Mimipig skrev 2015-07-04 01:20:00 följande:
Jag älskar givetvis min lille plutt, men jag känner att jag inte riktigt varit glad på ett tag, jag känner mig så låst och att tillvaron går i stå. Jag fattar att det är name of the game, att det inte är cirkus och fest dagligdags som mamma, men jag önskar att jag kunde höja min vardagsglädjenivå lite, jag känner mig... Trött, tråkig och sur. Och som om jag inte utnyttjar tiden tillräckligt. Till vad vet jag inte, men det stressar mig. Hur upplever ni tillvaron?
Jag känner inte alls igen mig själv längre.. tiden med Selina är helt underbar och jag njuter verkligen av varje sekund med henne.. med de andra barnen minns jag att jag tyckte dagarna var fruktansvärt tråkiga och långa och jag längtade efter att få gå tillbaka till jobbet. Längtade mycket efter egentid då också så vi hade barnvakt vid 3 månader åt bägge barnen, även om det bara var några timmar över dagen. Med Selina får jag istället en klump i magen när jag tänker på att tiden går så fort och att jag så småningom måste börja jobba och inte får vara med henne. Egentid känns som något jag inte alls vill veta av och barnvakt till henne finns inte på världskartan på bra länge. Herregud, jag vill inte ens lämna henne med sambon mer än max 30 min åt gången, SÅ beroende av henne är jag!
Så, med HENNE är jag lyckligare än lyckligast.. men mitt humör gentemot andra är tyvärr helt åt skogen. Med sambon och de andra barnen går det förstås bra men jag har kommit på mig själv med att vara arg och irriterad på allt och alla i övrigt (vilket ni säkert märkt ibland på mina inlägg). Grannbarn, släktingar, vänner.. ALLA är irriterande just nu. Känner ibland att jag vill ta min lyckliga lilla familj och flytta långt in i skogen så vi får vara ifred, alla andra bara stör. Förstår inte vart de känslorna kommer ifrån för jag är normalt sett en väldigt glad och social människa:/