Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-06-10 18:24:38 följande:

Jag råkade snubbla in på en Instagram tillhörande en tjej vars barn dog i cancer vid åtta månaders ålder. Nu kan jag inte sluta gråta. Fy fan vad ofattbart och genomjävligt. Livet är så skört, och Josefin får aldrig aldrig försvinna.

Jag har självklart alltid tyckt att det varit fruktansvärt när föräldrar förlorat sina barn, men sen Josefin kom har jag verkligen blivit extremt blödig. Det räcker med att jag läser att folk går samman och hjälps åt (till exempel går skallgång, eller hjälper en tiggare, eller manifesterar mot rasism eller något) så kommer tårarna. Glädjetårar i det fallet.

För 10 år sedan kunde ta mig tusan inget få mig att gråta, men nu herregud vad blödig. Det räcker med att dotterns dagiskompis bröt benet så typ bölar jag.

En kompis till mig ringde häromveckan och berättade att hennes barn hade fått kusiner (tvillingar) den ena hade dött efter några dagar och den andra var det inte säkert med hur det skulle gå. Jag mådde dåligt i flera dagar av tanken och då vet jag inte ens vilka föräldrarna är.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-06-10 22:23:35 följande:

Ja, just det där med att alla varit bebisar berör mig djupt nu för tiden. Antingen var de villkorslöst älskade ("och nu har något så hemskt hänt dem"), eller så fick de inte den kärlek och trygghet de behövde och förtjänade ("och därför gick det illa för dem", typ).Nej fy fan... Stackars stackars stackars föräldrar!

Jag tittade på Kalla Fakta om mamman och barnet som dog på BB Sofia. Jag känner mig så tacksam över att jag och min flicka klarade oss utan problem.

Riktigt hemskt att förlora ett barn. Jag såg också på Kalla Fakta. Jag är glad att mina förlossningar gått bra, och väldigt glad att jag inte var gravid och såg programmet. Stackars pappan vilken fruktansvärd upplevelse. Jag missade lite av programmet så jag hörde inte hur det gått för flickan. Hon levde såg jag och att det var något med handen.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-06-10 22:32:52 följande:

Jag missade slutet pga bebiskris, så jag såg inget alls om flickan, jag trodde hon var död eftersom de inte nämnt henne! Bodde hon med pappan ?

Jag hade också skrikande bebis så därför jag missade. Men på slutet satt pappan bredvid en liten tjej och tränade handen och sa att de gjorde det 4-6 gånger om dagen.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-06-11 07:54:54 följande:

Jag såg hela, men tyckte slutet var märkligt. Det framgick inte om flickan var förlamad i armen eller om det "bara" var något med att axlarna hade fastnat, nåt som liksom skulle gå till sig?!?

Fruktansvärd historia iaf och det hade såklart kunnat hända var som helst, men att föda barn på ett ställe utan intensivvård/akutvård känns inte lika säkert i min värld. Framgick det förresten om dom kunde utföra kejsarsnitt på plats eller sätter dom kvinnor i ambulans om ett kejsarsnitt behövs??

Jag fattade som att de tränade, och då borde hon inte vara förlamad. Men det var lite luddig information om flickan. Jag fattade inte heller om de kunde göra kejsarsnitt på BB Sofia. Det känns som ett otryggt ställe att föda barn på utan akutsjukvård.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-06-11 11:01:53 följande:

Idag åkte första plagget i stl 68 på, och jag vill bara gråta... Vart tog min lillplutt vägen? Har dock insett att h&ms kläder är minimaliska, lindex små, name it är nog rätt normal och kappahl skitstorta (på lilleman iaf)! Men föredrar nog name its kläder ändå, så strechiga och sköna. Finns både mer stilrena och lite mer lekfulla kläder. Beställde 6 bodys från deras hemsida igår då märket annars bara finns i grannstaden :) skulle dock behöva heva mig upp på stan för att köpa lite fler byxor, har väldigt många jeans till han men tycker mer om mjukisar, och hittills har jag älskat lindex byxor :)

Vi har börjat på 74. Vi använder dubbelstorlek 62/68 eller 68. Ren 62 är borta sedan länge hos oss och vissa 68 är för små. Hm har mini storlekar i alla fall på överdelar.

Jag tycker också det är jobbigt att plocka undan kläderna. Maken påpekade häromdagen att det här är sista gången vi har så små kläder och blöjor, lite vemodigt blir det. Men vi känner båda att nu har vi gjort vårt.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-06-11 20:01:36 följande:

Tage fick sitt 3-månadersvaccin idag och det var tydligen ingen trevlig upplevelse. Han har varit jätteledsen hela eftermiddagen och kvällen. Han brukar vara jöttesurrig på kvällarna innan han blir trött, men ikväll är han helt tyst :(

Vikten går stadigt uppåt - 6570 g och 63 cm lång. Ingen liten kille längre :)

Usch stackars liten. Du får ge honom alvedon om han får feber och ont.
  • LillLouise84

Idag åkte jag två städer bort för att shoppa lite kläder till mig. Men fy tusan. Magen jäser över byxkanten och putar ut genom alla toppar. Jag kom hem med en kappa och ett par finbyxor men ingen överdel till mig, det som var viktigast. Däremot blev det en hel del kläder till tvååringen, hms rea var bra 30 kronor styck för långärmade tshirtar till barn.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-06-13 09:30:07 följande:

Vägningsdag idag - 64.6 kg och då alltså 200 gram kvar till inskrivningsvikten :)

Härligt!
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-06-16 23:23:42 följande:

Jag har inte hunnit skriva på några dar men har ett antal funderingar som jag undrar om någon känner igen.

- jag undrar om min mjölk börjar sina? Det känns inte alls som att jag producerar lika mkt och W verkar hungrigare än vad jag har att ge. Har börjat ge ersättning som komplement. Hur får jag upp mjölkproduktionen? Ammar typ varannan h.

- W har börjat släppa taget vid amning. Han tar två sugtag, sen släpper han, vrider på huvudet och vrider tillbaka och upprepar. Vad sysslar han med?

- Jag har fått ont, som träninsvärkskänsla i nedre magen, känns som i magmuskeln, gör ont när jag hostar. Har dock inte tränat magen. Kan det vara nåt annat då? (Typ livmodertumör - ja jag är lite hypokondrisk ibland)

Enda sättet jag vet att få upp produktionen är att amma amma amma och dricka massvis med vatten. Min W har haft några tutt dagar och nu har jag fått högre produktion och han äter mycket varje gång men mer sällan. Han snuttar också och släpper taget och skrattar och tuttar igen, släpper och skrattar när han inte är vrålhungrig.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-06-16 23:25:56 följande:

Jag gick upp TVÅ kg på en v förrförra veckan. Är set ens möjligt?! Gick ner ett kg förra v, i söndags vägde jag mig. Känns trist att kämpa bort sånt som redan var borta... 76,2 kg nu. 8 kg kvar till målet. Känns vansinnigt långt bort.

Jag har också gått upp lite och det känns väldigt långt till att få bort magen. När jag vägde mig i morse hade jag 4,6 kilo kvar till inskrivningsvikten. Totalt 9,6 kilo till före första barnet. Jag sköter maten men motionen har det varit dåligt med sista månaden då jag varit konstant sjuk.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?