Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Men givetvis stod jag och grät i duschen på BB över att jag inte fick till amningen och kände mig maktlös.

• Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-04-01 09:15:31 följande:
    Oj! Hur gör ni med födelsedagsfirande? Tänkte innan ni blev 4 i samma vecka för det har ni ju inte testat än smile5.gif Firade ni tillsammans när det gällde släkt eller två separata kalas? Måste vara intensivt under den veckan för mannen som ska fira er alla smile5.gif Jag har ju mest konkurrerat med påsken som har gjort att man fick flytta på barnkalasen så alla kompisar kunde komma. Nåja jag har ju ändå kommit upp i åldern när man har fokus på jubileum snarare än varje födelsedag men det kommer jag också konkurrera med den lilla knodden eftersom den redan gjort att jag inte får fira 30 (får bli i efterskott) och vid 50 får jag konkurrera med dens firande av Systembolaget smile5.gif
    W lyckades trycka ut sig själv i torsdags med tre h marginal till midnatt och min födelsedag. Jag är så glad över att han får sin egen dag. På tal om jubileum så fyllde jag 35. Det blev inte mycket till party...
  • Mimipig
    ebe91 skrev 2015-04-01 10:42:13 följande:

Ni som ammar, vad undviker ni att äta? Har ni provat ut vad bebis ev reagerar på eller undviker ni "allt man ska"? Jag känner mig jättefeg, vill inte orsaka magont hos B i onödan... Men samtidigt känner jag att jag kan ju inte undvika allt i typ ett år fram? Då blir jag ju tokig... Just nu undviker jag choklad, lök, vitlök, starka kryddor, te, kaffe, citrusfrukter, paprika o säkert massa mer som jag inte kommer på nu...

Jag undviker ingenting. Äter allt du nämnde. Hellre att jag får testa att ta bort något om han får magont i så fall. Läkemedel däremot kollar jag såklart innan om det är ok. Har tex inte tagit echnagard etc under min förkylning. Annars kör jag och hittills verkar det funka.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-04-02 18:27:02 följande:
    Ska du fira ditt jubileum senare? Jag funderar på det. Inget stort men ändå något med familj och närmsta vänner. Kanske en lunch ute så det inte blir så långdraget men ändå så jag känner mig lite firad smile5.gif
    Jag vet inte hur jag ska göra med födelsedagsfirande faktiskt. Egentligen är jag ganska förtjust i att fira födelsedag, men det känns som jag måste vänta nån månad eller så innan jag vill styra upp nån festliknande sammankomst, och då känns det lite sent kanske... Hur går dina tankar?
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-04-02 18:27:02 följande:
    Ska du fira ditt jubileum senare? Jag funderar på det. Inget stort men ändå något med familj och närmsta vänner. Kanske en lunch ute så det inte blir så långdraget men ändå så jag känner mig lite firad smile5.gif
    Amningshjärna. Nu läste jag ju lite noggrannare vad du skrev. En lunch är inte dumt. Eller kanske öppet hus hemma en söndag mellan tex 15-20 eller så. Bara lite snittar, vin och mingelmys. Jo, jag vill nog göra nåt ändå känner jag...
  • Mimipig
    anonym81 skrev 2015-04-02 12:55:38 följande:

17:15 igår forsade vattnet, 18:10 blev vi inskrivna på förlossningen och vår lilla Wilda föddes 21:17 :). Blödde som en gris, och fick en påse järn i morse då hb låg på 88, men mår bra nu och sitter i bilen på väg hem :). Ska bli såååä skönt att komma hem. 3900g och 49cm lång

phpcJbY1p79876.jpg

Grattis! Det var snabba ryck!
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-04-03 05:49:48 följande:

De tyckte det var bra att jag ringde så de har koll att nånting är på gång även om jag ska vänta tills vattnet går, värkarna kommer tätare, en blödning eller att det bara kommer göra ofattbart ont.

Apropå nåt helt annat. Det har tydligen snöat i natt här nere i Skåne. Inte för att det syntes på gatorna men bilarna hade ett vitt täcke på sig.

Bra att du ringde! Det låter ju som om det kan vara något på gång, spännande! Kroppen håller onekligen på men någonting, även om den inte berättar exakt vad och när.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-04-03 05:49:48 följande:

De tyckte det var bra att jag ringde så de har koll att nånting är på gång även om jag ska vänta tills vattnet går, värkarna kommer tätare, en blödning eller att det bara kommer göra ofattbart ont.

Apropå nåt helt annat. Det har tydligen snöat i natt här nere i Skåne. Inte för att det syntes på gatorna men bilarna hade ett vitt täcke på sig.

Bra att du ringde! Det låter ju som om det kan vara något på gång, spännande! Kroppen håller onekligen på men någonting, även om den inte berättar exakt vad och när.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-04-03 09:25:53 följande:

Så stannade allt av... Nåja då kan jag väl sova någon timme och ta igen den förlorade sömnen

Ja, passa på och sov! Min latensfas pågick i tre med värkar som klingade av för att sedan återkomma allt starkare i en bergochdalbana innan det blev riktigt värkarbete. Jag kunde inte sova sista natten alls pga att värkarna blev så intensiva, så jag var glad att jag tagit en tupplur på em, det var den jag fick leva på sen genom förlossningen.
  • Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-04-03 09:47:54 följande:

Idag tänker jag göra något jag inte gjort på flera år, nämligen beställa en massa nya kläder åt mig själv (ja va tusan, lika bra att erkänna att det slinker ner lite åt ungarna också;P). Jag är VÄLDIGT dålig på att lägga pengar på mig själv men nu har jag insett att i princip varje tröja jag har är antingen fläckig eller hålig så det kanske är dags!

Tänkte beställa någon ny snygg amningsBH också, inte för att jag inte klarar mig med de två jag har men bara för att det vore kul med någon lite snyggare.. tyvärr insåg jag rätt snabbt att man tydligen inte ska amma om man är plattbröstad som jag! Är det verkligen helt otänkbart att man kan amma om man har mindre än B-kupa?

Låt mig slänga in ett tips, om du inte redan har koll på den här: amerikanska märket Forever 21 (låter som HM Impuls, men jag är 35 och hittar massa jämt snygga grejer som inte är för tonåriga). Prisnivån är riktigt låg och man får massor av fina saker som

Inte alla andra har. Beställer du för mer än 75 euro är frakten gratis, har webbutik i Holland, så ingen tullavgift. Om du vill ha lite annorlunda shopping till HM-priser... Kul att få många plagg för pengarna om du nu inte brukar unna dig själv så mkt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?