Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

SvanE skrev 2015-07-03 22:49:21 följande:

Är det ett swimpy uv-tält? Vi har ett sånt som jag kastat ner i slänten några gånger för jag lyckas inte men sambon fick kläm på det...frustrerande! Han fattade inte videon men lyckades med bildbeskrivningen av någon anledning. Drygt hur som helst när saker är eller går sönder :(

Ja det är ett swimpy. Vi har både kollat på beskrivningen som följde med och på flera olika videor på Youtube och gjort EXAKT som de visat.. eller rättare sagt, vi har FÖRSÖKT göra så som de visat. Det GÅR helt enkelt inte! Jag får vänta och se vad babyland svarar. Jag förväntar mig inte att få något nytt men tycker väl bara det är trist att man inte ska kunna få ihop det utan att vara geni och att det dessutom går sönder? Vi har som sagt försökt hela eftermiddagen så:/
  • septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-07-04 01:20:00 följande:

Jag älskar givetvis min lille plutt, men jag känner att jag inte riktigt varit glad på ett tag, jag känner mig så låst och att tillvaron går i stå. Jag fattar att det är name of the game, att det inte är cirkus och fest dagligdags som mamma, men jag önskar att jag kunde höja min vardagsglädjenivå lite, jag känner mig... Trött, tråkig och sur. Och som om jag inte utnyttjar tiden tillräckligt. Till vad vet jag inte, men det stressar mig. Hur upplever ni tillvaron?

Jag känner inte alls igen mig själv längre.. tiden med Selina är helt underbar och jag njuter verkligen av varje sekund med henne.. med de andra barnen minns jag att jag tyckte dagarna var fruktansvärt tråkiga och långa och jag längtade efter att få gå tillbaka till jobbet. Längtade mycket efter egentid då också så vi hade barnvakt vid 3 månader åt bägge barnen, även om det bara var några timmar över dagen. Med Selina får jag istället en klump i magen när jag tänker på att tiden går så fort och att jag så småningom måste börja jobba och inte får vara med henne. Egentid känns som något jag inte alls vill veta av och barnvakt till henne finns inte på världskartan på bra länge. Herregud, jag vill inte ens lämna henne med sambon mer än max 30 min åt gången, SÅ beroende av henne är jag!

Så, med HENNE är jag lyckligare än lyckligast.. men mitt humör gentemot andra är tyvärr helt åt skogen. Med sambon och de andra barnen går det förstås bra men jag har kommit på mig själv med att vara arg och irriterad på allt och alla i övrigt (vilket ni säkert märkt ibland på mina inlägg). Grannbarn, släktingar, vänner.. ALLA är irriterande just nu. Känner ibland att jag vill ta min lyckliga lilla familj och flytta långt in i skogen så vi får vara ifred, alla andra bara stör. Förstår inte vart de känslorna kommer ifrån för jag är normalt sett en väldigt glad och social människa:/
  • septemberbarn08

Jag måste nog erkänna att vi kör ac:n rätt flitigt nu;) är som en dröm att komma utifrån värmen och gå in när ac:n varit igång ett tag! Jag undviker dock att sitta rätt i blåsten av den, är så rädd för mjölkstockning.

Kpax skrev 2015-07-05 00:43:32 följande:

Jag är rätt asocial som person, så jag trivs bra med att hålla mig hemma med min bebis. Trivs nästan lite FÖR bra, ibland vill jag låsa in mig och inte ha någon som helst kontakt med folk, inte helt hälsosamt kanske.

Däremot kan jag känna igen stressen över att inte göra tillräckligt, men då handlar det om hushållssysslor. Jag tror det är mitt "duktig flicka"-syndrom som spökar, jag kan känna mig kass om jag "bara" varit med Josefin. Dumt egentligen, jag borde bara njuta av den här tiden så mycket som möjligt, städa hinner jag göra till förbannelse innan jag dör.

Jag är likadan! I normala fall är jag en sån som städar JÄMT men när Selina föddes släppte jag allt och kände att det viktigaste var att vi allihop fick i oss mat och vätska och att vi var hela och rena. Vad spelar en obäddad säng för roll egentligen?

