Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2015-03-26 08:02:29 följande:
    Åh spännande!

Kämpa på

Du ligger före mig. Har haft regelbunds värkar sen kl 3 men rätt svaga än så länge

Bara 1 cm
    Det kommer! Visst är det konstigt att vara igång på en förlossning???
  • Mimipig

Igår kom vår Walter, kl 19.43. 3990 gram och 53 cm och fullkomligt perfekt! Fattar fortfarande inte att jag gått igenom och fixat en förlossning! Och att det var HAN som bott i min mage så länge. Overkligt.

• Mimipig
    ToveS skrev 2015-03-27 17:26:47 följande:

Vem var det mer än mimipig som provade lite skumpa? Har ni nån utvärdering? smile5.gif och var det riktig champagne eller mousserande?

smile1.gif Mimipig har väl fått sin guldklimp nu..

Jag kan varmt rekommendera sex och champagne! Är övertygad om att det var den lilla knuffen för kroppen att dra igång och inte en slump. Oklart om det var sexet eller bubblet - dumt att chansa.
  • Mimipig

Nu är W inte på det berömda andra livsdygnet - en slags livskris tydligen. Jag har ammat som en tok, men han har ingen botten. Vi är kvar på BB och innan läggdags fick vi koppmata honom med ersättning eftersom han är "helt utsvulten". Det är inte utan att man känner sig som en dålig mamma, trots skinnflådda bröstvårtor och knivsmärtande sugtag. Han är en ivrigt attackdykande bäbis som ammar ivrigt och mycket. Behövde inte truga med ersättningen heller - han älskade den. Goda tecken tycker bm, jag räds bara mina bröstvårtors överlevnad. En v smärthelvete räknar jag med, men mer - neeeej! Fick i alla fall en h sömn runt midnatt och en halvtimme vid 5. Trodde aldrig på dem som sa att man fixar det utan sömn i början. Otroligt. Jag har knappt sovit alls på fyra dygn. Inatt var makens första prov på vaken natt. Han tappade nerverna redan vid 4-snåret.

• Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-03-29 03:52:35 följande:

Men seriöst. Av någon anledning har jag inte sovit så mycket djupsömn utan jag har mer slumrat för jag har haft något i medvetandet som har hänt. Vaknar och nada... Ingen molvärk, inga sammandragningar, men världens halsbränna. Varför kunde inte det onda från igår förvärrats? Det som kändes så hoppfullt. Gissar dagen kommer se likadan ut som gårdagen så jag kommer gå runt och ha ont men inte tillräckligt ont för att kunna ringa fl. Vill ju heller inte in för att konstatera att inget hänt utan det är bara att åka hem igen. Speciellt som de inte har några parkeringsmöjligheter precis vid fl utan mannen måste parkera någon annanstans.

Tappa inte hoppet, det kan fortfarande vara nåt på gång. Jag fick molmensvärk i måndags av sex&bubbel-morgonen, men det försvann tisdag morgon. Tisdagen kändes inte mkt alls, tog ändå ett glas champagne till innan läggdags och då kom värken tillbaka, ökade blev regelbunden och därifrån var vi igång, även om latensfasen alltså blev lååååång, fyra dar. Bäbisleverans torsdag kväll.
  • Mimipig
    Cymi skrev 2015-03-29 07:41:01 följande:
    Stackars dina bröst men bra att han äter och inte verkar petig :D nu efter en v börjar jag känna av sömnbristen, uppskattade inte hela nätters sömn tillräckligt när jag hade dem känner jag :P
    Jag har sovit dåligt och vaknat varje timme sen i julas, men totala summan timmar per natt blev ju ändå hyfsad då. Idag börjar vår tredje dag som föräldrar, fortfarande på BB, så vi har ju inga rutiner, knep eller sömnplan än. Jag går väl på en cocktail av ångor och hormoner som maken saknar... Just nu snarkar båda mina män här i rummet.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-03-29 08:49:30 följande:

En fråga. Måste det ha kommit råmjölk ur brösten under graviditeten för att man ska kunna amma? För jag har inte fått några droppar alls som jag märkt och jag vill väldigt gärna amma (trots allt besvär ni andra verkar ha nu i början) smile5.gif Är inte avskräckt än men lite orolig att jag kanske inte har någon mjölk.

