Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-02-21 11:00:12 följande:
    Jag har lagt ner tre bodys, två par byxor och en pyjamas. Men jag tror inte vi kommer använda mer än en uppsättning kläder, hon kommer ju ha blöja och ligga hud mot hud. Hmm... Nu slog det mig att jag vill köpa en trikåfilt, det kanske inte alls är så bra med fleece som luddar. Tror jag går in på HM eller Ica maxi redan idag faktiskt.

Förutom det jag redan räknat upp har jag packat två mössor (en tunn och en tjockare), teddyoverall, strumpor, tossor, vantar och en fleecefilt.
    Ica Maxi har jättemysiga mjuka ekologiska filtar på barnavdelningen. Gå och köp!!
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-21 11:02:00 följande:
    Ja gud, det där byggdammet är ju inte roligt, helt rätt att ni tar hjälp :)

Vi renoverade förra året, det var galet skönt när det var klart och dammet var borta.
    Ja, allt byggdamm vill jag ha bort innan vi ska komma hem med en liten.
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-02-21 12:15:02 följande:
    Vi har inte packat än men blir nog två bodys + byxor och ytterkläder. Om vi blir kvar längre får min sambo hämta mer. Tänker så även till mig. Vi var kvar tre nätter på bb när min son föddes och vi klädde på honom första gången när vi åkte hem. Behöver man stanna kvar längre om man inte hinner få antibiotika? Jag hade också gbs i höstas och ska få dropp. Fast sista kollen hade jag inga gbs...
    Oavsett om man har GBS-bakterier nu eller inte så ska man få antibiotika intravenöst. Helst ska man hinna få 4 timmar innan den föds, men läkaren sa sist att så länge man hinner få ca 2 timmar innan så räknas det som ok. På sjukhuset där jag ska föda har dom som regel att om man hunnit få antibiotika så får man stanna ett dygn och har man inte hunnit få så ska man stanna två dygn. Det kan såklart vara olika från sjukhus till sjukhus.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-21 14:38:26 följande:
    Hmm, det har du rätt i. Jag som just blev klar.

phpJX4fMC53450.jpg

Nåja, jag antar att man kan låta bli att vika över filten. Iofs är det här ju en fin ursäkt att köpa en tunnare overall. Jag tycker de stickade från Lindex och Kappahl är så himla fina! Letade efter bild nu men hittar dem inte online.
    Jag har köpt den stickade från Kapp Ahl, eller rättare sagt två stycken :) En i strl 56 och en i 62...
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-02-21 13:40:41 följande:
    Jag har packat ner 6st pyjamasar. 3par strumpor (1 par till händerna) och sen kläder som han åker hem i...
    Hm, nu blir jag villrådig :)

Jag har bara packat en pyjamas, eller sovpåse, och resten är vanliga kläder. Ska nog göra så att jag ska bestämma vilka kläder hen ska åka hem i och kanske byta ut de andra kläderna mot nån mer pyjamas ( som vi inte har än...)
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-02-21 15:59:50 följande:
    Här är en till, fast det är andra barnet för mig. Med sonen körde jag bara på och tvivlade aldrig på mig själv.

Nu känner jag lite panik att jag snart ska komma hem med en bebis som jag ska ta hand om! Sonen är ju självgående och varit så lugn och lättsam att det har varit det lättaste att vara hans mamma.

Kommer säkert gå bra, men paniken finns där inne. haha.
    Jag verkar vara typ likadan. Trots att det är andra barnet vet jag för tusan inte ens hur jag ska packa BB-väskan. Jag har funderat massor på täcke vs filt, vilken kudde man ska ha osv. Förra gången körde jag bara på och hade inte minsta tvivel om nåt...
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-02-21 16:17:43 följande:
    Ja men gud, jag vågar inte ens börja tänka på vad jag ska packa, haha. Men har ju några veckor på mig.

Tur ni är några som ska iväg före mig så jag hinner ta tips från vad ni packar :)
    Jag har ju också ett tag kvar (4 veckor), men när barnmorskan sagt åt mig två gånger att packa så tänkte jag att hon kanske vet nåt som jag inte vet ;)
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-02-21 16:29:08 följande:
    Jag kände bara att dom andra två gångerna så låg jag kvar 3 dagar och då va det enklast med pyjamas. Man har ändå ingen på besök. Det konstiga är att jag tidigare gånger typ levt i mjukisar och t-shirt eller deras sjukhuströja, men ändå har jag packat ner 4st ombyten till mig haha, jag tror jag får ge upp och bara låta allt bli som det blir :)
    Vi var också kvar 3 dagar sist och vad jag kan minnas så hade vi inte ens någon pyjamas med oss då. Några besök hade inte vi heller, men jag vill minnas att hon hade kläder på sig rätt mycket ändå.

Själv vantrivdes jag i sjukhuskläderna och var ledsen över att jag inte hade mer egna kläder med mig. Denna gång har jag till och med fått in i förlossningsbrevet att jag vill ha egna kläder, under och efter förlossningen!
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-02-21 19:38:13 följande:

Vad har ni köpt för storlek på kläder till bebis? Blev så irriterad idag när alla bebiskläder jag ville köpa bara fanns i 44 eller 56, och inte 50. Har bara köpt en body, en byxa och en pyjamas. Vi har kvar kläder från min son men det är ju roligt att köpa lite nytt också. Kände mig jättekräsen ibutikerna...

Vi har inte köpt mycket kläder alls nu i förväg, dels för att jag inte hittat så mycket fint som är neutralt och dels för att det är kul att köpa lite sen när den är här.

Men det jag köpt är två uppsättningar i strl 50 och två i strl 56. Har även köpt lite tunnare stickade overaller och kofta+byxa i strl 56 och 62.
  • snö 81

Min jäkla halsbränna är tillbaka med full kraft! Efter nästan 8 underbara veckor med Omeprazol är friden över, sedan några dagar har jag halsbränna typ dygnet runt. Och istället för att ligga och sova nu så sitter jag upp i sängen och vet inte vad jag ska göra av mig själv... Ska det vara såhär nu fram till förlossning om en halv evighet?!?!??!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?