BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Vi ska ta 5-månadersvaccinet imorgon. Planen är att gå på middag med W på kvällen... Vi får väl se hur han mår.
Vi ska ta 5-månadersvaccinet imorgon. Planen är att gå på middag med W på kvällen... Vi får väl se hur han mår.
W fick alltså en tand i fredags. Den syns bara lite än så länge - men ska jag börja borsta den redan?
W har börjat ta längre sovstunder på dagen, 1,5 h i stöten. Han sover tre ggr, hur gör era? På natten sover han ca 21-7, men två matningar.
Är det någon mer som fått ont i lederna? Jag undrar om jag fått en släng av amningsreumatism eller nåt liknande. Har jätteont i höger knä och har haft sen ett tag efter förlossningen. Nu har höger axel börjat värka och även två fingrar på höger hand. Jag fick även tillbaka min foglossning en sväng i fredags med elaka hugg i bäckenet. Det blir bara värre, kan knappt gå uppför en trappa. Måste jag sluta amma nu tro?
Jag har fem envisa kilon kvar, har börjat träna ordentligt nu, förutom de dagliga promenaderna, men jag gick UPP ett kilo första veckan. Nej, det är förmodligen inte ett kilo muskler. Men nu jävlar. Nu ska jag ner till målvikten. Jag hade hoppats att klara det till jag slutar amma vid 6 mån, men det är den 26:e så det lär bli tajt...
Ska du sluta helt vid 6 mån mimmipig? Bara nyfiken på hur ni alla resonerar och planerar!
Folke är ju snart 6 1/2 månad, han äter lite gröt jag gör på morgonen och någon puré (idag sötpotatis/linser/majsgryta) på dagen. Han får smaka små pasta/brödbitar av oss under dagen också... Ikväll var första gången jag testade göra välling på bröstmjölk och det slank ner.... Så gissar att han får det en del kvällar nu framöver. Men i huvudsak är det amning som gäller och det är nog det ett tag framöver... Planen är att han ska äta i huvudsak fast föda i december eftersom maken går på föräldraledighet andra veckan i januari...
Vad skönt det är att höra att inte alla era barn sover som små ljus om natten. Här är det vanligtvis uppvak vid 00, 03, 06.30. I natt vaknade han däremot och gnällde varje h. Det är väl mån fas...
Lavish: jobbigt med svärmor! Hoppas ni kan ha fortsatt god kontakt med systrarna.
Folke har också fått början till sin första tand! Stort! En vass liten kant! Tar sig baklänges när han ligger på mage och kommer upp i krypställning. Måste verkligen skaffa grind!!!