Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Oj, är det så.. Jag har vägrat mammakläder dom 2 första graviditeterna, men nu när jag närmar mig 30 strecket så känner jag att jag inte kan springa runt med sambons stora tjocktröjor under påknäppta jackor..

Ska kolla på hm i veckan och se vad jag kan hitta.

snö 81 skrev 2014-10-19 14:15:23 följande:

Det är jättesvårt att veta med storlek när man inte vet hur stor man blir.

Förra gången, när jag väntade dottern, köpte jag en parkas från HM's vanliga kläder i strl 38. Den var gigantisk och räckte gott och väl hela tiden. I år hittar jag inte ens en jacka på mammaavdelningen :)

• Misty W

Hej hej alla glada, nu är det några få dagar kvar tills vi kliver in i november och vi är en månad "närmare" mötet med dom små..

Jag ska äntligen på mitt ultraljud idag, har väntat ihjäl mig känns det som. Vi hoppas att dom kan se vem som gömmer sig där inna.

Angående rörelser så väntar jag mitt 3:e barn är i 19+6 idag och känner inget som jag tolkar som bebisen. Men samtidigt så har jag moderkakan i framvagn så får väl se vad dom säger i eftermiddag.

Ha en bra dag!

• Misty W
    Skumbollen skrev 2014-10-27 09:15:30 följande:

Hoppas allt går fint och att ni får med er lite fina bilder :) vill ni/ ska ni kolla kön?

Hej hej! Det gick super fint och vi fick veta att det blir en lillebror. Vi kollade mest pga planering eftersom vi har en av varje redan och eftersom vi gjorde oss av med allt efter barn nr.2 ;)

Nu kommer nästa projekt i familjen:namn... Hahah storebror som är 5år tyckte att lillebror faktiskt kunde heta Josefine :)
  • Misty W

På tal om konstiga föräldrar/svärföräldrar..

Min sambos syster fick sitt andra barn i början på april och i midsommar så firade vi alla tillsammans på landet. Jag , sambon och våra 2 barn pyssla, bar, mata och fixade med den lille för att det var både mysigt och kul. Mina svärföräldrar va på och kommenterade hela tiden om att "det räcker med två barn" "få inga summa idéer nu" " vi klarar oss med 4 barnbarn" o.s.v vi skrattade åt det för vi ville ju ha en liten till. Men det vi och dom inte visste då va att jag i princip redan börjat processen till en baby..

Men när dom sen fick veta att det blir en tredje skatt så vart dom nog ganska glada. Fast dom är ju inte riktigt lika intresserad som vid våra två äldre barn, men det kan ju bero på att dom nu varit med om det 4 gånger vi detta laget :)

• Misty W

Hej hej alla glada preggo mammor ;)

Jobbat så mycket så jag har läst ikapp ca 10 sidor nu.

Jag mår ganska bra men har fått en stor mage redN. Är i v.23+0 idag och kände av kroppen/graviditeten idag efter mitt arbetspass.

Jag skickade in min ansökan ang graviditets penningen idag. Jag jobbar som USKA på ett demensboende där det inte finns någon möjlighet att omplaceras. Så jag kommer att gå på ledighet/semester den 19/12 fram till det datumet som GP godkänner.

Ska på smittsammas imorgon så hoppas att jag blir godkänd ett snitt även denna gång, vilket jag borde pga stora barn.

Måste även göra en glukosbelastning om några veckor eftersom mitt andra barn vägde över 4.5kg.

Vad det gäller amning så har jag inte ammat mina 2 barn. Med dottern så fick jag inte nån mängd mjölk som funka och sen blev jag sjuk. Och med sonen hade jag hur mycket som helst men han fattade inte hur det funka. Jag älskar ersättning och mina barn är friska , hela och fungerande. Man gör det man känner är bäst för sig själv och sitt barn!

• Misty W

Oj, skrev fel. Är i v.22+0 ;)

Misty W skrev 2014-11-11 18:00:11 följande:

Hej hej alla glada preggo mammor ;)

Jobbat så mycket så jag har läst ikapp ca 10 sidor nu.

Jag mår ganska bra men har fått en stor mage redN. Är i v.23+0 idag och kände av kroppen/graviditeten idag efter mitt arbetspass.

Jag skickade in min ansökan ang graviditets penningen idag. Jag jobbar som USKA på ett demensboende där det inte finns någon möjlighet att omplaceras. Så jag kommer att gå på ledighet/semester den 19/12 fram till det datumet som GP godkänner.

Ska på smittsammas imorgon så hoppas att jag blir godkänd ett snitt även denna gång, vilket jag borde pga stora barn.

Måste även göra en glukosbelastning om några veckor eftersom mitt andra barn vägde över 4.5kg.

Vad det gäller amning så har jag inte ammat mina 2 barn. Med dottern så fick jag inte nån mängd mjölk som funka och sen blev jag sjuk. Och med sonen hade jag hur mycket som helst men han fattade inte hur det funka. Jag älskar ersättning och mina barn är friska , hela och fungerande. Man gör det man känner är bäst för sig själv och sitt barn!

• Misty W

Jag vill också slå ett slag för MAM. Jag har haft dom med båda barnen. Lätta att göra rent och tycker det är trevligt med roliga färger.

• Misty W

Jag Har också fått dom där hemska flytningarna.. Hade inte det under dom 2 första graviditeterna, fast inget är sig likt nu när jag väntar 3:e.

Graviditets kåtheten hade jag med första och har väl lite även denna gången, men inte så extremt. Men andra barnet va jag inte speciellt het :)

När det kommer till baby grejer så är jag i v. 22+4 och jag har köpt 6 pyjamaser, nått par strumpor, 2 overaller, en body & byxa. Sen är jag besatt av snuttefiltar så köpt 3 st :) har även köpt en vagn av en vän, fått några uppsättningar kläder efter barnens kusin och ska köpa en bilstol av en vän i veckan. Säng finns även den att låna hos en annan kompis.jag är så lätt stressad så gillar att ha koll på grejer. Känner inte att jag är så överdrivet sugen att lägga massor med pengar på prylar. Va ju roligt med första barnet, men nu med tredje så vet man att man klarar sig bra utan vissa saker.

• Misty W

Jag använde säng & vagn väldigt mycket. Skötbord va något jag köpte till första men som jag aldrig använde. Blev oftast på en filt/handduk/underlägg på soffan eller golvet. Hade också svårt med bärselen som jag nog aldrig fick kläm på.

• Misty W

Det där med namn är så svårt! Vi ska få en son & syskonen har namn som funkar både på svenska & engelska. Dom har & även lillebror kommer att ha ett amerikanskt efternamn så jag kan inte heller köra på Kalle.

Vet ni nån bra sida eller liknande som man kan få lite inspiration?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?