Lavish skrev 2015-05-10 11:04:50 följande:
Usch vad orolig jag blev när jag läste om det där med framfall. Önskar nu att jag stått på mig och krävt en undersökning på efterkontrollen.
Ibland känns det lite skavigt när jag går långt, typ som att en luftbubbla vill ut eller nått. Tycker inte jag haft så mycket problem, men å andra sidan har jag inte haft sex än och inte har jag tittat med en spegel heller. Tror inte ens jag har någon liten spegel som man kan göra det med. Fast knipa kan jag ju. Och förra gången kändes det som hela underlivet var på väg ut i flera veckor efteråt och det blev ju bra sen.
Hoppas verkligen att det går tillbaka av sig själv för er som drabbats iaf. Naturen är fan grym alltså. Det är ju sjukt att man ska drabbas av så mycket skit bara för att man får barn, och själv känner jag mig rätt bitter över att det är vi kvinnor som får betala "priset" för barnen medan karlarna får barn utan något av eländet. Även utan "skador" så är jag tigerrandig, slapp, och tuttarna ser verkligen inte ut som dom gjorde före första barnet, i mycket negativ bemärkelse...
Visst är det orättvist med män och kvinnor. Män har det lilla roliga och sen 9 månader senare får de en bebis. Medans vi ska må illa, svälla upp, gå upp i vikt, ha ont lite överallt och genomgå en förlossning med dess smärta och eventuella skador. När förlossningen är klar så står vi där med bristningar, degmage, häng tuttar, avslag, hormonsvängningar, för små kläder och ett gäng extra kilon. Kan inte männen i sympati få i alla fall lika många kilon att kämpa med? Min man har bra ämnesomsättning och käkar choklad och kakor i mängder utan att gå upp. Inte vad jag vill se när jag försöker stå emot kalorierna.