BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)
Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)
Tack allihopa!!
Jag åkte som sagt hem med en sovdos igår kväll och sov som en klubbad säl mellan 22-03. Vaknade helt smärtfri, men behövde bara gå upp och kissa så drog det igång. Fick regelbundna värkar vid 04.30 och åkte in till förlossningen vid 5.45. Värkarna började ta i nåt kopiöst bara efter en halvtimme på förlossningen så det blev lustgas nästan direkt. Öppnade mig riktgt snabbt och bra, klarade mig bra på bara lustgas länge, men kände sen att jag ville få lite mer lindring och vila så jag bad om EDA. Var öppen minst 8 cm då, men utan edan hade jag aldrig klarat mig för lille Tage låg i vidöppet läge, alltså med näsan uppåt istället för neråt som man "ska" ligga. Pga läget ville han inte komma ner i bäckenet så det blev ett utdraget förlopp med många lägesändringar pga sviktande hjärtljud. När läkaren hotade med sugklocka för att få ner honom blev jag arg :) Fick testa att krysta för att se om nåt hände och direkt på första krystningen sa BM att här behövs ingen sugklocka. Jag krystade kanske 4-5 minuter och sen var han ute :)
2 940 g, 48 cm och helt perfekt!!!
Nu är vår son här. Han kom igår vid 21-tiden. Inte förren nu har han velat somna så jag är inte bara helt slut från förlossningen utam ännu en nstt utan sömn. Ska skriva och berätta mer senare.
Grattis Sommarstad!
Det är helt sjukt, men jag skulle kunna tänka mig att ha förlossningen framför mig nu... Det var en så himla häftig upplevelse, och väl värd smärtan :)
Om jag får ett barn till funderar jag på att strunta i eda och be om någon form av bedövningsspruta som dämpar när barnet tränger ut. Om det alternativet finns :)
Jag känner inte igen det där med att man "måste" krysta på krystvärkar, jag kände det aldrig så, jag krystade för att barnmorskan sa till mig. Värkarna kändes knappt, jag fick verkligen känna efter, och hade svårt att känna HUR jag skulle göra.
Ni som nu fått era bebisar och varit på bb och förlossning nyligt, har ni något ni tänkt på att ni skulle behövt ha med er i bb-väskan? eller något som ni kom på va sjukt onödigt? :)
Ska tillägga att jag inte bara blödde mycket utan även länge. Det höll på 12veckor efter första förlossningen.. nej, jag skojar inte! Var lagom less