BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hur ofta är ni på BVC nu? Jag var där i juni och är inte kallad förrän 28 aug, drygt två mån senare. Känns lite långt uppehåll?
Hur ofta är ni på BVC nu? Jag var där i juni och är inte kallad förrän 28 aug, drygt två mån senare. Känns lite långt uppehåll?
Är det din svägerska som är i farten igen? Är du säker på att hon inte är lite hm som vi sa när jag var liten men som man väl inte får säga längre "sjuk i huvudet"?
Linnea är ju stor och objektivt sett ganska rund, ligger två över på viktkurvan och en över på längdkurvan. Har hittills aldrig fått några negativa eller retfulla kommentarer om det. Några "Åhh vilka runda goa kinder" men då har det låtit som att de verkligen menar det positivt och inte som en pik.
Det där gör mig också förbannad. Om det är samma personer som kommenterar det gång på gång tycker jag du ska sätta ner foten på allvar. Det är ju fruktansvärt om de fortsätter kommentera hennes vikt om ett par år och hon förstår. Fy fan!
Josefin är ju stor (översta kurvan på vikt och strax under översta på längd), men ingen har sagt något om att hon är tjock. "Rund och go" har jag hört, men det har varit komplimanger. Vad är det för folk du har omkring dig?
Josefin verkar ha nån slags social fobi...
Idag var hennes farbror här en snabbis, och när han pratade med henne när hon satt i matstolen började hon illvråla. Hon skrek hysteriskt ett par minuter innan sambon lyckades lugna henne i ett annat rum, men när hon fick syn på sin farbror igen var det kört.
Hon blir så varje gång vi är hos min eller sambons föräldrar också, men när de kommer hit brukar det funka bättre.
Jag fattar inte varför hon blir så här, och jag vet inte vad vi ska göra för att hjälpa henne. Hon är bara fem månader, och hon har varit så här jämt. Brukar de inte bli blyga först senare?
Vi har i alla fall haft några strålande dagar och nätter. Hon har somnat själv i sin säng för en tupplur en gång, varit lätt att söva på kvällen, har inte ätit alls på natten, och varit glad och nöjd på dagarna. Underbart!
Lilllouise: kanske pappan och dottern som ska dela rum? ;) kan han inte få hjälp mot snarkningarna?
Vet dock hur det känns med struliga nätter. Inatt var en bra natt och han vaknade ändå 5ggr... Zzzzz
Äntligen helg.. sambon har haft förmiddagsvecka på jobbet och klivit upp 3.30 och eftersom han måste i säng tidigare då så har jag klivit upp rätt tidigt med barnen den här veckan också så de ska komma till ro i nån ordning på kvällarna.
SÅ, det kändes extra skönt med helg nu. De äldre sover hos mormor och morfar och Selina är inte direkt sen med att sova länge på morgonen om hon får så jag såg fram emot lite sovmorgon.
7.10 börjar grannen starta alla grävmaskiner för att gräva jordvärme! De har varit där hela veckan och kört dit maskinerna och så men inte kommit igång med själva grävningen. Klockan 7 en lördagmorgon var tydligen en bättre tid att börja?
Det skjuts för lite, helt klart!
Dottern flyttade till eget rum vid 4 månader pga att hon blev väckt av pappans snarkningar, så de kan inte dela rum. Problemet är att vi är 4 personer på 3 rum och kök på ca 60 kvadratmeter. Jag tror det blir att åka till apoteket och köpa allt de har emot snarkningar. Vi ska bygga ut huset men det är en lång och kostsam process.
I morse hade vi värsta bajsolyckan. H har gått ner till en (ibland två) bajsblöjor varje/varannan dag och då blir det så mycket så blöjorna klarar inte hålla tätt. Nu hade han inte fått någon på hela dagen igår så han sov väldigt oroligt. I morse bytte vi blöja för att om det skulle komma något så skulle den inte vara full. Sen får jag för mig att sätta honom i knäet i sängen för att hjälpa hans mage lite. Jo tjo det hjälpte... Det hörs ett ljud och sen forsar det upp ur linningen på mig. Mannen sprang efter handdukar och vet ni vad? Inget kom i sängen för jag knep ihop låren och tänkte mest hellre mig än sängen. Sen blev det dusch för mig medan mannen försökte göra rent H och sen bad för H och slutligen dusch för mannen. Fyra handdukar och ett par trosor till tvätt blev resultatet. Önskar det kunde komma utspritt på fler blöjor istället men det är kanske så det är vid den här åldern. Måste skaffa mig en potta som han kan sitta på ibland, det kanske hjälper.
Han har inte provat någon snarkmedicin då han är en sån motståndare till allt vad mediciner heter. Men jag ska ta en sväng förbi apoteket i morgon och kolla vad som finns. Jag har för mig att det finns några plåster man kan sätta på näsan.
W sov i hallen i natt igen. Somnade 20 och vaknade 01.20 åt och somnade om. Sen 03.30 började han knöla igen då hamnade han i min säng för jag orkade inte vara uppe. Vi sov sen till 7. Mannen är bakis idag då vi hade våran årliga grillfest igår.
Angående bajsblöjor så har W länge varit hård i magen och bajsat var 8-11 dag. Nu har vi gått över till gröt en gång om dagen och mat två gånger om dagen. Nu bajsar han nästan varje dag. Och de tre senaste dagarna har jag hört när han börjar ladda och då satt honom på pottan och han har bajsat inom en minut. Här är det inte längre något bebisbajs utan det är riktiga bajskorvar.
Är det vid 5 månader de får nästa vaccination? Har för mig att det var vid 6 månader med de andra två barnen så jag har ju känt mig lugn, tills jag läser alla skriva att de fått nästa spruta nu? Fast iofs reagerade hon inte alls efter senaste sprutorna så det borde väl gå bra den här gången med.
Bara sticket jag behöver oroa mig över ;)