Cymi skrev 2015-03-21 14:59:56 följande:
Jag tyckte det var bra, lugn trevlig personal. En kunde va lite snäsig, den enda som ville få mig att amma fast jag inte vill, all annan personal har varit urgullig. Jag har ju inget att jämföra med så är kanske samma på alla men man fick va ensam med bebis nån timme innan mätning och vägning, sen flytta till familjerum. De har varit hjälpsamma och svarat på frågor och min man får helpension för 500/dygn som på sthlm där vi skulle va så det gillar jag :) nä det jag har att påpeka isf är att det inte kunde accepteras av alla att jag inte vill amma, men det finns ju alltid nån sån. Och att vi fick fråga om när mätning vägning och flytt till familjerum sker, jag vill ha koll på allt så hade velat att de gav lite mer info, och berättade mer om fasen man var i, typ nu är det ca så här långt kvar tills bla bla och då händer det här, typ. Men totalt, 8.5/10 hittills, tror jag känner mig lite besviken för att jag inte fick det bb jag valt när jag varit där på deras info kväll och aurorasamtal så kändes som att de hade mer koll på mig, men jag hade ju en kopia på födelseplanen iaf
Ah, tack för det utförliga svaret. Jag har försökt tänka att jag är beredd på vilket sjukhus som helst, men nu insåg jag att jag nog visst har gått och ställt in mig på mitt val. Ska försöka tänka om, ja det är väl kö på trappan överallt i Sthlm i dessa tider.