tovemaja skrev 2015-07-15 10:05:32 följande:
Tack för tipset! Är det glas eller plast? Är på city gross ibland så ska absolut hålla utkik!
Jag börjar som sagt göra eget så får vi se var vi hamnar sedan. :) har massa space, både stor frys och en extra frysbox så plats finns. Gillar inte Folke min mat senare så får jag väl tänka om såklart... Men om han inte testar annat så vet han ju inte att alternativ finns? Och helamma tänkte jag ändå göra ganska länge till, är ju bara glutenintroduktion som känns viktig nu i början, och puréerna ska i gröt tänkte jag.
Nej, finns inte (tillräckligt) med gluten i havre men finns tydligen någon barn gröt som heter "mild havregröt" eller liknande som är perfekt för att introducera gluten eftersom den även innehåller lite vete.
Burkarna är i plast och en svart, en gul, en rosa och en turkos.
Jag provade med bara hemgjord mat men hon vägrade, så efter många försök och mycket kastad mat så provade vi burk och det gick hem. Sen vid 8-10 månader så tog hon allt och gör fortfarande. Fördelen med burkmat är att det är lättare att introducera alla sorters mat. I alla fall jag är dålig på att laga mat på butternikpumpa, indiska grytor och fisk. Plus att det är lätt att alltid ha en burk i väskan.
Bambino har haft en kokbok för barnmat. Men jag upptäckte ett stort fel i den. De rekommenderade honung som sötningsmedel till bebisar. Men bvc säger att man absolut inte får ge honung till barn under ett år.