Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Morgonens övning: sex och champagne på sängen. (Vi orkade inte igår kväll.) Känns som semester, förutom målmedvetenheten i aktiviteterna. Resultat hittills: en droppe råmjölk i den hittills torra bröstvårtan (hurra! Nåt nytt!) samt en del mensvärk och sd. Om det här blir hela resultatet så var det ändå alltid nåt.

• Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-03-23 12:42:52 följande:
    Jag blir nog deppig om knäppen hjälper för dig:P Här blir det aldrig nån färdknäpp nu när sambon har ryggskott. Jag kan alltså inte göra annat än försöka vänta ut ungen och det är grymt frustrerande. En del säger ju att springa i trappor är bra, eller byta gardiner och tokstäda. Andra säger att det bara är dumt, att kroppen ändå inte sätter igång något förrän man vilar. Så frågan är vad som är bäst, ska jag försöka städa ut bebis eller ska jag satsa på vila och koncentrera mig på att slappna av?
    Städa och vila varannan dag? Jag tror bara att sex/trappor/städning/etc kan sätta igång en förlossning bara om man redan är på gränsen. Som en sista liten knuff. Annars gör det nog varken från eller till.
  • Mimipig

Stort grattis Skumbollen! Du fick på min BF! Drog narkosläkaren efter förolämpningen eller varför fick du inte EDA?

• Mimipig

Aaaaaaaaj!!! Magen värker, massa sd och förvärk/mensvärk. Vaknade just från en tupplur och har ooooont! Aldrig mer testa sex och champagne som start om det inte blir en bäbis av det här!!! Kan inte tro att detta är riktiga värkar ändå, SÅ ont gör de inte. Bara som jävligt jobbig mensvärk. Och kramp. Nån som känner igen det här?

• Mimipig
    Vikkan333 skrev 2015-03-23 17:29:05 följande:
    Intressant! Kanske man skulle testa det där... =) Jag tycker liksom det är enklare att hålla humöret uppe om det händer något iaf.

Någonting hände uppenbarligen, även om jag inte kan påstå att det är riktiga värkar jag fått.
  • Mimipig

De onda sammandragningarna/förvärkarna/magvärkarna (jag vet inte riktigt vad det är men det gör ont i hela magen) gav sig efter en h, men nu fick jag en lång sån igen. Måtte det vara ett tecken på att det är på g - tänk om baletten kan sätta igång inatt! Jag vågar inte tro det, det vore väl alldeles för smidigt...

• Mimipig

Känns värkar eller förvärkar i hela magen eller bara i underlivet? Jag har ont i hela livmoder, uppifrån revbenen ner i botten.

• Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-23 20:11:21 följande:
    Jag kan känna som mensvärk men när jag känner efter gör det snarare ont i lår/rumpa/ljumskar.. Jag är inte optimistisk om jag inte går ner alla femton med en gång smile5.gif fast jag äter hela tiden ändå, allt, har verkligen vräkt i mig hela graviditeten.. Lär få sota rejält för det sen...
    Samma här. Jag har just satt i mig en pizza och sitter med en stor godispåse framför mig. Men det får helt enkelt bli ett senare problem...
  • Mimipig
    laila88 skrev 2015-03-24 03:12:18 följande:

Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)

Åh, stort grattis!
  • Mimipig
    Vikkan333 skrev 2015-03-23 23:56:26 följande:

Här har delar av en blodig slemproppen gått men på värksidan är det lugnt. Hade lite förvärkar/värkar tidigare ikväll. =)

Hoppas såklart på en fortsättning.

Spännande!

Här har det mesta i smärtväg stannat av. Det verkar inte bli nån bäbis.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?