Att inte veta om han kan vara med, om han ens kommer att få se sitt barn det första halvåret ens. Och hur i all världen ska jag klara mig helt själv.

Jag har bönat och bet om någon slags förståelse och empati från alla dessa myndighetspersoner, men får inget gehör någonstans ifrån. Vem är väl jag, denna ensamma lilla människa att försöka vinna något över dessa stora, höga myndighetspersoner.

Så nu, försökar jag hitta något slags konstgjort lugn för att inte sätta igång förlossningen i förtid och kanske få lite granna sömn innan vårt barn kommer till världen. Försöker hitta den inre styrka som kanske finns kvar där djupt inne så att jag klarar av att undvika att bryta ihop under operationen, och undvika att hamna i någon slags depression efter.

Ber om ursäkt för det långa inlägget, men jag kände att jag måste skriva av mig.

Usch vilken hemsk situation för dig! Jag hoppas att det ska lösa sig på något sätt. Din man måste ju få vara med vid sitt barns födelse och du behöver ju honom nu på sluttampen!!
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-03-08 00:22:54 följande:

Har sån extrem halsbränna/sura uppstötningar så även om jag tagit flera tabletter gaviscon så hjälper det inte. Brukar räcka med eller två nu för tiden men inatt kommer det så fort jag ligger ner även om jag precis knaprat i mig tabletterna och jag ligger på dubbla kuddar. Jag är trött och vill sova men det går inte. Stark mat var nog den sämsta idéen jag haft på ett tag men jag var sugen och får väl stå mitt kast. Inte har vi någon mjölk hemma heller som kan lindra.

Samma här!! Legat vaken större delen av natten. Det går inte över vad jag än gör, jag blir galen!!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?