Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-07-13 21:09:52 följande:

Jösses vad fort tiden går när man har två barn. Jag har lite separationsångest ifrån bebiskläder och grejer. Jag vill inte att den minsta perioden ska vara över. Vi använder några kläder i 68 och resten i 74. Idag packade jag undan hårdliften till singelvagnen och snart är det dags att byta bort vaggan mot spjälsängen.

Jag känner samma sak! Fy fan vad dåligt jag mår varje gång jag måste lägga bort något plagg. Nu måste vi börja byta till strl 3 på blöjorna och det känns helt fruktansvärt! Vad störd man är:P
  • septemberbarn08

Vad är oddsen? Första gången vi är ensamma med bara Selina hemma och vi planerade filmmys. Tjejen som normalt somnar vid 19-20 är givetvis fortfarande vaken! Mjo jag älskar ju att mysa med henne men just ikväll hade hon gärna fått somna i tid!

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-07-14 16:36:13 följande:

Vi använder Pampers New Baby 3 nu, men snart är det dags att byta. Har någon av er koll på om det finns några andra (märke spelar ingen roll) som suger upp löst bajs lika bra som de vi har nu? Jag har provat aktive fit (Pampers), men tyckte det blev jäkligt smetigt. Är comfort fit bättre? Eller någon av Liberos modeller?

Jag har som sagt använt pampers i storlek 1 och 2 men from storlek 3 har vi bytt till libero åt de andra barnen. Till Selina har jag gjort likadant men nu när jag skulle köpa storlek 3 hade de inte libero inne på affären så jag köpte storlek 3 av pampers istället.. funkar inte alls, nästan varenda bajsblöja läcker och vi får MÄNGDER med tvätt. Hoppas de har libero inne snart och att det funkar lika bra som det gjorde åt de andra barnen. Okey att NÅN blöja läcker, om man tex satt den lite snett, men inte VARJE.
  • septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-07-15 22:26:02 följande:

Nu är vi tillbaka från några dagar i skärgården, har gått jättebra med barnen! Känns verkligen som vi har flyt med Linnea nu, hon kan iofs vara skrikig ibland, men bara hemma mest vid läggning. Ute på äventyr är hon världens beskedligaste, och verkar alltid sova i bilen.

Dock anar jag denna sköna tids slut, hon har nu börjat vända sig från rygg till mage varje gång man lägger ner henne, och sen ligger hon och ger ifrån sig frustrerade arga läten för att hon inte kan ta sig fram. Sonen började åla några dagar före femmånadersdagen. Och även fast hon inte ålar än förflyttar hon sig ändå på något mystiskt sätt med allt sitt fäktande och sparkande, så att man har börjat behöva hålla undan på golvet i en allt större cirkel. 

Vad gäller burkmat kontra hemgjort tror jag att jag till slut fick fatt på en del av hemligheten varför barn gillar burkmat bättre. Den innehåller en jävla massa vatten. Därför är det ju lösare och mer substanslös, och är väl antagligen lättare för dem att svälja ner. Det är inte bara mixat av vad man nu har i, utan i burkmaten är det tillsatt en massa vatten... 

Vi har det precis tvärtom, hemma är hon lugn och glad och somnar utan problem men någon annanstans blir hon kinkig. Rätt typiskt när man nämner vilken nöjd och glad bebis hon är och så börjar hon bråka sekunden efteråt:P

Imorgon ska vi på åselemarknaden.. känns gruvsamt med tanke på det jag skrev ovan och med tanke på hur ledsen hon var genom hela marknaden här i Dorotea. Hoppas hon åtminstone accepterar bärselen imorgon och att hon klarar av att äta. I måndags var hon så ledsen att inte ens bröstet kunde trösta och då är det illa:(
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-07-15 23:13:34 följande:

Bytte ni till Liberos newborn (eller vad heter de, de som finns från 1?) eller vilken modell?

De från pampers är newborn i strl 1 och 2, från strl 3 finns det bara active fit att få tag på här. Liberos vet jag inte vilka det är i strl 3? Fick iaf tag på en sån förpackning idag så nu håller vi på att nyttja upp sista i strl 2. Hemska saker!
  • septemberbarn08

Åselemarknaden avklarad och det gick över förväntan! Hon sov på vägen dit men vaknade när vi la ner henne i vagnen. Hon låg dock nöjd en stund men efter kanske en kvart tog jag upp henne till bärselen (kan vara det bästa köpet hittills). Där hängde hon och var nöjd hela tiden, fick äta vid karusellerna bara vilket också gick bättre än jag väntat mig:). Nu var det gjort för i år och jag som gruvat för det sen hon föddes;)

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-07-17 00:49:10 följande:

När jag var gravid var jag magsjuk två gånger, båda gångerna efter att jag varit hos min mamma. Gång nummer två drack jag bara kaffe, så jag antar att det inte kan ha varit matförgiftning...

