BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hahaha, men gud vad dumt! Hoppas du gav igen genom att gå bara på utseende så fort det var något han var intresserad av. :)
Hahaha, men gud vad dumt! Hoppas du gav igen genom att gå bara på utseende så fort det var något han var intresserad av. :)
Eftersom min man är klapprutten när det kommer till att komma ihåg och att köpa presenter så har jag nu fixat min egen mors dags present, en studio fotografering med mig och barnen med en skitduktig fotograf. Jag längtar redan.
Vägningsdag idag -800 gram sen förra veckans bakslag med +500 gram. Nu ligger jag på 3.5 kilo kvar till före graviditeten. Tänk om jag kunde fixa det innan midsommar.
Sen påsken har jag ätit en halv påse gott och blandat, 200 gram mjölkchoklad och 3 dubbla chokladbitar, that's it! Det tycker jag faktiskt att jag gjort rätt bra med tanke på att jag levde på socker under graviditeten. Mängden cola däremot är det värre med. Bara jag är återställd efter halsmandeloperation så ska jag börja ut och röra på mig igen. Och förhoppningsvis ta mig iväg till gymmet. Det tråkiga är att min gymkompis inte har orkat träffa mig på ett tag, så jag är lite nervös för att möta henne. Hon fick nämligen missfall några veckor innan jag fick bebis så hon orkar inte se gravida eller bebisar. Som tur är så är hon öppen över hur dåligt hon mår.
Nu somnade Isak efter typ 15 minuters amning/snuttning, före det var det en paus på tio minuter då jag tog en dusch med 45 minuters amning före. Och före det drygt en timmes amning. Så typ två timmar amning på två och en halv timma... Normalt? Känns som han mest snuttar, tyvärr fattar han inte grejen med napp : /
I natt har vi haft sämsta natten på länge. Jag ammade inte lördag till tisdag pga starka mediciner i kroppen, men började amma igår och produktionen har gått ner. Så i natt har lillen tuttat konstant mellan 02-07, zombimorsa idag då ungarna inte somnade förrän efter midnatt
Det skulle va väldigt skönt om han tog nappen... Vi började prova vid två veckor och i början tog han den och sög på några gånger. Sen har det gått sämre och sämre men jag fortsätter att prova då och då...
Men gud vad duktig du är! Jag äter fortfarande mycket godis (kolasnören), och när jag försöker vara duktig och undvika socker får jag så vansinniga sug på kvällen att jag antingen bakar en kaka, eller äter en halv korv mandelmassa.
Ett tag gjorde jag kokosbollar på nötter och dadlar, det funkade rätt bra, kanske skulle göra det igen.
Philips avent är Valters favoritnapp för tillfället. Andra nappar fattar han inte riktigt hur han ska suga på så de brukar han mest bli arg om man försöker med. Sugdelen är ju lite längre och smalare på Philips så den kanske passar hans mun bättre.
Vart hittar man Philips avent? Selina tar inte heller napp (har nog testat 5-6 olika sorter nu) och ibland vore det rätt skönt om hon gjorde det. Typ när hon nyätit så man VET att hon inte är hungrig och så vill man att hon är nöjd och kanske kan somna i bilen/vagnen.
De andra två barnen tog inte heller napp om det inte var prematurnapp från nuk. Men den funkar inte till Selina:(
Går det beställa nappen från Philips avent? Tänkte efterom jag bor i skogen;)
Kollat på lekmer nu.. verkar ju finnas lite olika från Philips avent. Sensitive och night bl.a.. vilken använder ni? Hittade den här också som jag tyckte lät himla bra: lekmer.se/barn-och-baby/nappar-o-nappflaskor/sugnappar/tommee-tippee-sugnapp-fun-style-0-6m%c3%a5n-2-pack-bl%c3%a5-orange
Det är ju en djungel och nu när jag redan har en uppsjö av olika nappar här hemma som hon inte vill använda vill jag ju hitta rätt:P många gånger önskar jag att jag kunde stänga av mjölkflödet från brösten så hon kunde ligga och snutta utan att få i sig mer mat. Ibland är hon så övermätt så hon får kväljningar men vill ändå ligga och snutta. En SÅN gång vill jag att hon tar napp.
Den är platt och ganska lång och smal. Inte lika bred som t.ex. MAMs nappar. En annan sak som är bra med philipsnapparna är att det följer med smidiga skyddshöljen så man kan ha nappen i fickan eller väskan utan att den blir äcklig. Det är svårt att hejda sig i jakten på den perfekta nappen ;)