Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-03-11 11:45:47 följande:

Jaha, så dyker det upp grej efter grej som jag varit förskonad från under mina andra graviditeter.. Varför inte liksom?

Trots mina mångåriga magproblem och två tidigare graviditeter och förlossningar har jag aldrig behövt bekymra mig för de där berömda hemorrojderna men nu är de här!:(

Vill helst bara sjunka genom jorden känns det som. Löjligt, jag vet. Det är ju trots allt jättevanligt under graviditet och efter förlossning och förlossningspersonalen är säkert väldigt vana vid bekymret och lägger kanske inte ens märke till det när man ligger där men ändå känns det som att jag kommer skämmas ihjäl om jag måste föda barn nu!

Det är väl inte helt oväntat iofs med det trycket jag haft neråt nu sen i måndags och gör att jag måste pinka ungefär var femte minut. Ett bra tecken givetvis att bebis rör sig åt rätt håll så att säga men det suger ändå! :(

Jag har också fått hemorrojder så du är inte ensam. Vet att det är en klen tröst! Jag har bara inte kommit mig för att behandla dom. Vet att jag fick rätt ont där bak efter förra förlossningen, men lite salva av personalen på BB gjorde susen! Kanske borde behandla mig nu så att jag inte får dunderont sen...
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-11 14:01:20 följande:

Jag upptäckte idag efter duschen att jag fått bristningar på låren, de måste ha kommit efter förlossningen, jag är ganska säker.

Angående hemorrojder och vad personalen ska tycka så kan jag trösta med att många (inklusive jag själv) skiter på sig, så de är nog rätt härdade, och själv kan man liksom inte hjälpa det :)

Ja, dom är säkert väldigt van vid det mesta!! Jag sket garanterat på mig förra gången, men dom är så proffsiga så det var inget man tänkte på då :)

Trist med bristningar efter förlossningen, känns ju rätt onödigt!!
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-03-11 10:49:01 följande:

Inatt trodde jag att det hade satt igång men tyvärr bara ett litet tag. Fick onda sd som kom var fjärde minut ungefär men sen tog jag två alvedon och de försvann. Ligger och har ont till och från i ryggen nu men inte i samband med sd tycker jag.

Skall in till mvc efter lunch för jag har svullnat upp så himla mycket och har huvudvärk också. Huvudvärken kan dock lika gärna bero på att jag sovit så himla dåligt men lika bra att kolla blodtrycket för säkerhets skull.

V 38 idag så nu är de färdigbakade smile1.gif

Du verkar ha som mig, onda sammandragningar på kvällar och nätter. Mina sitter i en stund på förmiddagen också sen är dom puts väck. Litar på att dom kommer tillbaka ikväll igen... Det är så underbart att ha ont till ingen nytta :-/

Jag ska till BM imorgon och kolla blodtrycket så jag ska kolla med henne om hon kan kika hur det står till där nere. Om nåt har hänt kan jag iaf få liiite hopp om att nåt är på gång framöver :)
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-03-11 17:15:38 följande:
    Vilken service! Jag visste inte att bm kollade efter ens. Spännande att det är på g! Och lite overkligt att hon har rört bäbisens huvud!
    Jag ska be min BM kolla imorgon, men om hon gör det vet jag ju inte. En del gör ju inget innan BF, inte ens kollar hur det ser ut.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-11 19:58:43 följande:
    Visst är det bara underbart att vara gravid, en dans på rosor med rosa moln. Eller är det bristningar, halsbränna, näsblod, illamående, dålig sömn, humörsvängningar, ömma bröst och trasig kropp.

Det här är min graviditet nr 2 och den sista. Jag står fan vad i mig inte ut med att göra det en gång till.
    Jag gör inte heller om detta någon mer gång, två gånger får räcka!! Men jag har ändå tyckt att denna graviditet varit ganska ok då jag inte haft några mer krämpor än halsbränna/magkatarr och blodtrycket. Förra gången var mycket jobbigare med foglossning från helvetet.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-03-11 19:40:14 följande:

Två frågor:

1. jag får alltid sammandragning när jag blir kissnödig. Någon mer?

2. Bör man inte ha nagellack på förlossningen? Min fotvård sa det igår och målade blankt lack. Pga att man kan se syrebrist på naglarna tydligen. Är det verkligen något som är kutym?

Ja, jag har fått sammandragningar av kissnödighet sedan v.15-16 typ.

När det gäller nagellack tycker jag det lät märkligt. Det är ju barnets syresättning dom brukar hålla koll på, inte mamman?! :)
  • snö 81

Nu är kvällens onda sammandragningar här igen, välbekant på nåt vis ;)

• snö 81
    Skumbollen skrev 2015-03-11 20:28:58 följande:

Snö81.... Förklara hur du hittar tappen :) måste göra något åt dessa pinvärkar, men jag hittar inte där inne ;)

Jag har suttit på huk och så stoppar jag in pekfingret och långfingret. Det finns ju inte mycket där inne om man säger så, så när du känner något långt upp och mest troligt bakåt mot rumpan är det tappen. Antingen är det lite åt det hårda hållet (omoget) eller så är det mjukt (moget)

Jag känner det ungefär som mjuka blomblad, jättesvårt att beskriva :) Det får mig att hoppas att min tapp är mogen, men vad vet jag?!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-11 20:34:10 följande:
    Jag tänker ibland att nu har det varit så mycket till och från med onda sammandragningar och halvt på väg, så när det väl blir dags så kommer jag inte ta det på allvar. Lite vargen kommer läge.
    Så känner jag med! Kommer typ bli sur och ignorera att det är nåt och sen föda i hallen :)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-11 20:29:23 följande:
    Man blir väl chockad om man inte skulle känna något en kväll nu;)

Här tar det också i.. önskar det kunde ta i lite mer bara:)
    Ja, lite mer och ihållande!! Blir så irriterad när det bara lägger av helt plötsligt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?