Idag var jag där och åt lunch, och sex timmar senare får jag akut ont i magen (mer bubbligt än knip), och blir helt svettig. Hann precis hem från några kompisar innan jag drabbas av totalt bukras. Alltså, det är det mest brutala toabesök jag varit med om. Hade jag varit tvungen att låna kompisarnas toa hade jag antagligen eldat ner huset hellre än kommit ut. Fruktansvärt.

Efter toabesöket blev allt bra.

Jag blir väldigt sällan magsjuk, så det känns jävligt märkligt att de tre senaste gångerna råkar sammanträffa med besök hos mamma... Men å andra sidan har jag ätit där fler gånger än de här tre, och inte blivit dålig.

Magbesvär kan vara det jävligaste alltså (säger jag som lider av ibs). Man blir ju sjukt inlåst när magen krånglar!

Jag är väldigt kraftigt laktosintolerant också och under den här graviditeten hjälpte inte tabletterna man kan ta mot det heller. Idag köpte vi munkar på marknaden och jag kunde faktiskt inte hålla mig. Tog en tablett och njöt av en munk men nu får vi ju se om tabletten funkade eller om jag får sitta på toa ikväll och kallsvettas av smärtan:/ så länge jag kan ta tabletter och fuska ibland lider jag inte särskilt mycket av laktosintoleransen men annars är det rätt trist:/

Hoppas du kryar på dig iaf! Det är inte kul med magont!
  • septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-07-17 22:00:56 följande:

Brukar försöka lägga Linnea i hennes spjälsäng bredvid vår säng, men det brukar inte dröja så länge förrän hon vaknar och sen sover hon oftast vid tutten. Hon vaknar fortfarande minst 5 ggr mellan 22 och 06 och äter, så jag skulle inte sova alls om jag skulle hålla på och strula med att flytta henne. Hon brukar vakna 6-6.30 och vara omöjlig att söva om, så då går vi upp. 

Är likadant här. Enda sättet att få henne att somna är vid bröstet. Lyckas hon somna där innan jag går upp på kvällen så testar jag lägga henne i spjälsängen och då kan hon sova där 1-2 timmar. Sover hon inte när vi går upp så liggammar vi tills hon slocknar och som för er är det ingen mening jag flyttar henne till spjälsängen för då vaknar hon. Under natten äter hon rätt ofta. Hade jag behövt sätta mig upp och amma varje gång hade jag aldrig orkat så jag tackar liggamningen för den sömnen jag får. Tyvärr vill hon numera ha bröstet i munnen hela natten och väcker mig så fort hon tappar greppet så vi får väldigt ryckig sömn:( blev bortskämd med äldre dottern som sov hela nätterna från 2 månaders ålder;)
  • septemberbarn08
    KarinIngrid skrev 2015-07-19 03:39:45 följande:

Men jösses. Julian är ju bara 3,5 månad och nu kommer första tanden och bråkar!

Stackarn har kämpat hela kvällen med handen i munnen och gnuggat och tuggat på allt. Och nu när han skulle äta spotta han ut bröstet o körde in handen istället o bara gnällde. Så jag kände efter och ja minsan. Där är en tand på väg!!

Jag har känt många gånger i Selinas mun och funderat på om hon haft tänder på väg. Hon dregglar niagarafallet och tuggar på händerna JÄMT så det skulle ju förklara en del.. har hittills inte känt någon tand och med tanke på att hennes syskon var 11 månader innan de fick sin första gadd så lär vi nog få vänta;)
  • septemberbarn08

Snuttelisnuttsnutt hela nätterna nu! Jag känner mig halvt drogad av tröttheten.. vore en dröm att få typ 2 timmars sammanhängande sömn:/

På det har jag fått en inflammation i tandköttet där en visdomstand är påväg upp. Och eftersom vi bor i landet ingenstans finns ingen tandläkare tillgänglig på flera mil (och vad ska de göra förresten?).

På det är magen öm som ett stort sår efter min dumma idé att äta munkar i helgen.. gick tydligen inte alls med laktosen den här gången heller.

Ja ni hör ju, livet är på topp haha

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?