Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag hade ingen foglossning med dottern förns sista månaden med första. Då tränade jag innebandy (högsta serien i Sthlm) flera gånger i veckan + matcher så långt som mitten på 7:e månaden.

Men med barn nr.2 så blev jag sjukskriven för det redan i v.16 & då fick jag höra att det troligtvis berodde på att jag tränar så mycket under förra graviditeten.

Denna gång har jag börjar bli sliten i rygg och rumpa förts nu i slutet. Hade några veckor av ishias i mitten av grav.

• Misty W
    ebe91 skrev 2015-02-09 18:01:14 följande:

Hej alla preggos! Jag hör egentligen till februari-tråden, har bf 27/2 o just nu verkar alla föda ungar i "min" tråd så känner att jag inte riktigt hör dit... Så tjuvkikade lite i eran tråd för att hitta lite samhörighet någonstans :D då både min mamma o syster haft sånna graviditeter att de gått över uppåt 15 dagar så räknar jag med att få en mars-bebis :)

Såg att ni skrivit om halsbränna o olika tips, mitt tips är verkligen gaviscon! (Den flytande varianten). Smakar verkligen skit, men har räddat många av mina nätter. Tar det direkt innan sänggående, o vaknar jag sen mitt i natten o har halsbränna brukar jag knapra lite rennie.

Hoppas ni inte tycker att jag plankar eran tråd då jag egentligen inte hör hit!

Välkommen!

Ja om du är orolig för att gå över så är det väl bra att du lär känna oss mars morsor ;)
  • Misty W
    Madelia skrev 2015-02-09 23:00:38 följande:

Och en mage i v.35+6 kan jag bidra med:) php0ODAA550660.jpg

Vilken fin mage!

Jo men det är väl inte alltid man måste ha förvärvar ;) du har väl hört om "lugnet före stormen" fast än är det några dagar kvar..
  • Misty W

Nä nu börjar jag få lite panik inför namn..

Vi hade ju tänkt oss att lillebror skulle heta Jamie för att passa in med deras amerikanska efternamn å så, men nu känns det helt plötsligt för "vanligt". 3st!! Heter tydligen det nu i min "omgivning" 2 av dom kom i januari.. Så nu är det panik! Haha jag måste ju alltid ha en plan ;)

Ett namn som kommit på tal, men inte sugits in än är Ville/Wille.

• Misty W
    KarinIngrid skrev 2015-02-11 08:22:55 följande:

Vecka 35 nu alltså!

Det börjar närma sig rejält.

Har ni packat den berömda väskan ?

vad ska man ha i ?

Jag har lagt ner ett par mjukisbyxor till mig och 3 ombyten till pluppen sen tog det stopp :)

Jag är på 35+1 idag så jag kanske ska roa mig med att packa den där väskan :)
  • Misty W
    tovemaja skrev 2015-02-11 09:32:16 följande:
    jag gjorde samma.. köpte på Staduim outlet, fanns massa bra :) Även fått för mig märkligt nog att jag MÅSTE ha nya glasögon (har alltid linser) inför förlossningen. Så puckat men antar att man snöar in på olika saker!
    Haha.. Det hade jag också snöat in mig på, men min optiker vägrade eftersom min senaste kontroll va mer än 1år gammalt så jag måste vänta 3 månader efter förlossning innan jag får göra ny koll. Så fick laga mina gamla glasögon & ha dom nu för jag har bara 1 par linser kvar :/
  • Misty W

Nu kommer en dum fråga!

Min snart 6 årige son har valt dessa kläder till lillebror när han ska åka hem. Men jag tycker att det känns för varmt att dra på en overall över detta när vi ska åka bil hem.

Hur tänker ni? Ska jag ta overall också eller borde det räcka med en fleece filt över?

• Misty W
    Lavish skrev 2015-02-11 10:11:23 följande:

Vad är det för overall?

Jag har bara en ganska tunn grej i plyschtyg eftersom jag tror att bebisen kommer ligga så nerbäddad i vagnen när man går ut sen med sovpåse och filtar att det inte behövs mer.

Beror också på hur långt ni ska åka? Vi har bara ca 10 minuter hem med bil och även om jag tänkt att sambon hämtar bilen så att den är varm och vi inte behöver gå många steg utomhus så tror jag inte det hinner bli så varmt för bebisen innan vi är framme med vanliga kläder + tunna overallen.

Men om du har en tjock dun eller stoppad overall och ni ska åka långt blir det nog för varmt, bättre med en filt så att det går enklare att reglera värmen på väggen.

• Misty W

Blir så trött på ipaden ibland.

Vi har väl Max 20min om trafiken är som den ska. Bor i Sthlm.

Jag har 3 eller 4st olika i olika tjocklekar.

Får väl ta med en av dom tunnare & känna efter. Min son född 7/4 åkte hem i liknande kläder, utan overall.

Dottern som är född 22/7 åkte hem i små korta "leggings" och en klänning (som ser ut som ett linne upptill) och en tunn snutte ;)

Galet va fort man glömmer! Haha!

• Misty W
    Misty W skrev 2015-02-11 09:53:59 följande:

Nu kommer en dum fråga!

Min snart 6 årige son har valt dessa kläder till lillebror när han ska åka hem. Men jag tycker att det känns för varmt att dra på en overall över detta när vi ska åka bil hem.

Hur tänker ni? Ska jag ta overall också eller borde det räcka med en fleece filt över?

Set är en långärmad "tjock tröja" som ligger bakom med Djurgårds mörket. Såg att den syns dåligt ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?