BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hallå! Jag har en fråga angående socker.
Jag har precis varit hos bm och min mage va runt 37 när person nr. 2 mätt(min bm fick det till 38)
Hon pratar då med läkaren som säger att jag måste göra en ny glucosbelastning. MEN!!!!!! Min stora fråga är då varför?! Jag har inte haft ett ända blodsocker över 6,8 (4.3-6.8) gjord en glucosbelastning i v.25 pga att sonen vägde 5085g. Det visade ingen avvikelse utan sockret va 6.2 efter dessa 2 timmarna. Jag har inga spår alls efter glucosbelastning i urinen.
Varför måste jag då utsättas för detta vidriga 1gång till 3 veckor innan snitt?
Bad dom att skicka mig på tv-ul eller be om tidigare snitt istället om dom oroade sig för stort barn, men pga planerat snitt så behövde man inte gjort ul och det fanns heller ingen anledning till att plocka ut honom tidigare just för att det är ett planerat snitt. Men då är frågan varför läkarens påmvc tycker att en ny belastning Ärö levandegör när det inte finns något avvikande? Ända är min stora mage. Inte gått upp nått nu heller sen en månad nästan.
Har någon fått göra en glucosbelastning bara för att? Eller har enat socker visat högt innan?
Är det någon som haft bra sockervärden men ändå fått diagnosen gravid diabetes vid en belastning?
Jag blev bara så ledsen över att behöva sitta på en stol i 2 timmar efter att ha druckit den där äckliga smeten på fastande mage.
Visst att det är viktigt att man vet om man har diabetes, men om inte då? Han blir ju inte mindre pga att jag är icke diabetiker.. Det är ju magen dom oroade sig över, inte sockret.
Skit dag!
Jag har gjort belastningen två gånger eftersom min mamma har fått åldersdiabetes precis som min mormor också hade. Jag har aldrig haft ett dåligt värde på de vanliga kollerna hos BM och inte heller på belastning.
Om dom tycker att magen är stor kommer den ju inte att bli mindre oavsett om du har diabetes eller ej?!