Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-02-13 09:28:06 följande:
    Vattnet behöver inte vara kokat om man har kommunalt vatten. Det är ett gammalt råd som jag förstått det.

Vi har köpt en vattenkokare där man kan värma vattnet till 40 grader vilket är perfekt för ersättning och inför natten tänkte jag nog ha ett antal flaskor med rätt mängd pulver i och sen bara hälla i vattnet från vattenkokaren. Annars måste vi gå ner till micron på nedervåningen om vi förbereder flaskor innan natten. Men kanske gör vi det efter ett tag om det blir smidigare, man vet ju inte förrän man prövat smile1.gif
    Hm, man blir så förvirrad :) Jag har hört att man alltid ska koka vattnet även om vi har så bra vatten?!

Vi har också köpt en vattenkokare som värmer till 40 grader och den kanske är bättre för natten än att ha färdigblandat i kylen som man micrar.

Ja, vi får pröva oss fram så får vi se hur vi gör.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-02-13 09:41:36 följande:

Så! Nu har jag läst ikapp 10 sidor smile2.gif

Började morgonen med att bädda av sängen och lägga i en tvätt och hade tänkt att fortsätta med att bädda nytt, diska nappar och flaskor till bb-väskan samt packa en del saker i väskan. Men nej då, rusande hjärta och blodtrycksfall gör att jag ligger i soffan istället. Nästan alltid kul att vara gravid...

Å andra sidan hann jag läsa igenom allt ni skrivit så alltid något smile1.gif

Ja, det är ju fantastiskt att vara gravid ;)

Jag har helt glömt att jag måste ju också diska flaskor och sånt. Jag har ju inte börjat packa väskan än, men min BM tyckte att jag skulle göra det nu?! Men jag väntar nog en vecka till iaf eftersom det är så rörigt här hemma mitt i renoveringen.
  • snö 81
    Sparv15 skrev 2015-02-13 10:46:59 följande:

Suck! Bm ringde nu på morgonen och berättade att bedömningsmottagningen ville att jag skulle in dit idag. Fick ju medicin mot blodtrycket och tog första tabletten igår, u har jag velat sen jag gick upp om jag ska ta en tablett nu eller inte. Oroar mig för bilkörningen ca 6 mil in till sjukhuset då jag inte riktigt vet hur medicinen påverkar mig smile4.gif

Vilken medicin fick du?

Jag har Trandate och kände mig lite off första dagarna innan medicinen lagt sig. Men jag behövde aldrig köra bil 6 mil...
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-02-13 10:22:27 följande:
    Vart hittar man en vattenkokare som man kan välja temperatur på?
    Vi beställde en av Philips varianter från Cdon.com. Den har 3 olika temperaturer har jag för mig.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-02-13 12:15:57 följande:
    Vår renovering avslutades igår så nu har jag "bara" min tvillingmage som ursäkt för att inte ta tag i det smile2.gif men bebisarnas kläder är nedpackade och flaskor och nappar steriliserade och står och torkar så nu blir det soffan resten av dagen smile1.gif
    Åh gud så skönt att ert är klart!

Vi har ju hantverkare som ska fixa golvet i tvättstugan och ett av badrummen. Dom kom och bilade upp golvbrunnen i tvättstugan i onsdags och efter det skulle det flytspacklas och torka över helgen. Badrummet skulle också få ny golvbrunn och spacklas på golv och väggar. Det är bara det att sen i onsdags när golvbrunnen blev bytt i tvättstugan har vi inte sett till dom. Det innebär att vi har ett hål i golvet i tvättstugan och ett badrum som inte alls är påbörjat.

