-
Ja, hårdare träning än långpromenader får vänta till efter efterkontrollen. Men maten ska jag ta tag i direktebe91 skrev 2015-02-14 20:26:59 följande:Ta det bara lugnt i början så kroppen hinner återhämta sig, man vill ju helst undvika framfall etc om det går ;)
-
I vanliga fall har jag aldrig några problem att gå ner i vikt om jag skulle vilja det. Jag är även begåvad med en kropp som svarar bra på träning, däremot inte en kropp som svarar på amning :)Kpax skrev 2015-02-14 21:53:03 följande:Ja gud, det hoppas jag också, vilken dröm! :)snö 81 skrev 2015-02-14 20:05:42 följande:Det är tydligen jätteolika, orättvist kan man tycka. Hur fungerar din kropp när du inte är gravid? Tänkte om det kunde finnas något samband, att man är samma typ fast mer extremt liksom? En del svarar ju snabbt på kost och träning, andra får kämpa betydligt mer.Nej precis, jag tänker att jag ska komma igång och få en nystart ASAP, innan jag invaggas i en ny vardag full med fika och sofftid :P
Jag helammande i 6 månader förra gången, men det hade jag ingen som helst hjälp av :(
Men efter diskussioner med vänner och kollegor känns det typ som 50/50 om man går ner i vikt av att amma eller inte.
En kollega till mig gick inte ner i vikt av att amma sitt första eller andra barn, men däremot det tredje. Efter fjärde barnet gick hon inte heller ner. Så i hennes fall hjälpte amning i 1 av 4 fall ;). En annan kollega fick gå över till ersättning för att hon blev för mager av att amma.
Det går nog helt enkelt inte att förutspå i förväg. -
Jo ett målat tak är ju en fin present med tanke på att vi renoverar :)Mimipig skrev 2015-02-15 04:09:29 följande:Han hade mkt riktigt glömt bort att köpa nåt till mig och fick riktigt dåligt samvete och tyckte synd om sig själv för denna miss. Jag blev inte särskilt ledsen. Slipsen han fick kostade 99kr på hm. Jag ville mest vara en besserwisser och visa att jag kom ihåg. Inte så ädelt direkt.
Ett målat tvättstugetak är ju en bra present annars. -
Ja, nu är det snart mars och dags för bebisar!!tovemaja skrev 2015-02-14 23:32:42 följande:
tanken slog mig (jag är lite trög ibland. jag vet!) att nu är det två veckor kvar av februari... sedan är det VÅR månad tjejer! Månaden då våra bebisar kommer!
När tror ni nästa bebis kommer i tråden? Innan februari är slut? Vem tror ni kommer föda nästa gång? Tror inte det blir jag i alla fall! Sammandragningar men inga onda sådana... inga tecken på att något skulle hända i förtid i alla fall!
Lejonhierta, hur mår du och bebis?
Jag har BF om 5 veckor så jag tror inte att jag blir först ut i alla fall. Men min man är rädd att bebis ska komma nu bara för att det skulle passa så otroligt dåligt :)
Huset är i total kaos i och med renovering av tre rum samtidigt (kök, badrum och tvättstuga) och vi försöker förgäves lägga upp en plan för hur vi ska ro i land allt.
Min gissning är i alla fall att nästa bebis kommer under nästa helg. -
Haha, nej jag är inte heller ett dugg avundsjuk. Vi som inte ens nått fram till en-månad-kvar-dagen ;)septemberbarn08 skrev 2015-02-15 09:50:28 följande:
Jag är inte ett dugg avundsjuk på er som är beräknade så snart, inte ett dugg. Känns inte alls bittert att ha 4v och 6dagar kvar till BF medan ni är inne på sista två veckorna!:P haha
Nu är jag less på mina pinvärkar! Antingen får det lov att sätta igång nu (även om det är lite tidigt) eller så får det fan lov att lägga av tills det är dags på riktigt!
