Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag gick upp TVÅ kg på en v förrförra veckan. Är set ens möjligt?! Gick ner ett kg förra v, i söndags vägde jag mig. Känns trist att kämpa bort sånt som redan var borta... 76,2 kg nu. 8 kg kvar till målet. Känns vansinnigt långt bort.

• Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-06-17 21:58:00 följande:
    Jag hatar också min kropp till och från. Ibland så tänker jag att jag har faktiskt fött två barn så vissa skavanker får man räkna med. Men när jag provade igenom hela hms bh sortiment och 15 toppar utan att hitta något som passade så blev det deppigt. Jag är rädd att vara den tjocka mamman som min barn kommer att bli retade för. Det tänkte på det förra veckan när en unge utanför dagis skrek och frågade varför jag hade så tjocka tuttar.
    Hahaha! Tjocka tuttar! Säg åt skitungen att många betalar dyra slantar för att få såna.
  • Mimipig

Tack för alla svar på mina bryderier. Känns bättre nu. Jag tycker att W har tjockat på sig bara senaste veckan, så BVC-tanten ska väl bli nöjd vid nästa vägning. Har ammat som en galning även om det inte känts som om det kommit jättemycket varje gång.

• Mimipig

Jag kan även tipsa om en dokumentär som gick på SVT nyligen, Barnets först två år, eller nåt sånt hette den. Finns på SVT play. Intressant!

• Mimipig

Är för övrigt vansinnigt sliten och trött efter många nätter med dålig sömn, inte W fel, han käkar och somnar om. Men det gör inte jag, ligger vaken och sover lätt. Maken har fått åka på Seden rock och på golftävlingar och så, så jag har dragit Babylasset ensam och så har HAN mage att klaga över dålig sömn! För att han har festat och utövat sina hobbys! Män.

• Mimipig
    SMA87 skrev 2015-06-18 20:56:18 följande:

Ja knipa glömmer jag också hela tiden! Ska maratonknipa i helgen inför efterkontroll på måndag smile5.gif .

Är det någon mer som har problem med läckande bajsblöjor? Händer minst en gång om dagen här från typ inget innan... Började fasa in stl 2 blöjor nyligen, har varierat Pampers 1or och Libero 2or och sedan någon vecka endast libero 2or... Hon väger knappt 4,5 kg och testade även en libero 3a men den var tokstor... Kanske ska testa pampers 2or istället? Eller gå tillbaka till ettor känns fel? Vilket märke föredrar ni?

Ska till BM på måndag. När jag ringde och bokade sa hon att jag skulle ta med lilltjejen och visa upp men hur gör jag med mannen? Ska han också med? Antar att man kan välja det själv men hur gjorde ni? Känner inga problem att gå själv med lillan då hon oftast är nöjd att sitta och gunga i bilbarnstolen om hon är mätt och torr.

Mannen var inte med. W höll ganska god min i vagnen.

Vi har nyligen gått över till Libero stl 2. De passar hans kroppsform och känns bättre i kvalitet. Pampers luktar konstigt, men känns å andra sidan mjuka och sköna. Men vi kör på Libero uteslutande. Var noga med att veckla ut vingarna/flärparna runt benen!
  • Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-06-20 10:10:13 följande:

Vi brukar alltid fira midsommar hemma i lugn och ro men igår åkte vi till svärföräldrarna istället. Middag, tårta och lek för barnen (svärmor är en riktig lekfarmor som har mycket leksaker hemma;) )

Min mormor är lika upprörd varje år för att vi inte vill fira hos henne. När jag var yngre var det liksom tradition att vara hos henne men jag hatade det varje år. Det var på tok för mycket alkohol och varje år slutade det med att någon av de vuxna satt och grät. Inget roligt minne med andra ord och inget jag vill att mina barn ska behöva uppleva. Min mormor däremot ser inte alls någon anledning till att vi INTE ska vara med och har tom varit så fräck att hon sagt åt mina föräldrar att "det är väl minsann bara att hämta barnen och ta med dem hit, dom har så tråkigt hemma med mamma och pappa och vi har det bättre här". Tack liksom.. och nej, det skulle aldrig falla mig in att låta mina barn vara hos er utan att vi är med ????.

Lär få höra gnäll och klagomål resten av sommaren för att vi i år IGEN valde att inte fira med dem!

Vad skulle hända om du sa som det är - att du det är för mkt fylla för att vara lämpligt för barnen? Du behöver ju inte öppna med det, men blir hon jobbig tycker jag inte du behöver bespara henne sanningen.
  • Mimipig

Ni som ammar och pumpar (eller bara ammar): jag har alltid ställt klockan och gått upp och pumpat mitt i natten (om det inte är MIN natt, då ammar jag) för att inte mjölken ska sina. Men nu är det ju många som får sova fler än fyra h i sträck på natten - hur tänker ni kring att upprätthålla mjölkproduktionen? Jag skulle så gärna bara sova vidare varannan natt i gästrummet utan att behöva pumpa i vargtimmen.

• Mimipig
    tovemaja skrev 2015-06-21 05:34:46 följande:
    Jag har någon enstaka gång fått sova mer än 4h och har då inte pumpat... Är så sällan att jag har svårt att tro att det skulle påverka produktionen. Hur ofta handlar det om för dig?
    Varannan natt. Vi varvar ansvaret så den anser sover i gästrummet för att tanka sömn. Då pumpar jag inför mannens natt, ställer klockan på fyra h och går upp och pumpar. Men jag har god lust att sluta ställa klockan utan få sova en hel natt.
  • Mimipig

Tack! Det var bm på BB som sa att jag var tvungen att pumpa på natten var fjärde annars skulle jag rubba mjölkproduktionen, men om ni klarar att sova, så tror jag att jag gör detsamma. Jag är så trött och sliten nu för tiden.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?