Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-01-30 12:46:27 följande:

Jag försöker vara ensam och gråter en skvätt, då brukar det släppa. Ibland hjälper det om jag tröstar mig med något gott att äta. Det jag VILL göra är slåss, vansinnesköra motorcykel och supa mig skitfull. Men så får man ju inte bete sig...

Haha.. Supa sig full har jag velat ett par gånger denna graviditet. Sugen på mojitos & cava! Det konstiga är att jag inte dricker varken mycket eller ofta annars ;)

Man är lite mer annorlunda än vanligt helt enkelt.

Har ni nån craving?

Jag hade nog bara i början. Då levde jag på apelsiner, mandariner, fanta & julmust.

Nu får jag bara ett sug på nått och när jag väl ätit det så kommer nån ny grej. Så just nu är mitt måste en riktigt bra köttbit, helst grillad, med lyxig "hemmagjord" pommes & en grym bea. Måste va från en restaurang inte gjort här hemma. Utan vill gå på nått steak house.
  • Misty W
    Astilbe skrev 2015-01-30 18:58:53 följande:

Tack för alla kommentarer om min mans läskiga sömnprat. Nu är vi iväg på spa. En julklapp från min man (så han förläts väldigt snabbt för nattens incident...

Ang cravings så har jag haft det hela graviditeten. Första halvan var det sura gröna äpplen som gällde. Men sen strejkade magen som inte gillade fem äpplen om dagen... Efter det har jag varit galen i färskpressad apelsinjuice. Men det blev lite för mycket av det också då tänderna började ila efter någon månad. Nu är det i stället isglass som gäller. Det kan väl kroppen inte klaga på...?

Ja men isglass har nog jag också fått sista månaden. Calippo Cola.
  • Misty W
    Mimipig skrev 2015-01-31 09:57:44 följande:

Är set någon som fått en ny, strålande värk, som stark träningsvärk från underlivet i skarven där benen fäster, ner på insida lår, sedan barnet vänt sig? Jag har förstått att huvudet kan orsaka lite stickning och mensvärk när huvet fixerar sig, men jag har sån märklig och värkig känsla i insida lår att det påverkar min förmåga att lyfta och röra benen i vissa rörelser.

Jag har fått som nån blandning av mensvärk/träningsvärk/sträckning i ljumskarna. Även lite molvärk i tjej magen.
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-01-31 10:04:35 följande:

Jag pladdrar på här, nu har jag en fråga om bristningar.

Dyker de upp plötsligt, så man vaknar lilarandig, eller smyger det sig på?

Med mina 2 tidigare har jag kanske fått nån liten bristning, lite rödare än skinnet, men inget lila. Men däremot så har jag märkt av bristningarna efter. Dock hudfärgade men man ser ändå att huden brustit. Ser ut lite som ett lite halvvågigt tyg ;)
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-01-31 15:52:19 följande:

Menar du att bristningarna liksom inte synts förrän efter att magen dragit ihop sig en del?

Precis ;) iblanda vill inte gravid hjärna prestera :)

Men mina har aldrig varit knallröda eller lila, inte heller breda utan mer som tunna rispor i huden.
  • Misty W
    septemberbarn08 skrev 2015-02-02 07:23:01 följande:

Gah! Börjar märka av ett mönster i min dåliga sömn!

Under helgerna sover jag betydligt bättre men så fort det blir vecka igen är det kört. Sovit rätt bra i helgen men inatt var det omöjligt igen.

Gissar att det dels är vetskapen om att sambon far iväg och jag vet att jag är helt ensam med barnen hela långa dagen.. är galet beroende av honom nu! Och dels är det nog stressen med att få upp ungarna och få dem i ordning och iväg till skola/dagis. Det är så skönt på helgen att slippa väckarklocka och att kunna äta frukost framför tvn hur länge man vill utan stress.

MÅSTE hitta på något pyssel så jag har något att fördriva tiden med på dagarna.

Jag har också märkt att helgerna ger bättre sömn. Somnar tidigare & fortare.

Men det kanske bero på det du säger. Dock är jag inte jätte beroende av sambon på så vis, men det är jobbigt att gå upp och hinna med allt innan skola och dagis. Som tur är går dottern själv till skolan. Den ligger på andra sidan gatan från vår port så jag vinkar i fönstret innan hon går in på skolgården. Väldigt skönt att hon fixar det just nu.
  • Misty W
    snö 81 skrev 2015-02-02 07:52:06 följande:

Alltså shit vilken mensvärk jag har. Vaknade av det nu på morgonen för en timme sen ungefär och det sitter liksom i hela tiden. Ibland tar det i och gör extra ont, lite som värkar gör, men när det "släpper" har jag fortfarande kvar samma mensvärk?!

Vete tusan vad detta är för nåt...

Jag har lite liknande känsla. Inte så att det gör jätte ont, men kan bygga till ibland och så. Molvärken/mensvärk sitter i. Jag minns inte hur nått känns, varken förverkar eller så, så kan tyvärr inte ge dig ett bra svar. Dottern föddes för snart 9år sedan och sonen kom med snitt för 6pr sedan så
  • Misty W

Råka Skicka innan jag va klar.

Jag har lugnat mig med att så länge bebisen rör sig ordentligt så behöver jag inte oroa mig.

Hoppas det blir bättre snart!

• Misty W
    snö 81 skrev 2015-02-02 08:45:28 följande:

Jag skulle ju gissa att det är helt vanliga förvärkar eftersom det inte är relaterat till sammandragningar. Men eftersom det inte känns som förra gången så blir jag helt förbryllad. Det gör mer ont och på ett helt annat sätt och vid andra tillfällen än med första barnet och sen så har det kommit mycket tidigare också. Men kroppen har ju varit med om detta innan så det är väl annorlunda.

Sen så är jag inte speciellt rädd om det mot förmodan skulle visa sig att förlossningen startade, jag har gått 33 fulla veckor och känner mig rätt nöjd med graviditeten :) Men det är rent önsketänkande, jag vet att jag kommer få gå mååånga veckor till :)

Nä jag är väl inte heller orolig om det drar igång för babyns skull, 34+0 imorgon, men jag ska ha snitt så det vore inte så bra om det hinner komma igång för mkt innan jag fattar vinken ;)

Måste bara fråga om det va hör inne någon rekommenderade tommee barnnessesär? Vilket apotek var det ni köpt det? Mitt apotek här (tillhör apoteksgruppen) hade inget sånt.
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-02-02 11:08:42 följande:

Det var här inne, men mitt apotek har den inte heller. Den finns online www.babyland.se/tommee-tippee-ctn-healthcare--grooming-kit

Jag tänkte beställa den, men nu funderar jag på om jag ska köpa lösa grejer istället.

Tack! Jag tror nog oxå att jag köper lösa saker.. Jag gillar inte den typen av nässug, vill ha en näsfrida.

Vilken termometer använder ni/har ni köpt?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?