Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kanske är dags att gå med i den här gruppen nu som jag följt så länge:)

Väntar tredje barnet, har en pojke född -08 och en flicka född -10. Den här gången är vi beräknade till 21/3 och är idag i v21+2

Har haft en kämpig graviditet med mycket besvär. Framförallt har jag en tarmsjukdom som klart förvärrats av alla hormoner så det är tufft. Har blivit rekommenderad sjukskrivning av både läkare och BM men är så jäkla rädd att FK inte ska godkänna det att jag biter ihop och släpar mig till jobbet ändå!

Utöver magproblem och så är jag sååå lycklig över denna graviditet! Den var verkligen efterlängtad!:)

• septemberbarn08
    JhjärtaK skrev 2014-11-13 17:03:31 följande:

Hahaha! Ja, två till priset av en liksom . Fast priset är mer 1,75 skulle jag vilja säga så så rabatterat får man dem ändå inte tyvärr

På tal om pris så försökte jag förgäves få 20% rabatt på en barnvagn idag och var så så nära men det hela föll på målsnöret . Så jag har fortfarande inte köpt en enda grej till bebisarna och är i vecka 21, känns ju helt galet!

Här är det tvärtom, v21+4 idag och vi har snart köpt färdigt allt.. skötbord, lite sängkläder, småsaker till skötbord och inför amning och vagnen som fattas (fast vagnen är bokad sedan några veckor tillbaka) och då hade vi ändå INGENTING kvar sedan tidigare barn. Får smått panik när jag tänker på det men samtidigt är det så skönt att det mesta är köpt:) längtar som en tok tills vi får hämta vagnen, till tidigare barn fick vi ärva en vagn så det känns jättespännande att få hem en helt ny:)
  • septemberbarn08

.. och här är våran lille krabat! Är helt störtförälskad!

Har inte tagit reda på könet, någon som har någon gissning? :)
  • septemberbarn08
    Skumbollen skrev 2014-11-14 08:13:41 följande:

En flicka tror jag :)

Jag har försökt googla på det där med skallteori men jag vet inte.. magkänslan säger pojke men det kände jag iofs vid senaste graviditeten också och då kom det ut en tjej;) i slutändan spelar det absolut ingen roll för mig, det blir fantastiskt vad det än blir:)

Har ni andra i tråden tagit reda på kön vid tidigare graviditet och denna? Vi tog reda på det andra graviditeten men inte första, enbart för att syskonvagnen jag fått var halft rosa halft blå så jag behövde veta om den skulle kläs om;)
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2014-11-14 14:29:56 följande:

När jag väntade första barnet tog vi reda på kön, egentligen mest för att min dotters pappa ville det. Denna gång vet vi inte vad det blir och det var ingen av oss som ville ta reda på det heller. Känns jättespännande att inte veta vad som gömmer sig därinne innan förlossningen.

Jag är dock helt inställd på att det är en pojke eftersom min man har två pojkar sedan innan, han verkar bara göra såna :)

Vi väntar alltså vårt första gemensamma barn.

Jag är också lite så att jag inte vill veta innan förlossningen. Med första barnet var det ju jättespännande att gå och gissa. Med andra barnet blev det lite som att öppna julklappen innan julafton och stor del av spänningen försvann. Sambon ville gärna ta reda på det den här gången också men jag sa blankt nej:P
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2014-11-16 15:14:59 följande:

Vi hade kollat på Emmaljunga super nitro på nätet, men i verkligheten gav den inget bra intryck. Detsamma med Kronan Duo S, kändes lite väl rekorderlig och stor :)

Brio Go Next verkar vara jättepopulär, men jag hade vanliga Go till dottern och gillade den inte alls så det känns inte som ett alternativ.

Vi har beställt en emmaljunga super nitro (utan att provköra då vi bor ca20mil från närmsta återförsäljare). Har alltid gillat just emmaljunga så det stod mellan den och super viking men tyckte inte om sittdelen på vikingen så det blev en nitro med citykorgen till.

Varför gav den inget bra intryck? :/ det enda jag gått efter är en kompis som hade vanliga nitron och hon var nöjd.
  • septemberbarn08
    Lejonhierta skrev 2014-11-17 09:21:45 följande:

Usch, har rejält med smärtsamma sammandragningar, så pass att jag väcks på natten. Känns ganska surt...

Samma här! Har varit van vid täta och kraftiga sammandragningar men inte brytt mig så mycket. I lördags började dom göra ont, ganska ordentligt, så jag hann bli väldigt nervös! Inte alls kul!

Har du tagit upp det med BM eller läkare? Vad säger dom isf? Till mig har dom sagt att så länge dom inte gör ont är det okej men nu när dom gör ont då? :(
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2014-11-17 10:24:11 följande:

Om jag hade smärtsamma sammandragningar skulle jag kontakta BM eller förlossningen.

Vet ju att de inte gör något förrän efter en viss vecka ändå och jag vet ju även vad mina sammandragningar beror på:( väntar på telefonsamtal med läkare så jag tänkte ta upp det då.
  • septemberbarn08

Hur långt har ni andra kommit med namnfunderingar? Vi har absolut inga förslag alls den här gången. Syskonen har lite ovanligare namn så någon "Kalle" eller "Emma" blir det nog inte;)

• septemberbarn08
    Skumbollen skrev 2014-11-18 19:48:13 följande:

Haha! Älskar era referenser :) själv heter jag Emma och vår son heter Karl :)) aldrig Kalle dock, får väl se om det håller när skolan börjar :)

Nu väntar vi en flicka och som det känns nu blir det en Filippa, möjligtvis Julie eller Julia.

Jag känner många Kalle och Emma så jag menade inte att det var nåt fel på namnen, bara att de är så pass vanliga att de nog inte skulle passa ihop med de ovanliga namn som syskonen har:)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?