Mullan skrev 2015-04-24 23:19:26 följande:
Hade skrivit jättelångt svar men det försvann. Ska försöka komma ihåg! Haha
Pumpade höger bröst först och där pumpade jag ut kanske 190. Hade kunnat fortsätta en stund men jag orkade inte mitt i natten så sen när det inte kom lika snabbt så fick det va. Sen så vågade jag inte pumpa mer på vänster eftersom att han inte hade ätit än då.
Vanligtvis så äter han sig mätt på halva vänstra bröstet och sen så pumpar jag resten och hela höger. Ammar sällan från höger då det bröstet ofta är mest spänt när ganska äta och då är det svårare för honom att få ett bra tag, och jag pumpar helst efter han har ätit så att jag kan tömma brösten helt.
Har väldigt hög produktion, och gör inget för att minska den. Säljer mjölken, god gärning+extra pengar att dryga ut mammapengen med ;)
Senaste leveransen var 6 liter på en vecka! Så här pumpas det en hel del.
Jag vet faktiskt inte hur länge jag pumpar utan jag pumpar tills det inte kommer mer liksom.
Men 60-110 är ju bra och du kan ju öka produktionen om du skulle vilja genom att tömma brösten oftare :) jag vet ju knte heller vad man bör göra utan kör på det som funkar bra för mig :D
"Rekordet" på höger bröst här är väl 230ml. Högst produktion i de bröstet ;)
Imponerande! Jag har inte testat att pumpa mer än fem min/bröst, han vill sällan äta mer än de ca 100 ml jag får ut då åt gången, men nu börjar jag tänka att det borde arrangeras tävlingar i detta. Eller inte...