Nä. Bm sa att alla gravida har råmjölk i brösten sen länge, men det behöver inte ha kommit ut nåt för det. Jag lyckades notera ca tre droppar totalt innan av ren slump. Kroppen kör igång tuttarna när den vet att bäbisen has left the building.

Jag har bara varit i amningsbranschen i två dar nu, och även om det gör svinont de första sugtagen så ser jag ljuset i tunneln. Både Walter och jag blir bättre på att hajja grejen för varje gång.
  • Mimipig
    Vikkan333 skrev 2015-03-30 07:45:58 följande:

Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)

Wow! Här kommer en sen gratulation. Jag försöker läsa ikapp. Grattis! Det var snabba ryck! Vilken grej!
  • Mimipig
    Chuckiiii skrev 2015-03-30 12:47:40 följande:

Efter natt nr 2 med förvärkar kände jag en förändring i det onda natten till den 28e.

Det blev bara värre och halv 6 va vi inne på förlossningen.

Öppen 4cm!

Kl 13.55 va hon ute och helt perfekt!

Stort grattis! Det låter som ett väldigt lagom snabbt tempo.
  • Mimipig
    Cymi skrev 2015-03-31 15:39:39 följande:
    Är också nöjd med flaskan (men jag valde från början bort amning), det är mysigt för mannen att kunna hjälpa till och skön avlastning för mig, nackdelen som jag kan känna är att det tar lite längre tid innan hon får mat då det måste blandas och värmas, det går ju fort ändå men kan tänka mig att det går ännu fortare om man ammar :P

Tror det är den bloggen jag också sett, en del saker är bra att läsa om man har flaska ifall man får nån dum kommentar som "barn får högre iq av bröstmjölk", fanns tydligen en sån studie men den hade utelämnat flera faktorer. Finns ju alltid folk som vill lägga sig i hur man gör, men är glad att mitt val respekterades så mycket på bb, var egentligen bara en som tjatade lite, men jag förstår det också, de måste ju försäkra sig om att man är säker. Jag är dock imponerad av dem som kämpar och kämpar för att amningen ska fungera med såriga bröst och ett barn som inte hittar tag, det är starkt jobbat, kan bara föreställa mig hur det tar på psyket också.
    Jag har varit lite frånvarande sen w kom ut i torsdags men kastar mig in i amningssamtalet här. Fy, vad svårt det är att amma! Jag tänkte inför detta att i en drömvärld vill jag kunna amma (praktiskt) och pumpa ut på flaska så maken också kan mata (praktiskt, jämställt och köper mig frihet och sömntimmar). Nu var det ju inte helt enkelt att "bara amma på". W suger som en galning, så han klarar sin del av jobbet, men mina bröstvårtor blev skinnflådda redan första dan, därefter kom knivsmärta, blod, mjölkstockning och sprängande tuttar. Nu har vi äntligen hittar någon slags temporär lösning där Jag försöker amma några ggr/dag med amningsnapp och sen pumpar jag ca var 3:e h till flaska. När bröstvårtorna läkt om någon vecka hoppas jag på att kunna introducera dem igen. Hoppas. Bm sa på återbesöket: ah, du har fräknar. De med fräknig hy brukar ha känsligare bröstvårtor. Minsann.

På BB var de ju urgulliga, hjälpte till med amningen när som helst, men det märktes att set var ytterst motvilligt som de plockade fram ersättning till slut när jag bara hade tunn råmjölk och W var galen av hunger. Samma sak med pumpen och när vi sa att koppmatningen var besvärlig och att vi skulle vilja använda flaska. Så ja, det känns som om det finns ett statligt direktiv kring något så individuellt och personligt som hur kvinnan vill göra med sin kropp.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?