Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-03-04 19:05:59 följande:
    Ja det tycker man ju att de kunde kosta på sig! Jag skulle också vilja ha en undersökning om jag hade mycket känningar. Hoppas all smärta gör någon nytta, annars är ju mitt läge med nära noll action att föredra!
    Ja, antingen vill jag ha resultat av det onda eller så får det låta bli att göra ont till dess att det är dags!

Ska försöka tigga till mig en hinnsvepning också imorgon, får väl se hur medgörlig doktor Bergman är ;)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-04 19:50:23 följande:

Åh, jag har dåligt samvete, men jag blir galen på min mamma! Hon är expert på allt vad graviditet och bebis heter, trots att hon bara fött ETT barn för 30 år sedan, och är utbildad undersköterska, för 45 år sedan (och har inte jobbat inom vården på 40 år, och aldrig med förlossning).

Jag kan fan inte säga nånting utan att hon ska komma med ett "det vanliga är ju att..." eller "när du var liten... ", som om inget hänt på 30 år.

Sambon är bättre i ryggen idag, men nu klagar han istället på illamående som kommer och går. Alltså, herregud?!?!

Nej, jag ska damma i mig en påse kolasnören och tänka positivt.

Min mamma tror sig inte veta allt, men däremot vill hon VETA allt! Hon måste typ ringa varje gång jag varit hos BM och kolla hur blodtrycket var. Ifall det skulle vara nåt speciellt så att vi skulle bli tvungen att åka in så skulle jag ringa henne eftersom att dom i då fall måste ta hand om storasyster.

Känner ibland att hon tror att jag är 14 år istället för nästan 34 :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-04 20:36:01 följande:
    Jag överlåter dammsugning och golv torkning till mannen. Men istället så så städar jag badrumsskåp, kylskåp, skafferi, byråer och garderober. Kasta kasta kasta! Jag är också galen i allt som måste göras. Plus att jag har ångest för att min lilla dotter aldrig mer kommer vara den lilla
    Hur går det för dig, har det hänt nåt mer??
  • snö 81
    Sparv15 skrev 2015-03-04 20:48:17 följande:

Mitt besök på spec mv idag gick snabbt och dagens läkare tyckte inte att vi behövde göra någon undersökning eller bestämma ngt om igångsättning förrän nästa vecka då jag är i v 37+6 *surar*

Blodtrycket låg på 140/90 så det var helt okej.

Magen har sjunkit rejält idag, alltid något.

Hät hemma ser det ut som ett bombnedslag men jag varken kan eller orkar städa. Dom andra tre gångerna har jag skurat och haft mig jag med men inte den här gången. Med tvillingarna gjorde jag det mesta men delegerade bort plockande mm i golvnivå då det var rätt kört.

Jag ska till specmödra imorgon och jag är rädd att jag kommer få samma besked. Jag är i 37+4 imorgon, men jag har ett nytt besök bokat till 39+5 och innan dess tror jag inte dom kommer göra nåt.

Jag ska försöka få honom att kolla tappen och böna och be om en hinnsvepning. Dock tror jag att jag kan glömma det sistnämnda :(

Har ju haft jätteont i eftermiddag/kväll så minsta han kan göra är iaf att kolla om det haft någon inverkan...
  • snö 81

Alltså jag är ju lite knäpp men jag kunde inte låta bli att kolla tappen igen :)

Igår hittade jag ena sidan av tappen högt upp bak mot rumpan. Idag kände jag typ hela tappen rakt upp och det kändes som att det var en grop i den...

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-04 21:09:14 följande:
    Det händer inte så mycket, en värk i timmen ungefär. Men nu har det kommit mensvärk smygandes.

Det konstiga är att jag blivit väldigt törstig nu i kväll och huvudvärk vid varje värk, men jag tänker att kroppen jobbar nog extra hårt. Nu håller jag tummarna för att fullmånen gör magiska under och att jag vaknar av att vattnet går.

Hur går det för dig?
    Jag har haft rätt ont (mensvärk) och många sammandragningar sen 13-tiden idag. Kunde inte låta bli att känna efter tappen idag igen för att jämföra med igår och det var en rätt intressant upplevelse. Igår var den ganska långt bak mot rumpan och idag rätt upp och jag kände en "grop" ;)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-04 21:22:22 följande:
    Spännande! Vi håller tummarna för fullmånen då smile5.gif
    Ja, nu håller jag stenhårt på fullmånen!!!
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-04 21:33:34 följande:

Skönt att jag inte är ensam om att irritera mig på min mamma, hoppas föräldraskapet hjälper snarare än stjälper vår relation. Just nu är det ju så mycket hormoner och skit.

Sambon kom just och sa att han tror att han är lite allergisk mot någon av medicinerna, han har nämligen fått sån klåda. Hahaha, jag oooorkar inte ens bli arg över den jävla offerkoftan han fått på sig.

Staaackars din sambo!! ;)
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-03-04 23:22:32 följande:
    Det låter onekligen som om det händer grejer!
    Ja, det känns onekligen som att något är på gång. Tog två alvedon vid 22 och gick och lade mig, men vaknade typ 23.40 av att det gör ont så alvedon verkar inte göra nån nytta.

Som jag har fattat det så är det bara förvärkar så länge alvedon funkar och när det inte gör det är det på riktigt?!

Har som konstant molande mensvärk och när jag fick en sammandragning var jag tvungen att andas genom den för att det gjorde så ont...
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-05 00:12:29 följande:

Nu ligger jag och hoppas på fullmånens makt. Tog två Alvedon och slocknade som en medvetslös. Vaknade efter en timme och var och kissade, då kom slemproppen (en stor blodig snorklump). Nu ligger jag här med små korta värkar, men 4 stycken på en kvart. Det kan bli en spännande natt smile2.gif

Verkar som att vi båda får en spännande natt. Jag har precis andats igenom smärtsam sammandragning nr 2 :)

Lycka till du med!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?