Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

SMA87 skrev 2015-06-18 22:39:23 följande:

Jag tror det mest handlar om bekvämlighet från min mammas sida. Jag har ju alltid satt mig i bilen och åkt till henne förut, även korta dags/kvällsturer på bara några timmar. Men när hon andra helgen hemma från BB och lillan var knappt två veckor (min man hade börjar jobba igen) frågade mig om inte jag kunde komma ner och hälsa på insåg jag att det tyvärr inte kommer bli så stor skillnad även fast hon blivit mormor. Jag tyckte faktiskt det var lite skrattretande att jag skulle sätta mig i bilen och åka själv med en två veckors bebis. Hon hade ju uppenbarligen tid att träffa oss...

Vad trist. Svärmor prioriterar en massa föreningar och sina konstverk för sina barn och barnbarn.

Mina föräldrar är tvärtom, om jag ringer och säger att jag vill att de kommer så kan de vara här på en och en halv timme (restid en timme). Så det har hänt att jag varit tvungen att ringa mina föräldrar för småsaker.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-06-19 17:33:03 följande:

Våra bajsblöjor läcker när hon sitter i babysittern och bajsar, men inte när hon ligger ner. Jag tycker Pampers new baby är bäst, de suger upp bajset bra. Vi kör storlek 3, men Josefin väger ju 7 kilo, hehe :)

Jag tror de flesta tar med barnet på efterkontroll, det är väl ofta man inte kan lämna bort dem. Din man däremot, jag vet inte varför han skulle med, det handlar ju bara om din kropp :)

Våran Walter väger 6 kilo så då borde han ha storlek 3. Men de är så stora att han antingen får ha blöjorna upp till armhålorna eller ha hängblöja. Så vi får nog köra på storlek 2 ett tag till, eftersom han aldrig bajsar så är uppsugningen inget problem för oss.
  • LillLouise84

Sånna här dagar känner jag mig så tråkig och halvt utanför. Alla människor har världens fester inplanerade och det är så stort. Vi firade inte mer än en vanlig lördagskväll, lite grillat och jordgubbar med glass till efterrätt i sällskap med den siste singelkompisen (så vi fick lite social tillvaro i alla fall). Men vi orkar liksom inte mer än så.

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-06-21 00:58:23 följande:

Ni som ammar och pumpar (eller bara ammar): jag har alltid ställt klockan och gått upp och pumpat mitt i natten (om det inte är MIN natt, då ammar jag) för att inte mjölken ska sina. Men nu är det ju många som får sova fler än fyra h i sträck på natten - hur tänker ni kring att upprätthålla mjölkproduktionen? Jag skulle så gärna bara sova vidare varannan natt i gästrummet utan att behöva pumpa i vargtimmen.

Mjölken funkar utan att pumpa. Här kan det ibland gå 15 timmar emellan att jag tömmer ena bröstet, då helammar jag. Han äter bara på ett bröst åt gången, så jag kan natta honom vid 20-21, sen vaknar han vid 4-5 och tar någon klunk ifrån det andra bröstet och somnar om. Sen vid 7-8 äter han sig mätt på bröstet han på på vid 4-5 och det bröstet jag nattade honom med äter han på igen vid 11-12.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-06-22 19:16:50 följande:

Imorgon kl.11 ska jag få träffa en läkare! Nu ska jag ladda så jag kan sätta ner foten ordentligt och inte mesa.

Stå på dig och lycka till!
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-06-22 16:57:32 följande:

Folke är galet klängig just nu och vill bara äta äta äta... Ryggen fortsatt paj. Gnäll på mig idag! Fått en fin promenad idag i alla fall!

Vill säga igen: ni som är liiite intresserade av ec eller babypottning dom det också kallas- testa! Funkar sjukt bra!

Man får gnälla. Det behöver man med vakna nätter och en kropp som inte är som förr.

Jag skulle gärna testa men vi får vara glad om det kommer bajs en gång i veckan. Igår jublade vi när han bajsade med bara 4 dagars intervall.
  • LillLouise84

Idag tog vi en spontan sväng till stan. Det blev inte som vi tänkt det. Halvvägs så började bilen blinka med alla varningslampor och tjuta. Yippi bilhelvetet har gått sönder ännu en gång. Vi kom fram till stan efter två stopp för att stänga av bilen. Sen blev det besök på de flesta bilaffärer i stan. Nu ska den jävla bilen bort ur mitt liv. Trist att ekonomin inte är den bästa när jag lever på föräldrapenning.

• LillLouise84
    Lilj3 skrev 2015-06-23 03:58:40 följande:

Samma här. Senast han bajsade var midsommarafton och då grisade han ner babyskyddet. får se hur länge han tänker hålla sig den här gången. Fram till ungefär 3 månader bajsade han flera gånger om dagen så första gången han höll sig så länge var jag orolig att nåt var fel. Fisarna han släpper runt dag 5 luktar inte hallon!

Våran Walter fyller tre månader på torsdag och det har krånglat med magen i en månad ungefär. Fisarna dag 4-8 efter bajsning är gräsliga, hela vagnen/babysittern stinker så man tror att han skitit upp till öronen.
  • LillLouise84
    Mildamilda skrev 2015-06-23 11:06:41 följande:

Nu har vi varit på tremånaders kontroll, Isak är 65 cm lång och väger 6600 - lång kille! Nu får vi se om han får feber av sprutorna. Imorgon ska vi åka bil 40 mil, spännande!

Lilleman har också fått sina sprutor idag. Fy vad ledsen han blev. Sen har han varit gnällig. 64 cm och ca 6300 gram. Jag har som tur är alvedon hemma om det blir krångel och feber i kväll eller natt.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-06-23 16:20:17 följande:

Jag har inte riktigt bestämt mig för när jag ska våga ge Selina vaccinationen. Vägning på onsdagar så antingen imorgon eller nästa vecka. På ett vis känns det som att det är lika bra hon får det nu när vi liks sover dåligt men hur ska man orka med en gnällig bebis just nu känner jag samtidigt. Hon är ju nog gnällig nu när vi sover dåligt. Och så är jag rädd för min egen reaktion om hon börjar gallskrika. Är ju inte alls van vid att hon gråter så de få gångerna hon blivit riktigt ledsen har jag också haft nära till gråten och inte lär det väl vara bättre nu när man är trött;)

Var beredd på många tårar när de tog CRP på henne idag men hon gnällde till en sekund och sen var hon glad igen. Kan ju hoppas på samma reaktion när hon får sprutorna men det är nog till att hoppas på för mycket:/

Mimipig skrev 2015-06-23 17:34:05 följande:

Vi ska ta sprutorna på fredag och sen ha grillningar med vänner på kvällen. Kanske är optimistiskt... Men jag hoppas på det bästa och att han inte får någon reaktion. Han har inte varit sjuk hittills, förutom att han var hes några dar i maj. Ta i trä.

Här har vi nu en febrig och jätteledsen kille som inte går att trösta
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?