BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Vi bor väldigt stort i hus på landet men kommer ändå låta Folke dela med eventuella syskon... Tror det är jättebra av flera anledningar. Sedan får man värdera om när/om de ber om eget rum som äldre.
Vi bor väldigt stort i hus på landet men kommer ändå låta Folke dela med eventuella syskon... Tror det är jättebra av flera anledningar. Sedan får man värdera om när/om de ber om eget rum som äldre.
Fan vad svårt det är att hitta bra information om träning efter graviditeten!! Jag har mammamage-appen, men det räcker inte.
Jag vill ha ett par olika övningar för ben, rumpa, och mage. Övningar som är säkra och effektiva.
Men det står så olika, och det känns väldigt luddigt. Mycket "boka gärna en PT-TID...".Jag vill bara ha snabba, enkla och säkra tips. Att ligga och dra in naveln känns så segt, jag vill göra något annat också. Har ingen aning om vem man kan lita på.
Oj, jag har alltid hört att man absolut inte ska göra plankan i början? Sen tänker jag att man bör undvika sådant som sätter press på underlivet, typ benböj, då det ska öka risken för framfall?
Är det någon som vet om det är vanligt att mensen strular efter en graviditet?
Jag fick ju mens efter typ 6 veckor, den höll i sig i en vecka ungefär. En vecka senare fick jag en mellanblödning på ca 3-4 dagar och nu för 5 dagar sedan fick jag en ny mellanblödning som fortfarande håller i sig. Trodde först att det var mensen som var tidig, men detta är inte mens.
Jag har känt mig som en PMS-kossa i söndags och igår och det stämmer rätt bra in i cykeln.
Jag har då fan inte lust att blöda typ 3 av 4 veckor :(
Idag hade jag tid för efterkontrollen. Jag har inte fått mens som jag trodde att jag skulle få. Men mycket mensvärk.
Blodtryck var 132/72, blodvärdet 134 och -16 kilo sen sista besöket. 4 kilo kvar till inskrivningsvikten.
Vi hoppade över gynundersökningen och bokade tid för spiral om två veckor och tar gynundersökningen då.
Jag var inställd på kopparspiral men efter att pratat med bm så blir det nog hormonspiral. Vilken sorts spiral använder ni som har spiral och varför?
Jo, men första mellanblödningen kom innan spiralen och den andra 4 dagar efter insättning. Känns så märkligt
Idag var vi på babymassage det var jättemysigt, sex andra mammor med bebisar. Det var först lite massage med några ramsor och sen fika och samtal. Jättetrevligt och Isak somnade som en stock och sov över 2 timmar efteråt : ).
Oh. Du har rätt! Jag har inte ens tänkt på att mors dag är min dag!!! Jag tänkte bara på min mamma! Vi ska ha en liten namngivningsceremoni/grillfest för Walter då. Vad fint att det blir "livskaparens" dag också. Ha! Det kommer min man ALDRIG att fatta att han bör uppmärksamma. Jag är lite ledsen för att han är så dålig på att fixa bra presenter till viktiga dagar. Tex så var det ju väldigt nära att W föddes på min 35-årsdag, men det blev 4 h innan. Min present: en rebus a la På Spåret som ledde fram till att han ska bekosta ett par ergonomiska promenadskor till mig. Sexigt. Orkade inte ens bli besviken. Men han informerade mig redan innan om att han inte kommer ha råd med nån push-present eftersom han blivit Sv med jobbet (men jobbar ändå fortfarande typ heltid). Han glömde även köpa nåt till vår ettåriga bröllopsdag samt även vår årsdag. Så nä, morsdagspresent kan jag glömma. Kanske lika bra att jag köper nåt till mig själv på gemensamma kontot?
Hahaha, men herregud, hur är det möjligt att köpa så fel?? Han vet väl att kläder har olika storlekar?
Jag avskyr att köpa presenter till folk, jag tycker att det är skitsvårt och får ångest. Då är det verkligen till stor hjälp när folk är väldigt specifika. Typ "jag vill ha den här golfklockan" och ger mig en länk. Tur man inte har en sambo som är så mycket för överraskningar :D
Hahaha... Så han tänkte de doftade likadant?
Hoppas era män sparar kvittona så ni kan byta. Känner att jag har tur. Eller ja jag har lärt mig att ge några olika exempel på vad jag vill ha så får han överraska med nåt av det. Kläder är jag specifik med storlek och färg och vilket plagg men annat får han bara ungefär. Även om han kan misslyckas även då. Önskade mig ett pussel som var lite utmaning nåt år. Då fick jag ett som hette färgfläck.. Bara röda bitar i samma nyans. Jag ville ju inte ha ett omöjligt pussel. Men jag har faktiskt lyckats bygga det efter många svordomar. Det var min sysselsättning när jag väntade på att förlossningen skulle starta.