Tyvärr har jag kommit ifrån det tänket igen så nu springer jag som en galning och plockar :( vi är dessutom inne på vårt tredje år med husmålning nu och jag har EXTREMT dåligt samvete för att sambon får måla själv. Jag borde inte alls ha det då det är jag som målat 3 av 4 sidor själv på huset och dessutom 4 sidor på garaget. Nu har jag dåligt samvete för att han ska måla den sista sidan på huset? Varför liksom? När jag har fullt upp med det som behöver göras inne och med en bebis som äter 1 gång i timmen? Varför känns det då som att jag måste försvara mig hela tiden? Suck
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-07-05 19:33:09 följande:

Idag har vi typ bott i källaren. Passade på att organisera lite i tvättstugan där allt legat huller om buller i hyllorna och vandrat ut på golvet. En hel del ligger fortfarande på golvet efter att vi slängt ut allt för att byta ut hyllorna men skorna ligger i skolådor från Ikea med lappar på vilka skor som är/ska vara var och en del har hamnat i vår städskrubb i huset organiserat i lådor med tydliga beskrivningar. Ny behöver bara resten av källaren organiseras på samma sätt så att det blir svårare att bara lägga saker nånstans för att det inte finns en plats till dem och för att vi ska veta vad vi har och inte köpa nytt svinto t.ex bara för att vi inte hittar det. Men jag är genomsvettig och ser fram emot att bara ta det lugnt resten av kvällen.

Välkommen hit och fortsätt i våran källare! Som tack kan jag ge dig en guidad tur i fjällvärlden och skogen som vi har här, haha:P
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-07-05 21:39:54 följande:

Fjällvärlden är inte fel. Så kanske det. :-P Vi har två somrar i rad vandrat i fjällen men i år blir det inte av naturliga själ. Vad roligt att kunna ha det så nära inpå fast myggen kan inte vara skoj

Jag har egentligen aldrig uppskattat att bo här men när jag tänker efter är det ju förbaskat fint. Vi har skog åt vilket håll man än ser åt (typ 100m från ytterdörren till skogen trots att vi bor mitt i samhället:P), sjöar och bäckar överallt, fjäll och berg överallt. Nära till bärplockning/svampplockning/fiske/jakt/fjällvandring osv.

Meeen jag är ju ingen friluftsmänniska. Sambon är tex skoteråkare men inte jag. Jag älskar istället stadsmiljö och skulle med GLÄDJE flytta till en stad:)
  • septemberbarn08

Den här bilden tog jag nyss på min långpromenad med vagnen. Här ser man sjön, som ligger mitt i samhället, och lite av slalombacken. Det här är alltså taget bara en bit från alla affärer ;)
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-07-07 09:41:19 följande:

Idag klippte jag Josefin i fingret. Åååångeeest.

Jag avskyr att klippa hennes naglar för jag är så rädd att göra illa henne, och nu hände det. Jag använde en liten nagelknips, och var så fokuserad på långfingret att jag inte såg att hon pillade in ringfingret i knipsen. Det blev mest som en rispa, tack och lov, men det kom en liten droppe blod och hon blev såklart ledsen.

Åh, jag skadade min bebis :(

Använder ni knips, sax eller fil? Jag har provat fil, men naglarna viker sig ju bara.

Jag har bara rivit av naglarna tidigare men nu har de blivit så mjuka att det inte går längre så igår var första gången jag klippte. Då använde jag samma nagelsax som jag haft till de andra två barnen (den är rund och inte spetsig). Det är dock 7år sedan jag köpte den och har för mig att den inte går få tag på längre. Den är bra iaf, har hittills inte klippt illa nån av ungarna:)
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-07-07 09:33:45 följande:

Härligt det verkar!

Jag bor också i en liten stad, och det är så skönt att ha nära till natur och gott om plats att gå runt med barnvagn och hund utan att behöva trängas! Betydligt billigare än att bo i en storstad också :D

Däremot kan jag sakna restaurang-, café- och pub-/barutbudet som större städer har. Vi har tusen pizzerior men bara två restauranger som serverar klassiska restaurangrätter. Och två uteställen, det ena fullt av kids, och det andra fullt av helgalkisar. Saknar även butiker som säljer sånt som man inte köper så ofta. Tyg, garn, klockor etc.

En riktigt fin delikatessbutik har vi i alla fall, och den går tydligen bra, skönt! :)

Ja alltså vi bor ju inte ens i en stad så för mig låter ju det där JÄTTEstort! Haha

Vi har två pizzerior och sen har vi ett konditori man kan äta på.. det är väl allt;)

Två mataffärer och en klädaffär (med bara vuxenkläder). Ja du hör ju vilken håla jag bor i hahaha
  • septemberbarn08

På tal om turister (vilket vi också har mycket av tack vare naturen) så märks det att det är många "okända" här. I vanliga fall känner ju alla varandra eftersom det är en så liten ort så alla vet ju hur gammal jag är osv.

Nu med alla turister får jag många blickar, man kan nästan se hur de räknar barnen haha. Förra veckan var jag och handlade med alla tre barnen och såg en kvinna i kassan bredvid som tittade länge på mig. Efter ett tag kom hon fram och frågade "men alltså inte är det väl dina barn alla tre? Du skojar väl? Du ser ju inte ut att vara äldre än 17!".

Ja vad säger man? Tack?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?