-
Här är det fullt hus - golvläggare som pysslar på i tvättstugan och badrummet. Mannens pappa (elektriker) fixar ny el i det blivande köket, min pappa bygger lådor till köket och min man bygger skåpstommar. Själv ligger jag i soffan och tittar på eländet ;)sommarstad skrev 2015-02-24 21:58:18 följande:Visst är det tråkigt att bara gå hemma. Imorgon är maken ledig och vi ska på förmiddagen till barnmorskan och på eftermiddagen kommer mina föräldrar förbi så det ska bli skönt att det händer lite imorgon. :)
-
Alltså lite skitsnack här - fy fan vad jag är less på att vara förstoppad!! Kan man råka skita ut ungen alternativt skita igång förlossningen? ;)
Jag vill inte gärna förlösa mig själv i toastolen, men att starta förlossningen gör ju inget :) -
Jag har istället totalstopp så det känns som att det snarare är ungen som kommer ut än det andra om man säger så :)Smulan 89 skrev 2015-02-25 10:23:49 följande:Det sägs att förlossningen kan starta om du får rejäl fart på magen.
-
Ja, jag kan förstå att med ständig diarré så kan man bli avundsjuk på folk som har motsatt problem.septemberbarn08 skrev 2015-02-25 10:35:19 följande:Jag vet att du förmodligen inte vill höra det, men jag är rätt avundsjuk på dig för det problemet;)
Första två veckorna efter att vi fick positivt gravtest var jag förstoppad och det var liksom en helt otrolig känsla att inte ha diarré för första gången på 4,5 år. Det höll ju bara i sig i två veckor dock;)
Min mage mår ju inte så bra av järntabletter, men det har ändå funkat rätt så ok. Men nu är det så totalstopp som det kan bli och jag får nästan lite panikkänsla av det. -
Säger samma, ett skötbord är ju ett måste!!! En bärsele är toppen, men näsfridan kändes helt onödig.septemberbarn08 skrev 2015-02-25 11:33:36 följande:Alla sa att just skötbord var TOTALT onödigt, för oss var det bland det bästa vi köpt! Det använde vi vid varje blöjbyte!
Bärsele önskade jag att jag hade köpt till de andra två, den här gången har jag köpt en och hoppas den ska komma till användning!
En näsfrida sa alla var sååå bra. Jag provade den en gång och slängde den sen. Totalt värdelös. -
Jag är har samma känsla, är livrädd för att min krabat kommer vara jättestor! Hade samma känsla förra gången och då fick jag en 3300 g bebis på +8. Jag har frågat både läkare och barnmorska om man först kan få en lite lagom stor plupp och sedan få en 4,5 kilosklump?! Läkaren sa att det absolut är möjligt, men att eftersom den var precis enligt normalkurvan vid tillväxtmätningen i v.33+3 så var det ingen fara. Men jag jan ändå inte släppa det :)septemberbarn08 skrev 2015-02-25 11:45:57 följande:
Och så bjuder jag på en magbild från alldeles nyss, v36+3.
Jag har av någon anledning fått för mig att den här bebisen kommer vara SUPERstor. Vet inte varför men det är en gnagande oro som jag inte kan släppa. SF-måttet ligger ju inte överdrivet högt, 31cm i v35+2 och jag har ju inte fått stora bebisar tidigare (2720g respektive 3090g, födda precis vid BF). Det finns således inget som tyder på att den här ska bli någon bamsing men jag är så himla övertygad ändå om att den kommer väga långt över 4kg. Min systers barn har vägt 4,3kg och 4,9kg så det kanske är det som satt griller i huvudet på mig?
Hade ju verkligen hoppats på en viktskattning vid läkarbesöket i torsdags så jag hade sluppit oroa mig men fick som sagt bara kollat fostervattenmängden och sen var det bra:(
-
Det är ju så olika hur magen blir, hur man bär barnet.Trollunge85 skrev 2015-02-25 12:53:27 följande:Vilken fin mage du har! Har svårt att se att det skulle rymmas en stor bebis i den magen men magens utseende och barnets vikt kanske inte hör ihop. Hoppas inte det för då kommer jag få över 5 kg eller kanske 6 kg om du skulle få 4 kg bara baserat på magen då.
Jag och September08 hade bara 2 cm skillnad i sf-mått på exakt samma dag, men på mig ser det ut som att jag gömt en basketboll under tröjan :) -
Nej precis, det behöver inte säga ett dugg om storleken. En kollega till mig fick barn häromdagen och bebisen vägde bara 3500 g, men hennes mage var formligen enorm!Trollunge85 skrev 2015-02-25 13:10:44 följande:Jo men sen verkar ju inte sf-måttet alltid säga allt om barnet heller. Jag följer normalkurvan väldigt bra (var strax över senast) och försöker tänka att barnet kommer bli normalstort. Men jag har också tankar om att det kommer bli ett jättebarn, speciellt som det känns som att jag ändå kommer gå två veckor över tiden för det är vanligt för förstföderskor.
-
Fy vad jag kände att jag blev less på läkaren idag. Bara för att hon bestämt skulle ha mig att testa halvtidsjobb för att hon tänkte att FK kan krångla annars så får jag nu de kommande två månaderna klara mig på typ noll kronor. Denna månad går jag väl nätt och jämt runt, men i slutet av mars vete tusan om jag kommer få några pengar överhuvudtaget?!
-
Jag tycker själv inte att min mage är så stor och den är betydligt mindre än förra gången. Ändå kommenterar min mamma magen varje gång och säger "nu är di verkligen jättestor! Hur stor har du tänkt bli?" Tack för den, typ!! :)LillLouise84 skrev 2015-02-25 20:32:03 följande:
Jag hade besök av svärfar för en stund sen och han tittade på min enorma mage och kommenterade att nu var den verkligen STOR!!!
Ingen tröja når över längre, jag måste ha världens största mage!
Jag har vanliga linnen från HM som jag köpt en storlek större än vanligt och dom funkar toppen, går till och med att dra ner så det täcker rumpan också om man vill det. Sen så har jag dom där tajta bomullsklänningarna i en storlek större som funkar alla tiders. Men övriga vanliga kläder är ingen idé att försöka ta på sig :)