Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-09 09:16:06 följande:
    Åh vad roligt att det verkligen är på gång nu! Fick maken också morfin för ryggen? Tänkte lite två till priset av en och så han kan klara av att vara ett stöd för dig smile5.gif

Ska bli roligt att läsa om det blir någon uppdatering längre fram idag eller imorgon.

Stort lycka till nu!
    Haha, det tycker man ju att dom gott kunde bjuda på ;)
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-03-09 09:23:41 följande:
    Så hade jag det med dottern. Kom in vid 02, fick morfin för att sova & sen fick dom dra igång mig igen med dropp. Skönt att ditt inte stanna av utan att det rullar på av sig själv!

Håller alla tummar och tår att du snart får bebisen i famnen!

Tur att någon här inne sa till mig att ladda ner appen så jag kan kika in med jämna mellanrum ;)

13:30 har jag inskrivning inför mitt snitt imorgon! Men först Ikea & chilli med sambon som är ledig idag..
    Härligt med en mysdag med mannen och vilken häftig grej att veta att detta är sista dagen innan ni blir fem i familjen!

Jag börjar bli galen av att inte veta exakt när bebisen ska komma...
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-03-09 09:34:57 följande:
    Vad roligt att det är dags nu! Ha en riktigt bra mysdag med mannen!
    snö 81 skrev 2015-03-09 09:30:28 följande:Härligt med en mysdag med mannen och vilken häftig grej att veta att detta är sista dagen innan ni blir fem i familjen!

Jag börjar bli galen av att inte veta exakt när bebisen ska komma...
    Jag vill också veta när det är dags så jag slipper gå omkring och undra. Men jag vill ju inte heller ha kejsarsnitt eller bli igångsatt utan hoppas att det startar av sig själv. Synd att man inte kan få en app som är kopplad till barnet och som kan berätta att nu är barnet klart och tänker starta födsloprocessen om 20 timmar eller likanande smile1.gif Men det kanske kommer i framtiden smile5.gif
    Jag vill absolut inte snittas så ett sånt datum är inget jag vill ha. Jag vill helst inte bli igångsatt heller, men jag är samtidigt livrädd för övertid och då är igångsättning lockande. Men även fast vi har tid den 19:e för bedömning om igångsättning finns inga som helst garantier på att det kommer bli av då. Men dom har lovat att jag får komma in och kolla att allt ser bra ut varje dag efter BF om jag vill :)

Helst av allt vill jag att det sätter igång av sig själv nu i veckan alternativt början av nästa vecka. Jag håller med om att en app som kunde se när det är på gång hade varit toppen!!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-09 09:49:03 följande:

Åh vad avundsjuk jag blir på alla som får ut sina bebisar. Jag har börjat acceptera att min aldrig kommer att komma ut. Jag har knappt sammandragningar nu, bara väldigt bökande rörelser som knölar sönder mina inälvor. Och en fot eller två inkilad under revbenen.

Samma här! Den knölar omkring som tusan där inne. Igår kändes det som att huvudet ändrade plats, typ som att det helt plötsligt hamnade strax ovanför höftbenet på vänster sida?!
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-03-09 09:59:50 följande:

På tal om app, jag tänkte använda en värktimer-app, nån som vet nån bra? Det fanns så många...

Jag har laddat hem en ljusblå variant, en tecknad siluett med en klocka i magen, kostade 9 kr i AppStore. Tyckte den verkade ha bäst recensioner.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-03-09 10:16:45 följande:
    Låter som att vi har samma smile1.gif
    Ja, den har jag också!
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-03-09 12:12:13 följande:
    Jag trodde faktiskt att övertid skulle vara mycket jobbigare än vad det är. Nu har jag "bara" gått över med 7 dagar men jag var inställd på att det skulle vara så fruktansvärt tungt och jobbigt att passera BF. Men det känns ju ungefär som innan BF så det är ingen skillnad. Jag har dock hela tiden varit inställd på att gå över tiden just för att förbereda mig själv så att jag inte ska bli besviken när man väl passerat BF.

Jag är lite orolig att det inte ska komma igång själv utan att jag behövs sättas igång. Nu har jag tid på förlossningen den 17:e så hoppas att det kommer igång då annars får vi se om de väljer att sätta igång mig då eller om jag får vänta några dagar till.
    Jag gick över 8 dagar med dottern så jag har ju testat det det. Det är inte att det är jobbigt som jag är rädd för utan att bebisen ska dö i magen. Jag vet några gamla vänner där just det har hänt på övertid.

Egentligen är jag rädd för just det hela tiden så om inte bebisen rör på sig hela tiden går mina tankar igång, men just att gå över tiden är den absolut största skräcken.
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-03-09 13:08:38 följande:
    Det förstår jag är en skräck. Kan också känna oro för det men tycker men det är inget jag sätter i samband med övertid. (Som tur är)

Alltid värre när saker hänt i ens närhet.

I stort sett alla jag känner som fått barn medan jag har kännt dem har gått över tiden och då rejält (mellan 10 till 18 dagar) och det har gått bra för dem alla. Jag försöker alltid fokusera på det positiva även om det är svårt när oros tankarna flyger förbi.
    Ja, det går ju oftast jättebra. Men när jag väntade dottern trodde jag inte på att jag hade fått ett levande förrän barnmorskan fyllde i "levandefödd flicka" i den där datorn dom har inne i förlossningssalen.

Denna gången känns det lite mindre oroligt, men nu på slutet är det svårt att hålla modet uppe. Och att sen dessutom gå över tiden känns som ett mörker.
  • snö 81

Shit vilken mensvärk jag har ikväll... ajajaj!! Tänk om dom kunde göra nytta denna gången. Lever på hoppet :)

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-09 18:32:39 följande:
    Lyckos dig som känner något. Jag har bara haft en bebis som bökat och knölat i em. Putsa fönster har jag blivit förbjuden av svärmor att göra fram till torsdag eftersom hon har en massa möten inbokat. Men nu har jag i smyg putsat de två fönstren i tvrummet. Så funkar det som svärmor säger så ska det dra igång nu.
    Ja, det är på ett sätt skönt att ha lite känningar eftersom det varit nästintill dött på den fronten sen i torsdags. Men jag vill ha ett kvitto på att det gör skillnad.

Då ska jag putsa fönster imorgon!! :) Jag vill ta mig tusan inte vara gravid längre...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?