BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
För min del fungerar otroligt nog Amningshjärnan bättre än gravidhjärnan. Tur är väl det, den var bedrövlig.
Vilken nappflaska rekommenderar du och har du testat flera?
Jag upptäckte för några dagar sedan att Isaks navel fortfarande vätskar, fast det är ju flera veckor sedan stumpen ramlade av. Nån mer som har så?
Vill bara skicka lite omtanke till er alla. Tänker på diskussionerna kring vikt osv. Förstår att det är peppande att komma i sin gamla form igen men ta det försiktigt och ta hand om er. Tänk på att kroppen nyss bärt och pressat ut en unge. Tänk alla förslitningar det inneburit. Har en vän som körde på efter förlossningen med bara enkla promenader och åtta månader efter förlossningen fick hon kryckor för att hon slitit ut kroppen.
Kram på er! ??
Ser ut att rulla på här, jag har nog tyngst bebis med sina 5890g & 58,5cm (6 veckor på tisdag) haha
Min stora son va också stor, vägde 5085g 52cm när han föddes och är idag lika stor som som 9åriga syster (han är 6år) ser ut som jag knallar runt med tvillingar, vilket jag alltid velat ha ;)
Igår va lilleman hos mormor mellan 9:30-16 pga begravning för en kär vän som inte blev mer än 31år. Hade gått kanon men oj va bebis sjuk jag va när jag kom hem vid 18. Då hade mannen i huset övat på att vara ensam med 3 barn i 2 timmar, trodde jag. Men våra 2 stora hade dragit till kompisar efter dagis & skola & kom hem när jag kom. Hoppas att det går bra ikväll ändå.
Jag börjar jobba lite från och med ikväll. Inbokad även imorgon kväll & sen lite nätter. Bara på helger. Men den som avgör hur vida jag ska jobba & när är lille Elton & hans pappa. Vi har mål att nå, men inte på bekostnad av bråkiga mammor & pappor eller ledsna barn.
Ser att många av er har nån app för mamma träning. Vad heter den & är den bra?
Jag jobbar som journalist på en tidningsredaktion. Det är så roligt att få vara med i den här tråden och "träffa" mammor från så olika delar av landet och i olika yrkesgrupper som jag aldrig kommer i kontakt med annars. En ynnest. Fan vad likriktad min umgängeskrets är annars.