Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sparv15 skrev 2015-03-03 23:32:48 följande:

Jag har tid på spec.mv i morgon då dom ska ta beslut om eventuell igångsättning. Fick lite flimmer för ögonen i söndags men bara under en kort stund. Hade tid hos bm på måndagen så jag avvaktade och blodtrycket såg bra ut och ingen protein. Dock gnällde bm lite över att jag inte gått upp i vikt på över en månad men bebisen har hittills växt som den ska. Jag brukar dessutom rasa i vikt av amningen så det är klart en nackdel.

Jag har också haft lite flimmer och stjärnor framför ögonen några gånger då blodtrycket varit lite högre än vad som är bra, men det har gått över och blodtrycket har gått tillbaka och då är alla nöjda och glada. I mitt landsting verkar det som att man typ ska vara döende innan dom gör något åt en med Hf. En kompis till min kollega fick Hf förra året och hon hade så dåliga värden att kroppen inte skulle klara mer innan dom tog beslut att sätta igång henne.
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-03-04 07:20:50 följande:

Låter jobbigt med krämpor och sjuka män och hantverkare! På "andra sidan" är det ju andra besvär man dras med så klart och vill tipsa er som snart är där...

Amningen.... Super mysigt men också jävligt smärtsamt efter ett par dagar om bebisen inte fåttoptimalt grepp någon gång.. Fått ordning på det nu men då var ju skadan redan skedd på ena bröstet med sår. Och gör det så ont så man gråter så är det INTE ok tycker jag... Men eftersom jag har nojig förstagångsmsmma hade jag ju köpt allt, inklusive amningsnapp som jag inveg inatt! Säger vara en sak : HALELULIJA!!! Smärtar i 15 sek typ och känns sedan bra..

Man ska ju försöka undvika dessa tydligen för att de glömmer hur man tar vårtan rätt.. Men eftersom vänster bröst funkar så får han ju suga dom vanligt där så jag tänker att det omöjligt kan vara så farligt! Så köp denna mirakelgrej i förebyggande syfte för tusan! Så skönt att ha när det krisar som det gjorde för mig i natt!

Om det gör överjävligt ont så får man hitta lösningar. Amningsnapp är ju toppen när såren är ett faktum! Och han har rätt grepp på andra bröstet lär det ju inte vara någon fara med att hitta rätt grepp på höger bröst sen när det har läkt.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-04 07:33:14 följande:
    Jag har hört mycket gott om amningsnappar, men märkligt nog har jag inte köpt någon trots att jag köpt nån jäkla "breast shell" som ska skydda mellan amning. Hur tänkte jag där?? Nåja, de finns ju lite överallt, jag får fixa det.

Är det någon sort som är bättre eller sämre?
    Vad är breast shell?? :)
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-03-04 08:59:05 följande:

Idag har jag extrem huvudvärk trots att jag tagit alvedon. Har pratat med förlossningen och de tyckte att jag kunde komma in på en extra koll. Inväntar nu maken, som har varit på jobbet, så ska vi åka till förlossningen. Mår dessutom illa så idag är en riktigt dålig dag. 

Låter bra att åka in och kolla upp!!
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-04 08:58:00 följande:
    Jag är väldigt förvånad över att jag aldrig behöver kissa på nätterna. Bär ju mina bebisar långt ner och den här har ju sjunkit ner otroligt mycket nu och fixerat sig. På dagarna är jag kissnödig för varje liten droppe i blåsan men på nätterna behöver jag ALDRIG gå upp. Väldigt skönt men mysko;)
    Jag kissar också otroligt mycket på dagarna, men på nätterna är jag upp max 1 gång.
  • snö 81
    Lavish skrev 2015-03-04 09:48:10 följande:

Nu verkar det vara på gång här iaf. Haft ganska regelbundna värkar sen 5.30 imorse.

Trots allt mitt gnäll måste jag ändå säga att det startade med exemplarisk timing (bortsett från att jag fått vänta alldeles för länge då). Hann sova okej innan och hann göra bedömningen att det nog var på gång så att sambon kunde ta morgonen med lillen och skicka ner honom till förskolan med övernattningspåsen klar så att mormor bara kan plocka upp barn och grejer där. Så nu är det iaf ingen annan stress än att jag har jävligt ont med jämna mellanrum. 

Ska väl ringa förlossningen om en liten stund. Jag har ju gått hos anima (samma som aurora) så har fått löfte att jag ska få komma in när jag själv känner att jag behöver det. Förra gången blev ju väldigt utdragen och hittills är det ju liknande, värkarna kommer med ca 7 min mellanrum, vilket ledde till att jag inte fick komma in på väldigt länge förra gången. Än så länge klarar jag mig hemma men hoppas att dom kommer lyssna och släppa in mig när jag vill det. (Och hoppas verkligen inte värkarbetet stannar av, men är ju två dar över tiden redan så det borde väl inte hända) 

Spännande!! Hoppas det drar igång ordentligt så att du inte behöver ha lika utdraget som förra gången!!

Precis som Septemberbarn08 är jag galet avundsjuk på alla som har nåt på gång även om jag ändå har ett tag kvar (17 dagar), känner mig helt oförberedd och sjukt hormonell och instabil :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-04 10:20:21 följande:
    www.medelabreastfeedingus.com/products/category/breast-shells

Såna här, men om kanten kommer emot bröstvårtan och ligger och skaver under BHn måste det göra fruktansvärt ont. Jättekonstigt köp känner jag nu, det var i min värsta klickpsykos när jag köpte hela Internet (utom amningsnapp).
    Ok, men såna hade min syrra när hon hade som mest såriga bröstvårtor. Istället för att kladda fast en sårig vårta i bh'n eller ett amningsinlägg så fick den luftas istället. Hon var väldigt glad för den vet jag :)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-03-04 10:33:41 följande:

Jaha, bf+5.. Nu är det okej att börja bli less va? Bm-besöket på fredag närmar sig, hade ju bestämt att jag skulle föda innan dess men nu tvivlar jag. Sen tycker jag det tär på sambon att inte veta när det ska sätta igång, hur länge till han ska behöva jobba... Sover sådär, många kisspauser på nätterna. Orkar inte göra ngt på dagarna, utan ligger i soffan o väntar på att ngt ska hända. Jag orkar verkligen inte gå någonstans, o köra bil har blivit besvärligt. Guud vad negativ jag känner mig, men vill egentligen bara veta när ngt händer! Kontrollfreak som man är....

Övertidsdagarna är dom värsta! Fram till BF lever man på att "det kan hända när som helst", men efter BF är det som att man ger upp lite mer för varje dag som går... Så du får med all rätt vara less!! :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-04 10:38:10 följande:
    Ja gud ja, det var ok att bli less för längesedan tycker jag!
    Visst har du BF imorgon??
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-03-04 11:02:39 följande:

Då ska jag dra iväg på mitt sista bm besök idag och äntligen skriva sammanfattningen. Vi har väl försökt 3ggr snart, men är inte hon sjuk är magen förstår eller som sist när hon skicka mig till spec. Mvc för att jag tyckte lilleman va segare.

Jag ligger på på 6 dagar kvar till snitt så ska köpa med mig gips bindor hem så att vi kan gjuta av magen i helgen.

Min BM gjorde sammanfattningen igår när vi var där. Det tog uppskattningsvis 10 minuter för henne att klicka i rätt alternativ på typ 15 frågor och skriva in hur vi upplevt graviditeten - jag sa lång och jobbig med blodtrycket som ständig följeslagare. Och sen var det bra med det! Kändes jäkligt meningslöst måste jag säga...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?