Lavish skrev 2015-07-15 22:26:02 följande:
Nu är vi tillbaka från några dagar i skärgården, har gått jättebra med barnen! Känns verkligen som vi har flyt med Linnea nu, hon kan iofs vara skrikig ibland, men bara hemma mest vid läggning. Ute på äventyr är hon världens beskedligaste, och verkar alltid sova i bilen.
Dock anar jag denna sköna tids slut, hon har nu börjat vända sig från rygg till mage varje gång man lägger ner henne, och sen ligger hon och ger ifrån sig frustrerade arga läten för att hon inte kan ta sig fram. Sonen började åla några dagar före femmånadersdagen. Och även fast hon inte ålar än förflyttar hon sig ändå på något mystiskt sätt med allt sitt fäktande och sparkande, så att man har börjat behöva hålla undan på golvet i en allt större cirkel.
Vad gäller burkmat kontra hemgjort tror jag att jag till slut fick fatt på en del av hemligheten varför barn gillar burkmat bättre. Den innehåller en jävla massa vatten. Därför är det ju lösare och mer substanslös, och är väl antagligen lättare för dem att svälja ner. Det är inte bara mixat av vad man nu har i, utan i burkmaten är det tillsatt en massa vatten...
Vi har det precis tvärtom, hemma är hon lugn och glad och somnar utan problem men någon annanstans blir hon kinkig. Rätt typiskt när man nämner vilken nöjd och glad bebis hon är och så börjar hon bråka sekunden efteråt:P
Imorgon ska vi på åselemarknaden.. känns gruvsamt med tanke på det jag skrev ovan och med tanke på hur ledsen hon var genom hela marknaden här i Dorotea. Hoppas hon åtminstone accepterar bärselen imorgon och att hon klarar av att äta. I måndags var hon så ledsen att inte ens bröstet kunde trösta och då är det illa:(