Som grädden på moset så kommer IKEA om ca en timme och levererar vårt kök som vi ska lyckas stuva undan till dess att vi har tid att riva det gamla och montera det nya... Vi är med andra ord inte riktigt färdiga ;)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-02-13 12:52:52 följande:
    Nej men fy! Man vill ju verkligen inte dra ut på kaoset. Vi har bara en sak kvar och det är att elektrikern skall komma och sätta dit alla uttag och strömbrytare. Sen är vi helt klara smile1.gif men det skönaste är att inte ha massa spring i huset och att vi kan börja få bort byggdammet (och när jag skriver vi så menar jag stackars maken...)
    Nej, man vill ju att det ska bli klart så fort det bara går! Just nu har vi en tvättmaskin i köket ,oanvändbar såklart, möbler till tvättstuga och badrum utspridda lite varstans och snart ett helt kök i vårt vardagsrum också.

Just i helgen är det ju bara jag och maken hemma, men på söndag eftermiddag kommer alla tre barnen hem igen. Så då ska vi klara oss på endast en toa, ingen tvättmaskin och ett obrukbart vardagsrum.

Det kommer bli såååå roligt!! ;)
  • snö 81
    snö 81 skrev 2015-02-13 13:11:10 följande:
    Nej, man vill ju att det ska bli klart så fort det bara går! Just nu har vi en tvättmaskin i köket ,oanvändbar såklart, möbler till tvättstuga och badrum utspridda lite varstans och snart ett helt kök i vårt vardagsrum också.

Just i helgen är det ju bara jag och maken hemma, men på söndag eftermiddag kommer alla tre barnen hem igen. Så då ska vi klara oss på endast en toa, ingen tvättmaskin och ett obrukbart vardagsrum.

Det kommer bli såååå roligt!! ;)
    Men jag är inte bitter - bara höggravid och hormonell!! ;))
  • snö 81
    pink76 skrev 2015-02-13 14:05:33 följande:

Jag orkar snart inte mer. Jag är arg hela tiden, arg o irriterad. Jag är stor o tung. Jag orkar ingenting, o jag har massor att göra o snart ingen tid. Har ingen energi alls o för att inte tala om smärtan i ryggen.

Jag kan inte sova heller för att jag är så stor. I natt var jagvaken från kl 12 till kl 5. Jag orkar snart inte mer.

O min man fattar ingenting. Det han gör är att skälla på mig för allt jag inte gör.

Nu känner jag att jag blev lite irriterad på din man :)

Att vara höggravid är ingen dans på rosor - man är trött i kroppen, sover dåligt och hormonerna gör att man ibland (oftast) inte känner igen sig själv. Männen skulle behöva testa det själva innan dom säger ett pip...

Jag vill ge dig lite fredagspepp och en styrkekram! Du gör det du kan och orkar, och det är mer än nog!!
  • snö 81
    Astilbe skrev 2015-02-13 15:39:26 följande:
    Ok. Det låter ju som det jag har. Räcker att jag åker bil så får jag sammandragningar av vibrationerna eller om jag böjer mig fram osv. Börjar bli lite stressad över att mitt ska sätta igång tidigare eller himla snabbt vilket jag inte vill eftersom jag ska ha ks. Pratade med läkaren i veckan och han förklarade att om värkarna håller på för länge kan barnet ha kommit ner så lång i bäckenet att det inte går att göra ks längre. Och vips så hade han skapat världens nojigaste förstföderska...
    Jag blev ju igångsatt 8 dagar över tiden förra gången så mina sammandragningar hade ingen påverkan iaf. Men jag trodde hela tiden att jag skulle få för tidigt.

Jag får också sammandragningar av att åka bil, ta på mig strumpor eller om jag är kissnödig.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-02-14 08:00:05 följande:

Räknade igen och kom fram till 27barn förresten. Helt otroligt med tanke på hur mycket äldre folk det bodde här för bara några år sedan.

När dottern börjar förskoleklass kommer det vara hela 7 barn från detta kvarter som börjar samtidigt:)

Vad kul med så mycket barn runt omkring.

Min dotter börjar förskoleklass till hösten och då är dom 4 st från vårt radhuskvarter, alla tjejer, men i övrigt finns det inte så mycket mindre barn. Barn från typ 8 och uppåt finns det rätt gott om.

Det jag kan sakna är trevliga grannar att umgås med. Närmast oss bor det lite pensionärer och medelålders par med barn i övre tonåren.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?