Jag har en massa jäkla mensvärk som är fruktansvärt irriterande, men det är ju bara gilla läget och härda ut med det några veckor till. -
Ja, en del märker av att magen börjar tömma sig strax innan det sätter igång. Andra kanske tömmer magen när värkarna sätter igång och andra märker inget alls :)sommarstad skrev 2015-02-15 10:18:06 följande:Är diarré ett tecken på att det är på gång?
-
Vad kul med dans!!sommarstad skrev 2015-02-15 10:27:00 följande:
Ang träning så längtar jag enormt efter att gå ut och dansa igen (bugg och fox m.m). Började förra hösten med dans och gick ner mycket av bara alla dans. I höstas orkade jag bara med en danskurs och inte vara ute och dansa i parkerna. Nu i vår kommer jag inte känna att jag vill vara borta från bebisen så länge att jag kan ut och dans på ställen och inte heller nån kurs blir det men sticka iväg en timme på träningsdans som är här i stan ska jag unna mig när jag känner redo :)
Annars är det barnvagnspromenader som blir min träning. :)
Jag håller på och fantiserar om vad jag ska börja träna när bebis är född - spinning, yoga, kettlebell... Vilket gym ska jag välja och vilka snygga träningskläder ska jag köpa?! :) Och sen såklart alla promenader jag ska gå med vagnen. -
Ja, om man har problem att hålla vikten åt det håll dom du har är det ju inte fel att styrketräna lite för att bygga upp lite muskler så du inte känner dig så svag i kroppen. Låg vikt kan ju annars ha den inverkan på kroppen tyvärr.septemberbarn08 skrev 2015-02-15 11:08:21 följande:Haha jag har ju inget problem att välja gym iaf, finns bara ett;) är inte så sugen på träning alls egentligen med tanke på att jag säkert lär rasa i vikt ändå men just styrketräning skulle jag vilja börja med och det är väl kanske ett bra sätt att gå upp i vikt också. Har ju turen att vi har eget gym nere i källaren så det finns inga ursäkter.. och med en sambo som styrketränat i 20år har jag ju VERKLIGEN läge att lära mig.. sen känns det inte så lockande för mig att träna med honom när han väger drygt 130kg och lyfter ton medan jag med mina 46-48kg (som ogravid) knappt får upp locket på en syltburk.. men det får jag väl blunda för;)
Min man vill ha ett hemmagym, men vi har verkligen inte plats för det någonstans i vårt radhus. Men det hade onekligen varit praktiskt så man enkelt hade kunnat träna när barnen somnat. -
Jag har haft sådär till och från i några veckor nu. Mensvärk som går ner i ljumskarna eller bak över ryggen. Jäkligt irriterande eftersom jag vet att det bara är förvärkar som inte har någon påverkan på tappen och förlossning :(KarinIngrid skrev 2015-02-15 11:32:31 följande:
Två veckor kvar att jobba och fem veckor kvar till BF
Har senaste dagarna haft molande "mensvärk" som strålar ut i ljumskarna. Samt att det börjar kännas som tryck neråt när jag går!
Har Bf 23 mars men både tror o hoppas att det blir tidigare. Men helst vill vi att det inte blir före 8:e mars för då flyttar vi!
Efter det får pluppen komma närsomhelst!! :)
Jag ska jobba halvtid i nästan 4 veckor nu med start imorgon, om det håller?! Rätt vad det är så blir det bara några dagar och sen är jag tillbaka i soffan igen :) -
Åh vad härligt att städa, tvätta och sortera. Riktigt boande för din del med andra ord :)sommarstad skrev 2015-02-15 11:25:44 följande:
Igår var jag riktigt effektiv. Jag tvättade massor av maskiner (dock inga barnkläder för de är redan tvättade) och storstädade sovrummet. Allt dammades och dammsögs, även lådor och garderoberna blev uttorkade och madrasserna dammsögs.
Idag ska jag fortsätta tvätta och så ska tv-rummet storstädas. Mitt mål är att ta ett rum per dag för att skapa lite ordning innan det är dags för den lille att komma. Orkar dock bara med ett rum i taget då det krävs mycket vilande mellan städmomenten.