BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Dottern blev aldrig fixerad, men hon blev iaf ruckbar och stannade så till dess att jag blev igångsatt.
Besök hos bm nu på morgonen. Vikten har stannat som tur är, jag behöver inte ett gram till. Blodtrycket var lite för högt, men det var övertrycket och bm sa att det antagligen var för att jag är så skittrött på att vara gravid. Jag fick en ny hinnsvepning, inget har hänt på en vecka. Lite tapp kvar och öppen typ 2 cm, alltså inte ett skit har hänt förutom mensvärk.
Idag går min graviditetspenning ut. Frågan är hur jag ska göra nu. Från och med i morgon är jag inkomstlös om jag inte plockar föräldradagar. Hur gör ni andra som haft graviditetspenning? Lever ni utan inkomst eller tar ni föräldradagar? Får jag gå över tiden så kan jag ha 24-26 dagar innan bebisen kommer och då blir det fattigt.
Besök hos bm nu på morgonen. Vikten har stannat som tur är, jag behöver inte ett gram till. Blodtrycket var lite för högt, men det var övertrycket och bm sa att det antagligen var för att jag är så skittrött på att vara gravid. Jag fick en ny hinnsvepning, inget har hänt på en vecka. Lite tapp kvar och öppen typ 2 cm, alltså inte ett skit har hänt förutom mensvärk.
Idag går min graviditetspenning ut. Frågan är hur jag ska göra nu. Från och med i morgon är jag inkomstlös om jag inte plockar föräldradagar. Hur gör ni andra som haft graviditetspenning? Lever ni utan inkomst eller tar ni föräldradagar? Får jag gå över tiden så kan jag ha 24-26 dagar innan bebisen kommer och då blir det fattigt.
Diskussionen om kön är ju helt absurd. Att folk ens har mage att uttala sig om vad man "borde" önska sig för kön.
Jag har lite tänkt att en flicka vore praktiskt för jag har en sån och vet hur dom funkar, men sen så hade det ju varit jättekul att testa hur det är att vara mamma till en pojke eftersom det har jag ju inte testat :) Men det enda jag ÖNSKAR mig är en frisk bebis!!
Jag önskar även en förlossning som går bra, med den smärtlindring som känns bra för stunden och att barnet är lagom stort!
Nu har jag pratat med dagis om att ha dottern hemma tills jag föder. Jag har skitdåligt samvete för att hon inte får leka med sin bästis. Men bm sa att en magsjuka skulle vara katastrof för mig nu.