Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-03-05 00:30:26 följande:
    Jag har många men korta korta värkar. Fast så var det förra barnet också. Då hade jag 30 sekunders värkar varannan minut.

Nu har jag med kanske 3-4 minuter emellan små små värkar. Så har det varit i nästan 40 minuter. Funderar nu på att gå ner och lägga mig i soffan och kolla på film, för sova känns det inte riktigt som bebisen vill att jag ska göra, och uppspelt och spänd är jag förstås också smile1.gif
    Nä sova känns uteslutet just nu, men jag vill att det ska dra igång på riktigt så jag utan tvivel kan säga att det är bebis på gång :)
  • snö 81

Fasiken också, det klingade av efter nån timme så jag somnade. Men vaknade nu av att jag har jäkligt ont igen...

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-05 06:55:03 följande:
    Samma här. Slemproppen gick vid 23.30 och sen började värkarna strax före midnatt och var väldigt intensivt i en timme sen blev det glesare och glesare. 4 somnade jag med bara mensvärk. Nu väntar jag på att dottern ska till dagis så jag kan gå och lägga mig igen
    Typiskt!!

Jag har känt av mensvärken hela tiden som jag sovit för jag har drömt att jag haft ont och att jag fött barn så jag blev inte förvånad när jag sen vaknade med kraftig mensvärk igen.

Än så länge bara mensvärk, kan inte identifiera några smärtsamma sammandragningar. Men jag ska ju till specmödra kl 10 så jag ska be honom kolla vad som händer där nere.
  • snö 81
    Samma här. Slemproppen gick vid 23.30 och sen började värkarna strax före midnatt och var väldigt intensivt i en timme sen blev det glesare och glesare. 4 somnade jag med bara mensvärk. Nu väntar jag på att dottern ska till dagis så jag kan gå och lägga mig igen
    Typiskt!!

Jag har känt av mensvärken hela tiden som jag sovit för jag har drömt att jag haft ont och att jag fött barn så jag blev inte förvånad när jag sen vaknade med kraftig mensvärk igen.

Än så länge bara mensvärk, kan inte identifiera några smärtsamma sammandragningar. Men jag ska ju till specmödra kl 10 så jag ska be honom kolla vad som händer där nere.
  • snö 81
    Typiskt!!

• snö 81
    Murrmys skrev 2015-03-05 07:00:20 följande:

Spännande! När har ni bf? Sist släppte min slemmis 3-4 v före han föddes...nu har jag bara sett en ynklig liten, liten bit slem. Så hoppas att när den släpper så är bebis på g :) men den behöver ju inte släppa alls så...en får se!

BF är 21/3.

Än så länge har jag kvar slemproppen och vattnet och allt sånt, men jag hoppas på att nåt mer ska hända nu - nåt mer tecken!
  • snö 81
    Murrmys skrev 2015-03-05 07:08:49 följande:
    Vad ska du till specmvc för?
    Jag har ju högt blodtryck och ätit medicin för det nu sen v.25. Fick Hf i slutet av min förra graviditet så dom kollar dels tillväxten och även några blodkärl som visar tecken på kommande Hf. Det är mitt 3:e besök där nu. Sen så är jag jätterädd för att bebisen ska dö i magen så jag vill absolut inte gå över tiden och har därför ett inbokat besök dagen innan BF för bedömning om igångsättning. Eftersom dom helst vill att jag kommer igång på eget initiativ hoppas jag att han kan kolla om nåt händer där nere och sen ska jag be snällt om en hinnsvepning ifall det skulle gå.
  • snö 81
    Tussludd skrev 2015-03-05 07:15:35 följande:

Hoppas hoppas att det drar igång ordentligt är er idag! Du kanske kan få en hinnsvepning på specmvc? ;) lycka till iaf!

Ja, jag hoppas ju det!!!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-05 08:51:54 följande:
    Men det är inte över förrän bebisarna är ute. Nu har jag mest ont i ljumsken. Men ska till min bm om några timmar, så jag har kallat hem mannen. Bm ville göra en undersökning för att se om det drog igång något i natt.
    Nej, det är inte över förrän bebisen är ute :)

Jag har kvar min mensvärk i nedre delen av magen och aningen över ryggen. Men jag är så irriterad att det inte kommer nån slempropp eller lite teckningsblödning eller nåt sånt kul :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-05 09:40:04 följande:
    Jag hoppas verkligen att det drar igång för både dig och mig. Jag orkar ta mig tusan inte hålla på att må så här i två tre fyra veckor till. Mitt humör är inte på topp. 3,5 timme sömn i natt gör verkligen inte saken bättre.
    Läkaren trodde inte att det var någon på väg ut än. Det var nog bara pinvärkar, och inte fick jag nån hinnsvepning heller :(

En viktuppskattning gjordes iaf och krabaten beräknas väga 2850 g - inom normalspannet, men åt det mindre hållet.

Ny tid den 19/3 för bedömning om igångsättning...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?