BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Men givetvis stod jag och grät i duschen på BB över att jag inte fick till amningen och kände mig maktlös.
Men givetvis stod jag och grät i duschen på BB över att jag inte fick till amningen och kände mig maktlös.
Ni som ammar, vad undviker ni att äta? Har ni provat ut vad bebis ev reagerar på eller undviker ni "allt man ska"? Jag känner mig jättefeg, vill inte orsaka magont hos B i onödan... Men samtidigt känner jag att jag kan ju inte undvika allt i typ ett år fram? Då blir jag ju tokig... Just nu undviker jag choklad, lök, vitlök, starka kryddor, te, kaffe, citrusfrukter, paprika o säkert massa mer som jag inte kommer på nu...
17:15 igår forsade vattnet, 18:10 blev vi inskrivna på förlossningen och vår lilla Wilda föddes 21:17 :). Blödde som en gris, och fick en påse järn i morse då hb låg på 88, men mår bra nu och sitter i bilen på väg hem :). Ska bli såååä skönt att komma hem. 3900g och 49cm lång
De tyckte det var bra att jag ringde så de har koll att nånting är på gång även om jag ska vänta tills vattnet går, värkarna kommer tätare, en blödning eller att det bara kommer göra ofattbart ont.
Apropå nåt helt annat. Det har tydligen snöat i natt här nere i Skåne. Inte för att det syntes på gatorna men bilarna hade ett vitt täcke på sig.
De tyckte det var bra att jag ringde så de har koll att nånting är på gång även om jag ska vänta tills vattnet går, värkarna kommer tätare, en blödning eller att det bara kommer göra ofattbart ont.
Apropå nåt helt annat. Det har tydligen snöat i natt här nere i Skåne. Inte för att det syntes på gatorna men bilarna hade ett vitt täcke på sig.
Så stannade allt av... Nåja då kan jag väl sova någon timme och ta igen den förlorade sömnen
Idag tänker jag göra något jag inte gjort på flera år, nämligen beställa en massa nya kläder åt mig själv (ja va tusan, lika bra att erkänna att det slinker ner lite åt ungarna också;P). Jag är VÄLDIGT dålig på att lägga pengar på mig själv men nu har jag insett att i princip varje tröja jag har är antingen fläckig eller hålig så det kanske är dags!
Tänkte beställa någon ny snygg amningsBH också, inte för att jag inte klarar mig med de två jag har men bara för att det vore kul med någon lite snyggare.. tyvärr insåg jag rätt snabbt att man tydligen inte ska amma om man är plattbröstad som jag! Är det verkligen helt otänkbart att man kan amma om man har mindre än B-kupa?