BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
På SöS i Sthlm är ett snitt 7-10dagar innan bf. Sen finns det nog undantag för risksnitt o.s.v
Jag kommer snittas 39+0
På SöS i Sthlm är ett snitt 7-10dagar innan bf. Sen finns det nog undantag för risksnitt o.s.v
Jag kommer snittas 39+0
Finns länk i TS men den är inte direkt uppdaterad :) om någon grejar med den i helgen får ni gärna ändra mitt BF till 5:e t.ex. Kan inte från telefonen.
Vi har verkligen varit produktiva i helgen när det gäller bebisfix. IKEA igår med massa bra saker med oss hem och babyproffsen idag. Hittade bla skötväska som vi båda kände att vi kunde trivas med. Det var inte den jag hade tänkt, men ett jättebra alternativ.
Nu har vi i princip bara babyskydd och apoteksgrejer plus blöjor, ersättning och nappflaskor kvar att köpa.
Ligger i soffan och undrar om man är helt galen som kollar på något förlossnings program på kanal 5. Helt galet hur dom röjer på förlossningen i USA. Släkter som slåss, ingen som lyssnar på blivande mamman och personalen osv. När jag födde dotter och snittades med sonen så va det bara jag och min sambo på plats... Skulle bli knäpp om hela släkten stod och stirrade mig i underlivet, fotade och filmade...
mina föräldrar har vetat om att vi varit inne pga att amma körde in oss med första och med andra barnet så passade dom dottern. Även denna gången kommer dom att veta eftersom dom är barnvakter och måste vara medvetna om alla gypa påsar, träningar o.s.v medans vi kör lite sjukhus semester ;)
Tänkte bara rekommendera gravid appens pod program om det inte finns nött roligt på tv eller i öronen när man promenerar, städar, pysslar i babyrummet o.s.v ;)
Skönt att veta att snart är det du och boandet på g ;)
Idag fick jag äntligen hem papper från försäkringskassan om att jag blivit beviljad graviditetspenning, så nästa fredag jobbar jag min sista dag och har då 5 veckor kvar till bf:) Känns verkligen skönt med en sak mindre att bekymra sig över :)
Varför gördel?
För min del så är det för att jag ska snittas och jag har läst mkt om att en gördel kan minska obehagskänslorna efter snittet - genom att hålla ihop magen lite. I andra fall tror jag att de används för att hjälpa magen att dra sig samman. Hur bra de funkar har jag däremot ingen susning om.
Nä, man får tänka gungor och karuseller för att shoppa vidare. Tex har jag inte köpt någon gravidvinterjacka utan klarat mig på mina vanliga (fast nu tar jag oftast makens - mkt oklädsam) så då har jag ju sparat några tusen att lägga på roligare shopping. Vi har fått låna babyskydd, vagga, spjälsäng, babysitter = rättfärdigar att köpa sprillans ny vagn. Ja, det finns alltid en bra ursäkt.
I förrgår kom vår dotter till världen i v.33. Hon mår bra men jag desto sämre, tappade åtta liter blöd och opererades i fem timmar. En livmoder fattigare för att kunna rädda mitt liv. Så först idag orkar jag ens veta vad som är fram o bak, upp o ned typ...